Кравцов і його команда відійшли від боротьби з корупцією в "Укрзалізниці", - експерти

Нова команда топ-менеджерів "Укрзалізниці" на чолі з в. о. голови правління Євгеном Кравцовим відсторонилася від боротьби з корупцією всередині компанії

Depo.Гроші
17 жовтня 2017 15:55
ФОТО: depo.ua

Про це стало відомо в ході відповідей топ-менеджменту УЗ на запитання представників галузевих асоціацій Федерації роботодавців України, повідомляє Depo.ua з посиланням на UaProm.

Як повідомив Олексій Голубов, президент Союзу хіміків України, для хімічних підприємств "цього ж року залізничні тарифи вже зросли вдвічі за рахунок корупційної складової".

За його словами, вантажні вагони "Укрзалізниці" віддають "наближеним фірмочкам" у кількості 50 штук: наприклад, Rail Logistic, які "піднімають ціни як хочуть".

"Мені директор "Рівнеазоту" каже: "Дайте вагони, у мене на майданчику лежить 50 тис. аміачної селітри! Це така бомба, що якщо рвоне, то й Рівного не залишиться", - розповів голова Союзу хіміків.

"Корупційна складова потужно сидить в "Укрзалізниці". Приберіть посередників! Близько 900 млн грн осідає в кишенях, а УЗ втрачає близько 400 млн грн. Ось якщо такі схеми прибрати, то, може, й не треба підвищувати тарифи", - зазначив Голубов.

За його словами, тільки в одному мелітопольському депо крадуть 7-8 тонн дизпалива за день.

"Хлопці, ну як можна витримати таку витрату дизпалива, якщо такий розмір крадіжки тільки в одному депо! Я вже не кажу про закупівлю матеріальних цінностей", - констатував він, додавши, що керівництву УЗ необхідно боротися з корупцією.

У відповідь Кравцов погодився з тим, що ціна вагона для хіміків зросла вдвічі.

"Абсолютно правильно! Експедитори, беручи наш вагон за фіксованою ставкою, перепродують його вам за більш високою ставкою", - сказав він, визнавши, що "є величезна проблема із закупівлями, і давайте з нею спільно боротися".

"Те, що в депо крадуть, – це правда. Я не буду приховувати: дійсно, є проблеми. У нас дизель зникає від моменту його затоки в цистерну до моменту його згоряння у двигуні локомотива. Це величезна проблема, ми зараз шукаємо шляхи її розв'язання", - констатував глава УЗ.

Своєю чергою Леонід Козаченко, народний депутат, президент Української аграрної конфедерації (УАК), зазначив, що абсолютно незрозуміло, як "Укрзалізниця" планує розв'язувати проблеми корупції в перспективі.

"Як би не вийшло так, що сума від підвищення тарифів створить ще більшу основу для корупції. Може, завтра будуть "розтягувати" ще більше палива", - попередив він.

Як приклад корупції на УЗ президент УАК навів випадок з ремонтом локомотива в чесному депо.

"Приватне депо хотіло взяти на ремонт локомотиви УЗ. Але нас попередили, що ми повинні обов'язково заплатити 2,5 млн грн за кожен. Якщо не заплатимо, то нам не дадуть їх відремонтувати. Ми це питання врегулювали, але нам все одно зрештою не дали цей локомотив, дали іншим, які погодилися заплатити", - розповів Л. Козаченко.

Валерій Новицький, член наглядової ради "Дніпровагонмашу", розкритикував "Укрзалізницю" за те, що жоден український виробник вагонів не бере участі у програмі оновлення рухомого складу компанії.

"Від початку року жоден тендер не відбувся. Чому? Тому що в них беруть участь не тільки виробники, але й посередники. І вони не дають виробникам не те щоб виграти, але просто провести тендер. Якщо ви не будете зацікавлені вирішувати ці питання, то нікому це не потрібно", - зауважив він.

У відповідь Олександр Бужор, член правління "Укрзалізниці", зазначив, що "тендера, на жаль, не відбулося з незалежних від нас причин".

"Так працює законодавство, їх було заблоковано", - констатував він.

Водночас Дмитро Олійник, голова ради Федерації роботодавців України, нагадав тому-менеджменту УЗ, що "було ухвалено рішення відправити до Генпрокуратури документи та звернення щодо компанії-посередника "Максмед Інтернейшнл" (яка постійно блокує тендери, – ред.)".

"Що залежить від УЗ? Коли ви формуєте тендерні пропозиції, то жодне українське законодавство не забороняє вказувати в тендерній документації наявність у постачальника тих чи інших технічних можливостей. Багато хто з реального сектору економіки навіть погодиться на сплату частини гарантійного внеску для того, щоб прокладки відкидалися на цьому етапі. Будь ласка, шановні колеги з "Укрзалізниці", ми дуже добре розуміємо, як формуються тендерні умови", - підкреслив глава ФПУ.

Більше економічних новин читайте на Depo.Гроші