Рада внесла зміни до законодавства про платні дороги

Верховна Рада України ухвалила проект закону №6766, який вносить зміни до чинного законодавства про платні дороги

За проголосували 233 народних депутатів, передає Depo.ua.

Йдеться про рішення уряду про передачу приватному підприємцю права на будівництво і користування дорогою на умовах концесійного договору.

Документ передбачає, що це виключно дорога державного значення. Договір про концесію можуть укласти тільки якщо підприємець готовий побудувати нову дорогу (раніше - ще й у випадку реконструкції чи капітального ремонту). Якщо раніше підприємець міг обрати, будувати дорогу чи займатися її експлуатацію, то цей документ поєднує ці зобов'язання: той, хто будував дорогу, має забезпечити її експлуатацію.

Ухвалюючи рішення про передачу права на будівництво дороги на умовах концесії, Кабмін має встановити характеристики і технічні параметри дороги, вартість її будівництва, передбачувану суму річного доходу підприємця, межі необхідних земельних ділянок, а також визначити, який орган буде займатися передачею цих земель у користування підприємцю. Мають бути ухвалені й умови розриву концесійного договору.

Окрім того, уряд ухвалює рішення про проведення концесійного конкурсу із уточненням альтернативного безоплатного проїзду, граничного строку концесії та максимальну компенсацію підприємцю тощо.

Кабмін має встановити максимальну ціну за разовий проїзд платною дорогою з урахуванням інфляції.

Законопроект передбачає, що підприємець має право на компенсацію державою недоотриманого доходу, розмір якого прописано у концесійному договорі - але не більше 15% запланованого доходу (відповідну поправку внесли з голосу, раніше у тексті законопроекту було прописано "до 30%").

Зі свого боку підприємець має вносити концесійні платежі з моменту одержання доходу від експлуатації дороги незалежно від того, як у нього йдуть справи.

Для тих, хто не хоче платити за користування дорогою, має бути альтернативний безоплатний шлях. Згідно з законопроектом, його довжина має не перебільшувати подвійну довжину платного шляху - окрім випадків, коли більш ніж половина платного шляху - це мости, тунелі чи шляхопроводи.

Є й кілька нюансів щодо землі, на якій планують побудувати платну дорогу. Зокрема якщо протягом півроку не змогли домовитися про передачу права власності на земельні ділянки підприємцю, потім їх можуть примусово передати у державну чи комунальну власність.

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme