Через жадібність Вадатурських Україна втрачає річкові перевезення

Протягом трьох років вітчизняний парламент не може ухвалити закон про водний транспорт. Прийняття закону, який має відродити річкові перевезення в Україні, блокують олігархи, які таким чином стають монополістами на цьому ринку

Як пише "Сегодня", Ярослав Пилипчук, експерт з економічного аналізу та транспортної інфраструктури "Українського інституту майбутнього", вважає, що у річкового транспорту в Україні є дві базові проблеми. І проблема застарілого флоту і ситуація з днопоглибленням - не найгірші. Відсутність законодавства щодо розвитку внутрішнього водного транспорту гальмує все - немає чітких правил для інвесторів, відсутній національний регулятор і зрозумілий бізнесу тарифу. До 2030 року Україна може вийти на 25 млн т вантажоперевезень на рік, вважає експерт. Для цього потрібно ухвалити закон про водний транспорт, прийняття якого блокується деякими депутатами.

Частка водного транспорту становить лише 0,2% загального обсягу вантажопотоків в Україні, тоді як, наприклад, у Нідерландах - 50%. Занепад дешевих річкових перевезень вважається одним з гальм розвитку української економіки. Змінити ситуацію може лібералізація ринку - це дозволить не тільки пожвавити ситуацію з перевезеннями, але й забезпечити через сплату річкового збору надходження на оновлення державою інфраструктури. Але нардеп Вадатурський вже кілька років поспіль воює проти урядового законопроекту "Про внутрішній водний транспорт", необхідного для розвитку галузі. Тим часом "Нібулон", агрофірма Вадатурських, поступово стає монополістами в річкових перевезеннях.

Замість урядового законопроекту 2475а, що мав би ввести тимчасовий річковий збір і дозволити іноземному флоту працювати на річках України на рівних умовах з вітчизняними перевізниками, нардеп Вадатурський проштовхує альтернативний законопроект №2475а-3, який повністю заперечує зміст реформи. Автори пропонують передати утримання шлюзів гідроелектростанціям і скасувати плату за проходження шлюзів, прибрати збір за проходження мостів, скасування плату за користування водними шляхами - все те, що мало б йти на розвиток інфраструктури, ремонт шлюзів.

Як заявляв раніше міністр інфраструктури Володимир Омелян, блокування урядового законопроекту призводить до гальмування розвитку річкових перевезень і втрат для бюджету країни: "Як би ми проголосували давно, то ми би зараз на річках мали не 8 млн тонн, станом на 2017 рік, а мінімум 15 млн тонн. Коли ми заберемо мінімум 15 млн тонн з українських автошляхів на річки, ми зекономимо для дорожнього фонду мінімум 12 млрд грн". За час блокування законопроекту 80% ринку перевезення зерна річковими шляхами зайняла аграрна компанія Вадатурських "Нібулон", яку пророкують в монополісти найближчим часом.

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme