"Дизель шоу" тепер і на Росії: Як на сьомий рік війни українське шоу опинилося в телевізорі агрессора

Цей рік для "Дизель шоу" почався дуже суперечливо. З одного боку, їх новорічний ефір виявився одним з найбільш рейтингових телешоу на українському телебаченні, а з іншого - продовжує розпалюватися скандал з прем'єрою "Дизель шоу" на російському телебаченні

Журналіст відділу новин
"Дизель шоу" тепер і на Росії: Як на сьо…

Вперше таку новину опублікували ще в січні, коли інтернет-користувачі знайшли анонс ефіру: 8 лютого на телеканалі "Че" відбудеться прем'єра "міжнародного комедійного хіта". Вчора дійсно відбулася прем'єра "Дизель шоу" на телеканалі "Че", що входить в холдинг "СТС-Медіа".

Сам факт, що на 7-й рік війни українці будуть веселити росіян, змушує засумніватися в принципах артистів. Наче розуміючи, що навіть на Росії їх можуть не прийняти, про українське походження шоу в анонсі не сказано ні слова - його прикрили безбарвним словом "міжнародний". Ймовірно, телеканал навмисно вирішив "приспати пильність" глядачів, розмістивши попереду знайомого росіянам Сергія Писаренка з команди КВН "Уэздний город".

В офіційному релізі на сайті телеканалу "Че!" так і пояснюють: "У складі "Дизель-шоу" виступають учасники команд КВН "Уэздний город" " і Сергій Писаренко, Євген Нікішин та Євген Сморигін, які свого часу завоювали всенародну любов. "Дизель-шоу" за форматом схожы на "Уральські пельмені": це смішні замальовки і скетчі на найактуальніші теми".

Не виключено, що відсутність реклами було прописано в договорі з "Дизелями" - не робити гучне промо, щоб прем'єра пройшла непомітно для українських інтернет-користувачів і журналістів.

Незважаючи на те, що Писаренко і його напарник по команді Нікішин з 2019 року є постійними учасниками "Дизель шоу", вони продовжували зніматися на телеканалі "Росія-1", який повністю належить уряду, тобто, Володимиру Путіну. І де йде одна з найбільших пропагандистських російських телепрограм "Вечір з Володимиром Соловйовим".

Все це очікувано стривожило українців, тому глядачі почали ставити питання про те, як сама студія дивиться на подібний розклад. Керівник Єгор Крутоголов поспішив виправдатися: "концерти в Раші" вони не збираються проводити, і не вони продали права на показ, а канал ICTV, на якому виходить проект.

Інформації про продаж прав на трансляцію на офіційних ресурсах компанії немає, холдинг Starlightmedia (на який перекинув відповідальність Крутоголов) також вирішив, що мовчання - кращий вихід з цієї ситуації.

Без діалогу з громадськістю та озвучування офіційної позиції "Дизель шоу", питання залишається відкритим: яких же принципів дотримуються учасники "Дизель шоу" і на чиєму вони боці. Користувачі соцмереж знайшли на сторінках членів колективу записи часів ще перших місяців війни на Сході України. Найбільш м'яко їхні судження можна охарактеризувати як "проросійські". Креативний продюсер "Дизель шоу" Михайло Шинкаренко в розпал всіх сумних подій публікував у себе рекомендації, що робити з друзями, які "майданулісь". Стало бути, на його думку, учасники Революції Гідності, українці, які стояли на Майдані, і ті, хто захищає країну - "майдануті"?

Також він розмістив звернення до президента РФ Путіна із закликом про допомогу; хоча сам же назвав текст "повної хренью", підтримав його Шинкаренко лише "на противагу європейським цінностям".

Ще більш шокуюча публікація з його стіни в Facebook - матеріал про "неминучий розкол України на два протилежних народи", Шинкаренко коментує це як думку "адекватних людей".

Його позицію підтримав актор "Дизеля" Олександр Бережок, який поділився сюжетом російського пропагандистського телеканалу. Мабуть, саме такі речі радують "Дизель шоу". Цікаво, "Дизель" вирішив змінити свою думку стосовно Майдану і всіх загиблих українців?

Що ж стосується Нікішина і Писаренка, то для них звично гастролювати по Росії. Виступили б вони і в самому окупованому Криму на "Міжнародному Фестивалі Гумору", якби захід не скоротили за тривалістю з трьох днів до двох. У всякому разі, так говорить їх офіційна версія, чому вони не порушували українське законодавство. Виникає питання, патріотами якої держави є гумористи? Як довго їм вдаватиметься сидіти на двох стільцях відразу?

Що ще цікаво, як тільки журналісти починають писати неприємні для "Дизель шоу" коментарі різного масштабу, будь то невдалий номер про Шевченка і Пушкіна, який розкритикували і звинуватили в руссофобстві, підозру в тому, що вони зробили новорічний плагіат або продаж прав на трансляцію на Росії, керівництво проекту погрожує журналістам або звинувачує в продажності (принаймні це роблять люди, які представляються таким чином). Так, нещодавно керівник гумористичного проекту "Дизель шоу" Олексій Бланар особисто зателефонував редактору ЗМІ, а потім відправив "загрозливе" повідомлення. Про це повідомила шеф-редактор сайту "Детектор медіа" Наталя Лігачова на своїй сторінці в Facebook. За її словами, вона до цих пір не розуміє, що це було - просто шоу "Дизель шоу" або ж "серйозна розмова".

 

Як стало відомо, редактору на мобільний телефон надійшов дзвінок від Бланара (чи людини, яка ним назвалася), який запитав, навіщо видання опублікувало матеріал про новорічний випуск шоу, в якому їх "облили брудом ".

При цьому, за словами Лігачової, голос чоловіка був недружній і навіть агресивний. Після цього головний редактор сказала Бланару, щоб він написав офіційного листа, якщо має якісь претензії до тексту новини. В результаті керівник проекту додав, що не буде цього робити, адже "вони (ЗМІ) недостойні".

Коли Лігачова відключилася, їй на телефон прийшло повідомлення, в якому було сказано:

"Розумію, що для таких продажних писак гроші не пахнуть, але гроші - не головне в цьому житті. І виконавці брудних замовлень дуже швидко це розуміють. Життя пояснює".

І це тільки випадок, про який не посоромилися розповісти публічно. А скільки їх могло бути за історію "Дизеля", з огляду на все, що траплялося з проектом.

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

data-matched-content-rows-num=1 data-matched-content-columns-num=4 data-matched-content-ui-type="image_stacked"