DS 3 Crossback – до розумних чи до красивих?

Конструкторам DS, напевно, дещо прикро – вони ночами не сплять, думають, як довести машину до досконалості, а вся слава дістається дизайнерам

Віталій Новак
Журналіст, спеціалізується на тест-дайвах і автомобільній тематиці
DS 3 Crossback – до розумних чи до краси…

Буває, сподобається дівчина - і ти вже готовий заради неї світ перевернути, знайти б лише точку опори. Красива - очей не відвести. Мається на увазі своїх. А потім раптом виявляється, що вона читає Лао-цзи, вечорами грає в Quiz, а по суботах готує лазанью. І ти в розгубленості - адже було досить і першого пункту. За що таке щастя?

За що (або вірніше, за скільки) - ми поговоримо трохи пізніше, і тут теж є над чим подумати, а, може, і подивуватися. Зараз про суть, а вона така. DS 3 Crossback, безумовно, є одним з найяскравіших сучасних серійних автомобілів. Так, комусь він здасться занадто вигадливим, занадто естетським. Це нормально - комусь костюм двобортний, а комусь спортивний, на вибір. Довгі розмови про дизайн не мають сенсу. Або особисто для вас це красиво і у необхідній мірі яскраво, або ні. Тільки не судіть про DS 3 Crossback по фото: у реалі він виглядає краще, ніж на картинці. Фото просто поки що не здатні передати всі нюанси привабливості.

DS 3 Crossback - вид збоку

Дизайн і не лише

З усіх стилістичних фішок DS 3 Crossback найбільше критикам не дають спокою "плавнички" за центральною стійкою, що залишилися у спадок від минулого покоління DS 3 без приставки "Crossback". Мовляв, вони були доречними на тридверному DS 3, а тут абсолютно зайві. Упевнений, що без них DS 3 Crossback був би не таким оригінальним і пізнаваним, а ці куточки - одна з невід'ємних фішок моделі. Так, огляд вони дещо обмежують, а тоновані вікна додають темряви, проте за рахунок цього створюється інтимна та камерна атмосфера - саме воно, щоб пасажир(пасажири) міг(могли) релакснути. Ручки, що висуваються - однозначно "лайк". Коли ти просто підходиш до машини з ключем у кишені і ручки красиво виїжджають з дверей, люди просто завмирають в подиві. А навіщо вам ще DS 3 Crossback, як не для того, щоб дивувати оточуючих?

DS 3 Crossback - двері

На цьому плавно від "обгортки" перейдемо до "начинки", а вона тут не менш вражаюча. На тих, хто прагне не до зовнішнього епатажу, а до задоволення власних смакових запитів, теж чекає сюрприз. Салон просто шикарний. Відразу уточню, у нас на тесті автомобіль у комплектації Performance Line +, і, звісно, DS 3 Crossback від DS 3 Crossback'у все ж відрізняється. Ні, ви неправильно подумали, вони всі - гарні, але буває ще красивіше - тут все індивідуально. У початковій So Сhic обробка передньої панелі і сидінь буде тканинною, у "максималці" Grand Chic - шкіра, у нас же - алькантара. І мені саме цей варіант подобається найбільше: не лише красиво, але й тактильно приємно. До того ж у цій комплектації вже 10,3-дюймовий сенсорний екран і темний дах, та й взагалі майже всі навороти, які потрібні для щасливого життя - ну, може, окрім масажу в кріслах і проекційного дисплея, які є в Grand Chic. Познайомитися з усіма моделями і комплектаціями DS в Україні можна тут.

DS 3 Crossback - салон

Салон DS 3 Crossback не заходить тільки тим, у кого є яскраво виражена ромбофобія. Вони всюди, кількість не підлягає визначенню: не брати до уваги насічки на верньєрах управління на кермі нечесно, а порахувати їх неможливо. Творці порівнюють їх з діамантами, які вміло розсипані по всьому салону. Але знову ж таки треба віддати належне дизайнерам PSA (прим. – тепер Stellantis) - все це складається в красивий ансамбль. Терпіти не можу цього визначення, проте гаразд, скажу - салон преміальний. Щоправда на людину, яка вперше сіла за кермо DS 3 Crossback, чекає певний квестовий період. Подякувати "аварійкою" іншому водію на дорозі? А як же! Де ж кнопка "аварійки"? Відчинити вікно? А як? Розблокувати двері? Звідки? І так далі. Все є, проте розташування клавіш здається хаотичним, на догоду дизайну. Попервах ти думаєш, що запам'ятати все це просто нереально, але минає декілька днів - і раптом все опиняється на своїх місцях, все зручно і на подив звично.

DS 3 Crossback - панель приборів

Мало того, з'ясовується, що практично до кожної функції є доступ як з кнопок, так і з сенсорного екрану, а до деяких - три, ще й з клавіш на кермі. І це ще не все - у DS 3 Crossback одна з кращих систем голосового управління, так що користуватися телефоном або функціями навігації ти починаєш взагалі не відриваючись від водіння ані на секунду. До речі, не треба відволікатися і на перемикання дальнього світла на ближнє і навпаки: у DS 3 Crossback повністю матричні фари, на фото можна розрізнити три модуля ближнього світла і один - дальнього. Уже багато, але фішка не в тому - кожен такий модуль складається з 15 незалежних елементів, які активізуються по ситуації: тобто у вас може завжди бути увімкнене дальнє світло, і при цьому ви ніколи нікого не засліплюєте. Як то кажуть, це не просто красиво.

DS 3 Crossback - передня фара

Ну і нарешті відмінно працюють Android Auto і Apple CarPlay - так що в кінцевому підсумку вас у салоні цього автомобіля чекає не тільки естетичне задоволення, а й повний комфорт у плані ергономіки.

Перша несподіванка

З комфортом вийшла взагалі цікава історія. Навесні у нас дороги взагалі регулярно перетворюються на непереборні смуги перешкод, а тогоріч цей процес був особливо яскравим. Дорога до редакції у мене займала мало не вдвічі більше часу, це ж спробуй об'їдь кожну ямку. І ось - повертаюся я увечері додому і розумію, що чомусь приїхав набагато швидше. Невже дорогу відремонтували, а я й не помітив? Бути того не може! І дійсно не може - дорога залишилася такою ж, як і була, а ось машина - інша, і раптом виявилося, що не така вона й страшна, ця дорога. А про це мене ніхто не попереджав! Гарний - так, оригінальний - так. А хто взагалі згадує, що це кросовер? І диски у нього 18-го діаметру не просто так, і кліренс цілком пристойний, і підвіска м'яка, але зібрана. Це було несподіване враження, тобто цей красень дозволяє їздити по наших розбитих дорогах, не боячись сумних наслідків? Можливо, у мене це сприйняття ускладнилося тим, що я добре пам'ятаю хетчбек DS 3 і підсвідомо розцінював DS 3 Crossback як нове покоління хетча, але в будь-якому випадку підвіска цього кросовера вас не розчарує. М'яка, комфортна, і в той самий час ніяких розгойдувань і зайвих кренів - серйозно, ось прямо дуже добре. Іноді на лежачих поліцейських задня підвіска може відпрацювати трохи жорсткувато, але в міру.

DS 3 Crossback - вид зпереду

Спорт під акомпанемент

Для DS 3 Crossback запропоновано два двигуни, бензиновий і дизельний, але 1,2-літровий бензиновий у двох варіантах - 130- і 155-сильний. Дизель один - на 130 к.с. Коробка передач скрізь однакова, 8-ступеневий автомат, різниця лише в наявності або відсутності системи Stop & Start. Якби у мене був вибір, що спробувати першим, я б напевно вибрав дизель, потім більш потужний "бензин", і вже на закуску подивився б, як поводиться DS 3 Crossback з 130-сильним 1.2 PureTech 130. І насправді чудово, що мені відразу дістався останній. Інакше я думав би - а чи вистачить більш слабкого мотору, якщо 155 - добре? Тепер я знаю, що 155 к.с. - це відмінно, бо і 130 - дуже добре. Мені і потужності, і тяги для того кросовера вистачило цілком. Є три режими - Eco, Normal і Sport.

DS 3 Crossback - drive mode

Багато заощадити в "еко" мені не вдалося, але цей режим реально знадобився в досить довгій поїздці, коли один з пасажирів був схильний до захитування. Він оцінив - дійсно, в цьому режимі DS 3 Crossback поводиться розмірено і спокійно, що щадить вестибулярний апарат. А ось Sport - це вже по мені. Може і не так рве з місця, але як звучить! Особливо на скиданні газу - просто клас. А ще в спортивному режимі можна на електронну панель приладів вивести показники потужності, тяги і роботи турбіни, і отримаємо справжній спорткар - і нехай він до "сотні" розганяється за 9,2 с. Зате антураж! А якщо серйозно, то і в Sport, і в Normal DS 3 Crossback - заводний, живий кросовер, сказали б мені років вісім назад, що під капотом всього 1,2 - не повірив би (якщо і ви не вірите - переконайтеся самі, простіше простого організувати свій власний тест-драйв).

DS 3 Crossback - перемикання передач

Щоравда, зловживання спортивним режимом і, можливо, досі морозна погода стали причиною того, що витрата пального у мене в середньому за весь час тесту склала близько 9 л на 100 км. Забагато, але я думаю, що в звичайній повсякденній експлуатації буде 7-7,5. Ви ж, напевно, всі вже знаєте, що паспортні дані автовиробників - це цифра, яку було досягнуто в ідеальних умовах?

Кермуємо разом

Кермувати DS 3 Crossback'ом прекрасно, і він дуже цікаво поводиться на трасі. У нас був автомобіль з системою активного утримання в смузі Lane Positioning Assist, і працює вона дуже толково. На відміну від багатьох аналогів, тут вона не спрацьовує в останній момент, коли ви вже перетинаєте розмежувальну лінію, а таке враження, що підтримує траєкторію завжди, посилюючи тиск щоразу, коли ви відхиляєтеся від середини смуги. У результаті створюється відчуття такого гострого керма, як на справжніх спортивних болідах, мені дуже сподобалося. І в той самий час це дуже комфортно - ви ніби керуєте автомобілем завжди разом, людина і електроніка, і рулювання вас не втомлюватиме. До речі, щодо електроніки - в нашій версії була і система розпізнавання дорожніх знаків з можливістю адаптації швидкості, і адаптивний круїз-контроль з функцією повної зупинки, і попередження про можливість зіткнення з екстреним гальмуванням у міському режимі. Прекрасний комплект.

DS 3 Crossback - на тлі будинків

За що

Тільки ось яка біда - якщо ви хочете машину в точно такому ж оснащенні, доведеться трохи почекати. Зараз у нас в продажу є DS 3 Crossback в оснащенні So Chic і Grand Сhic вартістю ... Ось що стосується вартості. Зазвичай, розпочинаючи тест нового автомобіля, я цілеспрямовано не дивлюся в прайс - щоб ціна не впливала на моє сприйняття, і вже потім, коли загальне враження про автомобіль складено, дізнаюся, а скільки ж це коштує. Часто в моїх тестах буває: "Ви що, серйозно?! Ви хочете за ЦЕ мільйон?". А з DS 3 Crossback було навпаки. В оснащенні So Chic машина 2021 року випуску зі 130-сильним мотором коштує 700 600 грн., или $ 25 402 на момент підготовки цього матеріалу. Максимальний Grand Chic у парі з дизельним мотором - 854 700 грн., або $ 30 989. Так, є ще багато додаткових опцій, наприклад, ви можете поставити HiFi систему Focal за 25 020 грн. (і лишитися без запаски) або замовити оздоблення салону Opera з чорної шкіри Nappa за 38 920 грн. Це вже для тих, хто полюбляє максимально красиво і максимально дорого. Але 25 тисяч за такий яскравий і до того ж, як виявилося, багатофункціональний автомобіль - мені здається, зовсім не багато, хай це і компактний кросовер. Принаймні, під час тесту питання "Скільки коштує, тисяч сорок?" я чув не раз.

DS 3 Crossback - під будівлею

Не хлібом єдиним

Звісно ... звісно, головне в DS 3 Crossback - це дизайн, його незвичайний салон і якість матеріалів, все одно вибиратимуть його спочатку за це. На те він і DS. Проте в жодному разі не варто випускати з уваги його технологічність і відмінну роботу всіх систем допомоги водієві, комфорт і двигун, що прекрасно себе зарекомендував, приємну і адекватну підвіску. Давайте віддамо належне не лише художникам - вся команда, яка працює над DS 3 Crossback, постаралася на славу.

Отримати власне комерційну пропозицію по DS 3 Crossback можна тут.

Технічні характеристики DS 3 Crossback 1.2 PureTech 130 S&S АКПП-8, який проходив тестування

Двигун

Робочий об'єм, см3

1199

Максимальна потужність, к.с. при об/хв

130 при 5500

Максимальний обертаючий момент, Нм при об/хв

230 при 1750

Тип пального

Бензин

Трансмісія

Коробка передач

8-ступінчаста автоматична

Тип приводу

Передній

Підвіска

Передня

Незалежна, МакФерсон

Задня

Напівнезалежна, пружинна, зі стабілізатором поперечної стійкості

Габарити

Довжина/ширина/висота/колісна база, мм

4118/1988/1534/2558

Об `єм багажного відділення, л

350/1050

Кліренс, мм

180

Маса

Споряджена маса, кг

1205

Експлуатаційні характеристики

Максимальна швидкість, км/г

196

Прискорення до 100 км/г, с

9,2

Витрата пального, л, змішаний цикл

4,8

Емність паливного баку

44

 

DS 3 Crossback - як виглядає ззаду

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme