Асоціації виступають за реформу "Укрзалізниці" і зниження тарифу на вантажоперевезення

Асоціації виробників з найбільших галузей України закликають розділити "Укрзалізницю" (УЗ) і виступають за зниження тарифів на вантажні перевезення на 10%

Таку вимогу до влади на круглому столі про реформу УЗ висунули керівники "Укрметалургпрому", Федерації роботодавців ПЕК, Української зернової асоціації, Федерації металургів України, "УкрФА", "Укрцементу" та інших об'єднань, повідомляє кореспондент "ДС".

Так, голова ОП "Укрметалургпром" Олександр Каленков вважає логічною ініціативу розділити УЗ на три частини у вигляді окремих операторів з управління інфраструктурою, з вантажних перевезень і з пасажирських перевезень.

"Для нас вкрай важливо виділення пасажирського складника, оскільки вантажоперевізники спонсорують пасажирські перевезення на рівні близько 13 млрд грн на рік. Друге – виділення тяги. Бізнес поділяє думку, що цей ринок потрібно зробити конкурентним. Ми переконалися протягом багатьох років, що де ринок монополізований, там неефективність", – констатував Каленков.

Такої ж думки і директор Федерації роботодавців транспорту України Володимир Гусак.

"У сегментах, де можна створити конкуренцію, насамперед це вантажні перевезення, мають бути створені декілька операторів, як вантажоперевізників, так і операторів вагонів, а також ремонтних підприємств. Там тарифи має визначати конкуренція. І ми переконані, що завдяки конкуренції зросте і рівень сервісу", – вважає він.

А на сьогоднішній день, на думку Гусака, кожне підвищення тарифів призводить до падіння обсягу перевезень.

Зі свого боку Олександр Каленков зазначив, що вже починається криза, пов'язана з погіршенням кон'юнктури на світових ринках для українського експорту (наприклад, виробництво сталі падає на 10% другий місяць поспіль), що означає зменшення вантажоперевезень. З огляду на це Каленков виступає за крос-субсидування пасажирських залізничних перевезень та повернення УЗ деяких податків і зборів, але за умови зниження тарифів на перевезення вантажів.

"Під час кризи не тільки наших галузей, а всіх галузей на глобальних ринках потрібно розглядати питання зниження тарифів на 10%. Це дасть стимул УЗ покращувати свою внутрішню ефективність", – вважає Каленков.

При цьому представники галузевих асоціацій не підтримують плани УЗ зблизити тарифні класи. Так, на думку директора асоціації "Укрцемент" Романа Скильского, вона сильно нашкодить цементної галузі.

"Вартість перевезення таких важливих для виробництва цементу компонентів, як шлаки, від яких залежить випуск цілих продуктових лінійок, внаслідок зближення тарифних класів зросте на 80%", – сказав він.

Учасники круглого столу зійшлися на думці, що в Україні потрібно створити Національну комісію регулювання транспорту, яка б регулювала тарифи на перевезення вантажів з огляду на їхній вплив на економіку країни в цілому.

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme