Фількин закон. Чому українців поки не можуть відучити їздити "по-російськи"

Введеного наприкінці минулого року обмеження швидкості не дотримується більшість автомобілістів

Фількин закон. Чому українців поки не мо…

Про це пише "Ділова столиця".

Протверезівши після Новорічних свят, українські автомобілісти сіли за кермо і задумалися: наприкінці минулого року в країні було знижено максимальну швидкість руху в населених пунктах з 60 до 50 км на годину і суттєво збільшено штрафи за порушення правил дорожнього руху. Дотримуватися-не дотримуватися, оштрафують чи не помітять - всіх автомобілістів хвилювало питання, як тепер пересуватися дорогами згідно нових реалій.

Наочна ситуація на дорогах показала, що ніхто особливо новим обмеженням швидкості не заморочується. Окрім, зрозуміло, особливо дисциплінованих педантів - вони пересуваються автошляхами тільки з дозволеною швидкістю 50 км на годину, і тим самим заважають руху натовпів порушників. "Обмеження швидкості до 50 км/год придумали нудьгуючі в Раді нероби. Введення цієї норми з Нового року без засобів контролю - ідіотизм. Тому їздять, як черепахи, лише нечисленні боягузи. В Україні все не по справжньому - влада, закони, європейські цінності, мораль, відповідальність. Тільки злидні і смерть - по-справжньому", - написав у своєму блозі волонтер Юрій Касьянов.

Насправді, обмеження швидкості - це несерйозно, оскільки коштів і можливостей проконтролювати дотримання цієї норми і покарати порушника в країні поки немає. Від слова взагалі. Ті засоби технічного контролю, якими раніше на дорогах користувалися співробітники ДАІ, були оголошені поза законом ще в кінці 2015 року, при реформуванні міліції в національну поліцію. Тепер фіксувати перевищення на дорогах можна лише за допомогою автоматичної системи фіксації, але її, на жаль, так і не було створено. Те, що в Європі вже працює роками (перевищив швидкість - камера сфотографувала - отримав поштою квитанцію про оплату штрафу), в Україні знаходиться в зародковому стані. І якщо згадати, як у нас реалізуються масштабні і дорогі проекти, автофиксації порушень за допомогою автоматичних камер ми будемо чекати ще довго.

Окрім того, навіть якщо вирішити цю проблему оперативно, залишається багато інших. Наприклад, сьогодні законодавство передбачає, що штраф за перевищення швидкості виставляється власнику автомобіля, інформацію про якого занесено в базу даних правоохоронних органів. Однак в Україні величезна кількість автомобілістів купували і продавали свої авто за довіреністю (щоб уникнути сплати податків). І тепер багато українців, які ні сном, ні духом, хто володіє їх авто, можуть отримати поштою "лист щастя" з вимогою сплатити штраф за порушення, якого вони не скоювали. Також не зайвим буде згадати й сумну ситуацію з автомобілями на єврономерах - так званих "евробляхах". Ці авто для правоохоронних органів немов перебувають у паралельному всесвіті - по дорогах вони їздять, але в базах даних не значаться. Кому відправляти квитанцію про сплату штрафу? Литовцю, який є формальним власником "евробляхи"?

Окрім того, Міністерство внутрішніх справ з приводу нових правил їзди по дорогах розіслало пояснення, що штраф за перевищення швидкості в населених пунктах буде підвищено до 3400 гривень лише після того, як Верховна Рада внесе відповідні зміни в закон, зокрема - в Кодекс про адміністративні правопорушення. А поки що залишається попередній розмір штрафу - 510 гривень.

Варто сказати, що обмеження руху в населеному пункті зі швидкістю 50 км на годину не є завжди виправданим. Так, є дороги, на яких потрібно встановити обмеження швидкості навіть в 30 км на годину, особливо - на небезпечних ділянках або біля тих же шкіл. Проте, у великих містах є кілька доріг, де обмеження руху до 50 км на годину лише створить проблеми. Наприклад, у Києві це проспект Бажана, що з'єднує Південний міст з Бориспільським шосе, на якому чотири смуги руху в один бік, і на всьому ньому - жодного світлофора або пішохідного переходу. Навіщо тут обмежувати швидкість руху 50-ма кілометрами, якщо пішоходів на проїжджій частині апріорі бути не повинно?

На сайті Київської міської адміністрації небайдужий громадянин вже зареєстрував петицію, в якій пропонує дозволити на основних автомагістралях столиці їздити зі швидкістю понад 50 км на годину. Для того, щоб цю петицію розглянула Київська міська рада, вона повинна набрати 10 тис. підписів. За п'ять днів петицію підтримали вже більше 6 тис. прихильників. Правила дорожнього руху дозволяють місцевій владі за погодженням з поліцією встановлювати швидкісний режим на автошляхах. Так що тепер зважене рішення має прийняти Київрада.

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme