Чому команда Зе буде і далі посилати ЗМІ без наслідків для своїх рейтингів

Останнім часом читаю масу постів і статей про те, як, по-хамськи, себе поводять "слуги" зі ЗМІ, журналістами і просто опонентами. Багато хто говорить, що це велика помилка, що ЗМІ об'єднаються і тоді настане кінець епохи Зе. Але це глибинна помилка
 

Вадим Денисенко
політолог
Чому команда Зе буде і далі посилати ЗМІ…

Давайте спробуємо розібратися чому це помилка і за яких умов така поведінка теоретично може призвести до краху рейтингу.

 

Стан суспільства

 

Зараз суспільство переживає стан піднесення і соціологія говорить, що вперше за багато років люди вважають, що все рухається в правильному напрямку. Було б дуже здорово для всіх нас, щоб цей стан суспільства тримався якомога довше. Правда, в усій цій діжці меду є один величезний черпак дьогтю. Він полягає в тому, що після 7-8 місяців активного негативізму, пов‘язаного перш за все з виборами, ми маємо зворотню реакцію суспільства, яка може вписатися в просту формулу: "Не турбуйте нас з якимись проблемами". Суспільство не хоче чути, що може бути щось таке, що може витягнути його з зони релаксу. Власне з цього стану суспільства і витікають всі дії людей, які хочуть чути тільки про позитив, а навіть явні негативні сигнали люди стараються просто не помічати.

 

Як змінилося проходження сигналу

 

Головний інформаційний зсув, який відбувся протягом останніх кількох місяців полягає в тому, що змінилася система проходження інформаційного сигналу. Якщо раніше сигнал ішов від телевізора в офлайн і потім "доганявся" онлайном, то зараз ця лінійка змінилася кардинально. Сигнал іде з онлайну в офлайн і далі доганяється телевізором. І тут ключову роль почали грати соцмережі з часто мало перевіреною інформацією. Більше того, якщо проаналізувати, що найбільше цінується зараз, то дуже важливою запорукою успіху стає хамство і мат.

 

По суті, ми багато років ішли до цього. Все почалося з ніби-то інтелігентного Шустера, який поклав в основу свого шоу принцип "жодної думки – головне сварка". Потім була маса епігонів Шустера, потім з‘явилися так звані розслідувачі, які за певну суму грошей розміщували злитий їм матеріал. І тут ми підходимо до одного з важливих моментів, який всі ми майже не помітили: у нас кардинально змінився формат інформаційних воєн.

 

Як змінився формат інформаційних воєн

 

В один прекрасний момент ми несподівано прокинулися і побачили, що почалася війна всіх проти всіх. При чому законодавцем моди став Ігор Коломойський, чий стиль стараються скопіювати десятки, а то й сотні прихильників його манери комунікації. Якщо дуже спростити, то його стиль зводиться до двох коротких пунктів: по-перше, не існує авторитетів і недоторканних осіб (це тримає в напрузі всіх, включно з першими особами країни), а, по-друге, воювати інформаційно треба весь час, неважливо проти кого, щоб твої партнери-опоненти не розслаблялися.

 

І в цій схемі традиційні ЗМІ все більше відіграють роль обслуги, такого собі ретранслятора цих воєн. Чому так? Якщо дуже коротко, то це наслідок глибинного отупіння наших традиційних ЗМІ, які все більше впадають в стан примітивізму. Без якісної аналітики неможливо бути гравцем в таких війнах, ти обов‘язково перетворюєшся на статиста з відповідним гонораром. Ти стаєш такою собі прислугою, яку можна змінювати хоч щодня. І головне, цю прислугу можна привселюдно принижувати, бо на те вона і прислуга.

 

І тут ми підходимо до ключового моменту, чи може відбутися бунт ображених ЗМІ?

 

Чи може відбутися бунт ображених ЗМІ?

 

Ніякого демаршу ЗМІ не буде. І причин тут кілька. Перша – власники ЗМІ цього просто не допустять. Власники ЗМІ досі живуть в ілюзії, що вдасться про все домовитися. Але нехай собі так і далі думають. Друга причина – у нас на сьогодні немає контреліти, яка реально готова до нових інформаційних воєн. Зараз немає жодної політичної сили, яка готова була б фахово воювати за свою інформаційну повістку дня. І нарешті, є третій пункт, про який я говорив вище – суспільство не хоче чути поганих новин.

 

А це значить, що в найближчі місяці, якщо не буде ніяких форс-мажорів, нова влада матиме всі можливості і головне повне право говорити, що їм глибоко наплювати на ЗМІ, а журналісти – тупі вівці.

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme