Співробітник кремлівської "фабрики тролів" розповів, як вигадував фейки про Україну

Протягом декількох місяців Віталій Беспалов був одним із сотень працівників, які закачували дезінформацію в мережу через Агентство Інтернет-Досліджень, а точніше - троллеферму, відповідальну за вибуховий контент, який споживали 126 мільйонів американців під час президентських виборів

Про це йдеться в матеріалі NBC News, переклад якого публікує ariev.info, передає Depo.ua.

Багато в чому Агентство Інтернет-Досліджень було схоже на звичайну ІТ-компанію, розповідає Беспалов в ексклюзивному інтерв'ю в ефірі NBC News. Були денні зміни, нічні зміни, своя їдальня, співробітники сиділи за комп'ютерами в одному великому приміщенні. Але в приземкуватому чотириповерховому бетонному будинку на вулиці Савушкіна в Санкт-Петербурзі, забезпеченому замасковано. охороною і турнікетами, блогери і колишні журналісти цілодобово працювали над створенням тисяч фейків в соціальних мережах і новинних стрічках.

Робота була така: "Брехня ... Карусель брехні", - говорить 26-річний Беспалов. "Коли ви сідаєте на карусель, ви не знаєте, хто за вами, ви не знаєте - хто перед вами, але все одно обертаєтеся по одному і тому ж колі", - пояснює він.

Беспалов заявив NBC News, що він абсолютно переконаний - агентство пов'язане з Кремлем. Це звинувачення підтримує і розвідувальне співтовариство США, стверджуючи, що "близький союзник Путіна зі зв'язками в російській розвідці" є "імовірним фінансистом" агентства.

У листопаді Facebook дав свідчення Конгресу, що поширив більше 80 000 матеріалів АИИ, а Twitter надав сенатському Комітету з розвідки майже 3000 облікових записів, пов'язаних з цим агентством.

"Ці троллеферми можуть створювати такий обсяг контенту з хештагами і темами, які вони спотворюють, що все буде виглядати нормальним, органічним спілкуванням, - сказав NBC News Клінт Уоттс, старший науковий співробітник Інституту досліджень зовнішньої політики . - Це називається "прорахованою пропагандою"; її обсяг, який вони виробляють, робить фейки більш правдоподібними, ніж зазвичай, при звичайному спілкуванні ".

Беспалов розповів, що його власна робота була зосереджена на дискредитації України. Але переважна більшість його колег в цій будівлі було націлене винятково на США.

Працівникам "американського відділу", які займалися провокуванням обурення в соціальних мережах, виплачували еквівалент від 1300 до 2000 доларів на місяць. Тролі початкового рівня отримували тільки близько 1000 доларів на місяць разом з бонусами.

"Письменники" ділилися на кілька рівнів: ті, що вели блоги, ті, які дискредитували Україну, ті, що просували Росію. Вони сиділи на першому поверсі - як правило, колишні професійні журналісти. Такі, як Беспалов, - писали новини з посиланням на блоги "письменників". Робочі третього і четвертого поверху викладали коментарі до інших статей на різних сайтах під фальшивими акаунтами, прикидаючись що вони нібито з України. А команда маркетологів на другому поверсі монтували всю цю дезінформацію в соціальні мережі.

Незважаючи на те, що кожен поверх працював на матеріалі, створеному іншим, у них в межах офісу не було ніякого контакту один з одним, каже Беспалов (за винятком кафе і курилки).

"Ви могли працювати там півроку на першому поверсі, виробляти фейковий новини, і у вас не було жодного випадку, коли ви могли б поспілкуватися з іншим хлопцем, який писав участь у їх обговоренні, - сказав Беспалов в інтерв'ю NBC News. - Те, що ми робили, було точно таким же: ми не знали людей, які були учасниками всього цього, але ми все робили одну і ту ж роботу - брехню".

Після окупації Росією Кримського півострова в 2014 році, відсторонення Росії від "великої вісімки" і введення міжнародних санкцій фабрика тролів найняла Беспалова для переписування статей про Україну на сайт, який був розроблений так, що виглядав, ніби заснований в цій країні, а не в російському Санкт-Петербурзі.

Факти в статтях повинні залишатися незмінними. Але мінялися місцями ключові слова: "терорист" ставав "ополченцем", "Українська армія" - "Національною гвардією". Росію критикувати було заборонено. Завдання ж полягало в тому, щоб статті на 70% відповідали початковому тексту і потрапляли в топ результатів пошукової системи.

Деякий час Беспалов працював над створенням профілів в соціальних мережах для підвищення проросійських настроїв. Один з них, який існував "досить довгий час", використовував фотографії профілю московського журналіста, визнав Беспалов в інтерв'ю NBC News.

"Отже, можете собі уявити: ви входите в Facebook і бачите там аккаунт з вашими фотографіями, але з ім'ям іншої людини, - ділиться він. - І ця людина зі свого аккаунта пише:" Фашисти в Україні вбивають російських людей ", а далі - посилання на джерело новин. І ваша фотографія підтверджує все це ".

"Нам сказали, що облікові записи дівчаток проглядаються частіше, - продовжує Беспалов в інтерв'ю NBC News. - Ми ставимо ім'я, прізвище, місто ... будь-яку фотографію привабливої ​​дівчини, яку вдалося знайти в Інтернеті, а потім пов'язуємо ... всілякі посилання. .. зрештою таких дівчат блокують, а ми починаємо заново ".

Зрештою, деякі з тролів АИИ, які спочатку почали підтримувати дії Росії в Україні, пізніше, під час президентської кампанії в США, почали працювати на перемогу Трампа - це дані американської розвідки.

"Тепер я не вірю нічому, що зустрічаю в соціальних мережах", - говорить Беспалов.

Кремль заявив, що нічого не знає про діяльність фабрик тролів. І припустив, що повідомлення про їхнє існування є фейком.

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme