На Укрзалізниці склалася критична ситуація з перевезеннями

Критична ситуація з вантажними перевезеннями склалася на "Укрзалізниці"

Про це заявив президент ОП "Укрметалургпром" Олександр Каленков, виступаючи на нараді в Державній регуляторної службі України, передає Depo.ua із посиланням на "Мінпром".

"Гірничорудні підприємства при нормативі завантаженості складів в 150 тис. тон накопичили на сьогоднішній день вже 700 тис. тон продукції. Далі складувати нікуди. Ми в серпні не довантажили на експорт продукції більш ніж на 100 млн дол. І цей обсяг вже не перекриється вереснем. Це означає, що ми будемо змушені скорочувати обсяги виробництва", - сказав він.

Президент "Укрметалургпрому" зазначив, що за інформацією учасників наради сьогодні на залізницях закинутими стоять 436 складів, в яких налічується до 25 тис. вагонів, тобто третина вагонного парку країни.

При цьому з початку поточного року термін оборотності вагона на "Укрзалізниці" виріс на 0,9 доби, що викликано головним чином дефіцитом локомотивів, який перевищує за оцінками фахівців 100 од.

О.Каленков звернув увагу на те, що проблеми із залізничною логістикою ставлять під сумнів можливості українських підприємств нарощувати обсяги виробництва. "Це негативно вплине на динаміку економічного зростання країни, про яке говорить керівництво держави, це вплине на валютні надходження в Україну і, відповідно, на курс гривні", - додав він.

При цьому О.Каленков висловив упевненість, що проблема з перевезеннями на "Укрзалізниці" лежить не у фінансовій площині: "За даними "Укрзалізниці" з 18,4 млрд грн. Запланованих на поточний рік інвестицій в рухомий склад освоєно лише близько 3,5 млрд грн. за перше півріччя, тобто 19% від всієї суми. Питання скоріше в процедурних проблемах "УЗ", наприклад, проведенні тендерів із закупівлі комплектуючих і запчастин. "УЗ" не може своєчасно закупити комплектуючі та запчастини, а у нас величезна кількість локомотивів знаходиться в неробочому стані. Ми готові в цьому підтримати "УЗ" і допомогти добитися перегляду процедур, з метою убезпечити їх від впливу недобросовісних спекулянтів і посередників, які зривають проведення тендерів".

Асоціації галузей вантажовідправників висунули ініціативу зібрати нараду на рівні віце-прем'єра, на якій можна було б обговорити заходи щодо поліпшення роботи "Укрзалізниці", зокрема щодо спрощення для компанії проведення тендерів із закупівлі устаткування і запчастин і можливості укладати з постачальниками довгострокові контракти.

У свою чергу, Європейська бізнес-асоціація звернулася до міністра інфраструктури України і керівництва "Укрзалізниці" з проханням ввести мораторій на підвищення вартості залізничних вантажних перевезень до створення державного регулятора в цій сфері, а також затвердження загальнодержавної моделі тарифоутворення на залізничні перевезення. У своєму зверненні вантажовідправники відзначили, що за останні півтора року бізнес відчув на собі негативні наслідки підвищення тарифів на залізничні перевезення.

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme