Hyperloop в Україні: Омелян розповів, що наразі зроблено

Сьогодні триває активна робота над Hyperloop, наразі зроблені попередні розрахунки вартості лінії і завершується наукова оцінка проекту

Про це заявив міністр інфраструктури Володимир Омелян в інтерв'ю "Економічній правді", передає Depo.ua

"Деякі прорахунки є і вони зроблені нашим партнером - Українським інститутом майбутнього. Вони зробили попередні розрахунки, показали, скільки коштує один кілометр, скільки б коштувала гіпотетично лінія Київ-Одеса. Близько 5,5 млрд доларів — це вартість лінії, один кілометр коштуватиме 11 млн доларів", - сказав Омелян.

За його словами, представник мексиканського архітектора Фернандо Ромеро сам вийшов на Мінінфраструкутри і запропонував поділитися досвідом з приводу можливого ліцензування і в налагодженні зв'язків з Virgin Hyperloop One. Омелян зазначив, що постійно спілкується з Ромеро.

"Є Virgin Hyperloop One і є компанія Ілона Маска The Boring Company, які періодично проводять конкурси серед потенційних партнерів, які можуть будувати або лінії гіперлуп, або капсули для гіперлуп. Ромеро зі своїм проектом виграв один з цих конкурсів. Вони співпрацюють у свою чергу з Маском, і з Virgin Hyperloop One Річарда Бренсона. Їхні проекти до співпраці з HTT не мають відношення. Ми просто беремо у них деяку експертизу, яка нам точково потрібна. Вони пройшли певний шлях. Якщо ми опиняємося у глухому куті, запитуємо у них, як з нього можна вийти. З HTT ми підписали окремий меморандум. Співпраця з ним буде ширша, оскільки HTT просунувся в цьому плані вже набагато далі", - пояснює Омелян.

Він додав, що сподівається, що тестова ділянка Гіперлупу в Україні з'явиться в наступному році. Щодо появи реальної ділянки, то 5 років - це термін, у який можна буде реалістично говорити про коридор між Балтикою та Чорним морем.

"Все залежить від того, як швидко відбуватимуться розробки. Поки що фактично маємо швидкість більше 500 км/год в тестовій трубі на короткій дистанції. Безумовно, що технологія залежить від фінансування. Її запуск залежить від того, як ми зможемо мобілізувати фінансовий ресурс, яким буде вантажопотік. Наразі в Україні ми завершуємо наукову оцінку. Плануємо це зробити до кінця цього року", - каже Омелян.

Міністр наголосив,після того, як буде отримана оцінка, потрібно обрати генерального конструктора, проектувальника, який візьме на себе розробку технічної документації. Після того можна перейти до будівництва тестового майданчика.

"Ми ж не випадково обрали саме ці компанії. Кожна з них спеціалізується на тому продукті, який може використовуватися для технології Гіперлуп. "Інтерпайп" — для труб, Каховський електрозварювальний — для зварювання труб. "Ноосфера" має 3D-принтер, на якому ми можемо теоретично друкувати певні елементи. Ми спеціально працюємо з "Укроборонпромом", тому що Гіперлуп передбачає багато космічних технологій. Залучаємо також Unit City. Кожна з цих компаній зможе виконати свою частку роботи", - зазначає Омелян.

Він запевняє, що на етапі будівництва тестового майданчика, будуть залучатися мінімальні кошти.

"Єврокомісія теж висловила згоду про підтримку цього проекту і загалом про підтримку нашого Центру інноваційних транспортних інновацій. Ми думаємо, що, можливо, буде фінансова підтримка і з цього боку. Для нас надважлива можливість продавати якісну технологію в комерційному секторі. Якщо сьогодні "Укрзалізниця" заявляє, що їм треба трильйон гривень для того, щоб підлатати щось, то я вважаю, що для абсолютно нового виду транспорту, якщо ми доведемо, що це doable, безпечно і може окупитися, як каже HTT, 12 років. Я думаю, що на ринку буде достатньо багато бажаючих. Але це точно не буде фінансування держави", - вважає міністр.

Нагадаємо, 14 червня, Мінінфраструктури підписало меморандум про співпрацю з компанією Hyperloop.

Будівництво тестового майданчика для надшвидкої транспортної системи Hyperloop планується на Слобожанському проспекті Дніпра.

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme