Нова промислова політика. Що буде з "Укрнафтою", "АвтоКрАЗом" і "Мотор-січчю"

П´ять стратегічних підприємств перейшли у власність держави? Що це означає для українського ОПК, видобувної промисловості і машинобудування?
 

Журналіст стрічки новин
Нова промислова політика. Що буде з "Укр…
http://www.autokraz.com.ua

Після вилучення у власність держави акцій "Укрнафти", "Укртатнафти", "АвтоКрАЗу", "Мотор Січі" і "Запоріжтрансформатора", якими повністю або частково володіли олігархи Ігор Коломойський, Геннадій Боголюбов, Костянтин Жеваго, В´ячеслав Богуслаєв та Костянтин Григоришин, відкрилися нові перспективи для української промисловості, пише "ДС".

ПАТ "Укрнафта", найбільша нафтовидобувна компанія країни, та "Укртатнафта", найбільший переробник (до російських атак на її Кременчуцьким НПЗ), можуть сформувати інтегровану групу з повним циклом — від видобутку до переробки (коли відбудують НПЗ). Також держава стане №2 на ринку роздрібної торгівлі пальним і в перспективі зможе значно впливати на нього (хоча ближчим часом на АЗС це не відобразиться).

Стовпи українського ВПК — "АвтоКрАЗ" і "Мотор Січ", а також "Запоріжтрансформатор" можуть стати основою української промислової політики на перспективу. А в найближчий час ці підприємства спроможні наростити виробництво зброї, вантажівок і електротрансформаторів для підтримки країни у відбитті російської агресії.  Експерти вважають, що саме переведення заводів у державну власність надасть поштовх для розвиток цих заводів.

"Це працюючі підприємства, і в них точно є потенціал. Якщо власники, які в них були, не спромоглися організувати поточний процес виробництва на державні замовлення чи на ринку, а їхні власні інтереси домінували над державними, то, на мою думку, держава абсолютно справедливо це питання врегулювала і тепер має забезпечити належну роботу цих підприємств", — вважає доктор економічних наук, голова правління CMD-Ukraine Ігор Гужва.

"АвтоКрАЗ залежить на 60-70% від державного замовлення, передусім оборонного, або від державних програм стимулювання купівлі національних вантажних автомобілів. А коли держпрограми створюються під приватний бізнес, це завжди викликає питання: чому саме цьому власнику держава має, наприклад, компенсувати процентні ставки, тобто працювати на його прибуток, а якщо підприємство державне — то все логічно", — зазначає економіст Олексій Кущ.

Докладніше про перспективи розвитку національної промисловості, зокрема ОПК, можливу кластеризацію виробничих процесів та державну політику читайте в аналітичній статті Олексія Шевніна для "Ділової столиці" "Стратегічна конфіскація. Що зробить держава з "Укрнафтою", КрАЗом і "Мотор Січчю".

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme