Народний газ та розкуркулення: На яких гаслах "євробляхери" поїдуть в Раду

Всеукраїнська акція громадської непокори "євробляхерів" пройде 20-го листопада в багатьох містах України. Але гасла, які вже лунають від "бляхерів", свідчать про їхні політичні цілі

Народний газ та розкуркулення: На яких г…

Після голосування в Раді законопроектів №8487 та №8488 лідер "Авто Євро Сили" Олег Ярошевич спалив свій "Ленд Ровер" на знак протесту. А нардеп Юрій Дерев'янко зареєстрував постанову про скасування цих законів, чим затримав їхній підпис спікером ВР Андрієм Парубієм та передачу на стіл Петру Порошенку.

Євробляхери взагалі лишилися незадоволені тим, що у законопроекти не додали їхні "народні" правки, серед яких фактичне скасування вікового коефіцієнту, а згодом і акцизу, і річний мораторій на мито для вантажівок, бусів та ін.

Читайте також: "Євробляхи" в законі: Скільки українцям коштуватиме розмитнення авто

Тепер питання законів має вирішуватися у Раді 20-го листопада. Спочатку "бляхери" анонсували свою всеукраїнську акцію на 15-те листопада. А потім все логічно перенесли.

Олег Ярошевич у "Фейсбуці" опублікував традиційний ролик зі своїм баченням ситуації щодо "блях" та подальших дій активістів, пояснюючи, за що вони боряться.

Вже помітно, що чим ближче до виборів, тим глибше Ярошевич та "Авто Євро Сила" занурюються в політичні гасла. Якщо з 2016-го року проект стартував виключно з вимогами легалізувати "бляхи" та дати можливість українцям доступно розмитнювати авто, то починаючи з 2018-го неозброєним оком помітна заполітизованість "євробляхерів", які встигли повоювати з Проданом, головою "Укртрансбезпеки" Ноняком, нещодавно заблокувати Івано-Франківську митницю. В останньому відео Ярошевича взагалі була купа політичного популізму. Лідер "АЕС" розповідав про "сволоту", яка прийшла у владу на крові і грабує українців, нафту і чорнозем, відсутність опалення і український газ для українців, тарифи, популістів, які йдуть з "Новим курсом", штучне розділення українців по мові та вірі, світову спільноту, яка нас обдурила і так далі.

Торкнувся він, звісно, і законів про "євробляхи", які потрібно заблокувати і внести туди "народні" правки, про які ми писали. Також Ярошевич закликав Порошенка подивитися на проблему, почути людей і зрозуміти, що питання політизують і хочуть використати у власних інтересах різні поганці. Були навіть розмірковування у дусі традиційного "лівацтва" - про накрадені гроші олігархів, які в них потрібно забрати в народний банк. Не всі - лише 70%, а 30% - нехай собі лишають. Та ті гроші, які в олігархів заберуть, треба буде дати українцям, поробити всім картки... На такі меседжі, якими б абсурдними вони не були, хтось таки клюне. Бо аудиторія "євробляхерів" загалом звикла до такої "шари". І часом здається, що сьогодні їх не влаштовують розроблені законопроекти лише тому, що там взагалі є якісь податки.

Та найбільш цікавим в зверненні Ярошевича було два моменти. По-перше, він кілька разів повторив тезу про необхідність контролю виборів. Очевидно, що "АЕС", яка має осередки практично у всіх регіонах України, в містах та містечках, справді планує долучитися до виборчого процесу, зокрема парламентського. Поки незрозуміло тільки, в якості політсили чи в статусі умовних спостерігачів, які слідкуватимуть за підрахунком голосів, порушеннями, створюючи різного роду скандали в прямому ефірі. Людський ресурс для безпосереднього впливу в них є. А ми знаємо, що вибори зазвичай супроводжуються скандалами, "чорнухою" і різними набігами "тітушок" на виборчі дільниці. Питання лише, які і чиї інтереси переслідуватиме "АЕС" на місцях...

По-друге, Ярошевич говорив про велику кількість фахівців, які є в Україні, але вони дистанційовані від влади, "на заробітках або спиваються". І всіх цих фахівців потрібно об'єднати і їх "привести у владу, а не популістів з "Новими курсами". І наступна Верховна Рада має бути "народною". З одного боку - прямий камінь в город Тимошенко. З іншого - натяк на підтримку якихось фахівців, котрі підуть у ВР. Повторимо, наразі остаточно незрозуміло, поведе цих фахівців особисто Ярошевич, чи "АЕС" підтримає якусь конкретну політсилу.

Та в цій історії вже вимальовується сценарій. "Бляхомітинги" та лозунги щодо розмитнення авто Ярошевичу та "АЕС" потрібні для мобілізації ресурсу, який вже вдалося зібрати на цій ідеї. Які б закони про розмитнення авто не ухвалили у ВР (останні пропонують значне здешевлення і можливість розмитнення авто, старших Євро-5), вони не влаштують "АЕС". Бо тоді зникає головна мета їхнього існування та інструмент мобілізації невдоволених "бляхерів". Перетікання теми від легалізації авто у політичну площину свідчить виключно про те, що лідери "АЕС" готують проект під вибори. Судячи з їхньої активності, вони можуть на них піти, але оголошувати про це сьогодні - не на часі. Потрібно остаточно "розчаруватися у владі", щоб самим привести "народ" у Раду. Цікаво тільки, хто дасть гроші, бо похід в політику - штука не з дешевих.

Головна фішка тут в тому, що нинішні прибічники "АЕС" - той простий люд, який їздить на мітинги та катається на "бляхах", - ніколи не зрозуміє, чого від них хоче держава. Чому від них хочуть якихось податків, мит, акцизів. Вони просто хочуть жити, як в Європі, платити за все дешево, і відхрещуватися від всього, що стосується європейських норм. Включно із віковими для авто, екологічними і так далі. Вони вважають державу - ворогом, якому на них плювати. І саме тому їм плювати на неї і всіх інших. Вони виявилися розумнішими, завезли авто через лазівки в законах, не сплатили податки і не хочуть цього робити далі. Їм не подобається сьогодні, що за їхні вже завезені "бляхи" доведеться знову заплатити кілька тисяч доларів заради українських номерів. Вони готові лишити все так, як є, або без податків, акцизів. І підтримають кожного, хто на хвилі "всенародної шари", українського газу для українців, розкуркулення олігархів та іншого нездійсненного маразму буде готовий піти у Раду. Особливо, якщо цей хтось - свій, з яким біля Ради на "бляхах" мітингували.

Судячи за все, ми стаємо свідками народження нового популістського політпроекту з "Робін Гудами" та електоратом пофігістів. Наскільки ця історія буде успішною, покаже лише час. Та зараз їх вже 2 млн 700 тисяч...

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme