Як українська дизайнерка підкорювала світ закладками-ногами
Книжкові закладки у вигляді ніг дизайнер Олена Мисник вигадала випадково. Тепер креативні закладки розкуповують любителі красивих речей усіх континентів
- Головна
-
29 серпня 2015 14:00
Компанія Олени Мисник myBOOKmark вже три з гаком роки дивує книголюбів оригінальними аксессуарами. Із книжкових томів клієнтів компанії кокетливо стирчать ноги літературних персонажів, спортсменів, любителів гламуру та величезних підборів і навіть кінцівки тварин. За вельми незначний за бізнесовими мірками термін кількість прихильників творчості Олени збільшилась у 30 разів.
Depo.ua поспілкувався з дизайнером, розпитавши про секрети творчого бізнесу.
У ДИТИНСТВІ МАЙСТРУВАЛА ЛІСОВІ ХАТИ ТА ШИЛА ОДЯГ ДЛЯ КОШЕНЯТ
За словами Олени, креативити вона почала ще з раннього дитинства.
"Я пробувала створити цікаві речі з усього, що оточує. Жили ми з родиною у селищі, а через дорогу був ліс. Часто будували разом з дівчатами лісові будиночки. З проволоки я навчилася плести браслети, а паркан розмалювала чудернацькими істотами", - згадує дівчина.
Врізалися у пам'ять і костюмчики для кошенят, які пошила за власним дитячим ескізом.
"Бідні кошенята, мабуть, були в шоці, але я була впевнена, що вони повинні бути вдягнені... Їм від мене перепадало - я їм і наряди шила, і будиночки майструвала", - ділиться спогадами дизайнер.
Від кого успадкувала дизайнерський талант дівчина не знає. Каже, бабуся ще в юності вишивала, але Олена її за роботою не бачила. Та й батьки не надто цікавилися візуальними формами мистецтва.
"При цьому в моїх рідних завжди був творчий підхід до життя в цілому. Це надихало і мене", - коментує дівчина.
В УСІХ РОБОТАХ БУЛИ АЛЮЗІЇ НА УКРАЇНСЬКУ ТЕМАТИКУ
Після школи дівчина вступила у Київський Національний університет будівництва та архітектури - вирішила стати архітектором. Проте чіткої картини майбутньої кар'єри у голові не мала.
"Я не надто розуміла, що на мене чекає. Вибір був доволі наївний. Вирішила, було б цікаво проектувати будинки... Після випуску довго шукала себе. Працювала архітектором, пробувала себе у різних видах підприємництва, допомагала батькам в їхньому бізнесі... Паралельно створювала авторські прикраси. Змайструвала одні сережки, треті, п'яті, сьомі... А потім вирішила спробувати продати свої вироби", - говорить дизайнер.
Так у Олени з'явилися замовники, кількість яких швидко збільшувалась. Розміщуючи фото аксесуарів в Інтернеті та показуючи роботи на різних виставках, дизайнер швидко зробила ім'я у світі хендмейду і відкрила власну майстерню "Медова шафа".
"Творчий процес для мене був вельми патріотичним дійством - в усіх моїх роботах були алюзії на українську тему, хоча обходилась без зайвої настирливої символіки. Але, наприклад, якщо робила квіти - то наші, польові, українські", - розповідає дівчина.
НАТХНЕННЯ ВІДШУКАЛА У БЕЗЛАДІ
А якось в гостях у друзів Олена придумала закладки для книг у вигляді ніг.
"Натхнення неможливо спіймати, але можливо спіймати хорошу мить. Я зайшла в гості до друзів, в яких були маленькі діти. В квартирі був повний безлад - усе змішалося. І в одній з книжок застрягла лялька. Мені це здалося цікавим образом і я спробувала його відтворити. Незабаром виклала у своєму магазині прикрас першу закладку... Людям сподобалося, і я почала розвиватися в цьому напрямку", - згадує дизайнер.
Згодом дівчина вирішила зосередитися суто на закладках, адже два проекти водночас було заскладно.
"Я зрозуміла, що не можу утримувати увагу на двох проектах. А до "Медової шафи" я ставилася дуже ревно. Спершу довіряла іншим дівчатам тиражувати свої прикраси, але переживала через кожну квіточку. Постійно висіла над ними... Згодом усвідомила, що не можу делегувати роботу з майстернею", - коментує Олена.
Магазин закладок успадкував аудиторію майстерні - дизайнер зареєструвала проект на міжнародній платформі хендмейду Etsy.com, і першу партію аксесуарів в неї купили переважно американці.
"На початку підписників у магазину було біля 1000. Я активно працювала, залучаючи клієнтів через соцмережі. Тепер тих, хто підписаний на наші сторінки, біля 30 тис. Найбільший інтерес до закладок проявляють у США, Великій Британії, Німеччині, Австралії, Канаді", - стверджує Олена.
На ринку кожної країни - свої нюанси. І щоб із ними познайомитись, потрібно уважно дослухатися до клієнтів.
"Один замовник, наприклад, із Японії, висловлює побажання. Потім те ж саме говорить другий і третій. Тоді я розумію, що це тенденція ринку в цілому... Японія взагалі цікава країна. Там інший розмір книжок, актуальна зовсім інша кольорова гама...", - акцентує дизайнер.
ПРИНЦИПИ РОБОТИ В ІНТЕРНЕТІ ВІДРІЗНЯЮТЬСЯ
При цьому Олена стверджує, що в її бізнес-плані не значиться вихід на конкретні ринки.
"Якщо б ми займались дистрибуцією, відкривали оффлайнові магазини, тоді думали б і про ринки тих країн. А в Інтернеті все інакше. Адже, наприклад, якщо про твій проект напише данський блогер, його усе одно прочитають що в США, що в Австралії, що в Європі", - пояснює дівчина.
За її спостереженнями, купують закладки переважно мешканці благополучних країн. Адже аксесуар за ціною у $25 може дозволити собі не кожен. Тож серед українців клієнтів у Мисник майже немає.
"Раніше, заради експерименту, на одній із українських виставок ми спробували продати закладки за ціною собівартості. Люди все одно нарікали, що ціна зависока", - згадує дизайнер.
Є ЗАКЛАДКИ І ДЛЯ МОДНИЦЬ, І ДЛЯ ФУТБОЛІСТІВ
Наразі у майстерні Олени Мисник працює дев'ять співробітників - роблять та розфарбовують закладки із полімерної глини.
"У майстерні по суті є лише піч. Обладнання мінімум, тож і багато грошей витрачати не довелось. Згодом піч, яка була спочатку, змінили на кращу", - розповідає дизайнер.
Закладку роблять приблизно три години чистого часу. Проте у роботі доводиться робити тривалі перерви - виріб повинен охолонути після печі, потім мають обсохнути фарба і лак. Весь цикл виробництва займає кілька днів. На фінальному етапі треба доповнити аксесуар наклейками, оформити упаковку.
У Олени Мисник вже є 60 моделей закладок, при цьому кожен місяць асортимент доповнюється двома новими моделями.
"Тільки деякі закладки пов'язані з літературними героями. Є, наприклад, ноги Аліси з Країни Чудес, відьми із Країни Оз. З персонажами працюємо дуже обережно. На Заході дуже прискіпливо ставляться до дотримання авторського права. Тож можемо працювати лише з героями давно написаних книг, образи яких за законом вже можна використовувати публічно", - пояснює дівчина.
Інші закладки пов'язують з модними течіями, стилями, професіями.
"Орієнтуємось на те, що закладки здебільшого купують на подарунок. Ось наприклад, в когось є друг, який любить читати і при цьому активний футбольний вболівальник. Для таких ми створили закладки з ногами у футбольному взутті. А наприклад, юній дівчині треба подарувати щось модне і гарне - в поміч черевички на підборах", - розповідає дизайнер.
БІЗНЕС - СТРУКТУРА ДИНАМІЧНА, І ЗАСТРЯГАТИ НЕ ВАРТО
Бізнес Олени Мисник уже налагоджений, проте залишати його надовго без догляду дівчина не планує. Впевнена, розвиватися справа може лише за її активної участі.
"Так, я можу зробити тривалу паузу - майстерня справно працюватиме. Я і робила паузи під час пологів, коли в мене народилася дитина. Але активним стратегічним розвитком займаюсь тільки я. Тож закономірність доволі прозора. Чим більше часу я вклала, тим більше грошей отримала", - коментує дизайнер.
За її словами, успішний проект вимагає постійно бути у тренді.
"Бізнес - динамічна структура. Зовнішні обставини змінюються. При цьому якщо ми робимо те саме, ми застрягаємо, втрачаємо актуальність. Треба постійно моніторити ринок, його потреби. Пробувати нові види просування - перевіряти, що працює, а що ні", - радить Олена.
Для свого проекту дизайнер використовує переважно безкоштовні методи промоушену. Проте часу на їх пошук витрачає чимало.
"Останнє, що я відкрила, - що зараз краще продає не текст, а картинка. І зосередилась на "Інстаграмі" - мережі, направленій на людей, яким потрібні візуальні враження. Інтерес до нашого акаунту зріс дуже швидко - за кілька місяців набрали 11,5 тис. підписників", - говорить дівчина.
А от на випадки плагіату дизайнер звертати перестала. Каже, її ідеї хоч і безсоромно передирають, а от втілювати не вміють.
"На ринку перемагає той, хто робить краще. Я від дівчат вимагаю, щоб роботи були ідеальної якості і вони просто не можуть зробити інакше", - акцентує дизайнер.
Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
Всі новини на одному каналі в Google News
- 19:57Керівник одного з підприємств Київщини привласнив майже 2 млн грн
- 19:38Окупанти обстріляли Херсон: є постраждалі
- 18:18 На Харківщині з прикордонних громад евакуювали 8800 людей
- 18:05Київ допоможе Чернігову добудувати фортифікаційні споруди: "Це зробить Київ більш захищеним", - Кличко Відео
- 17:23Генштаб: українські військові завадили окупантам просунутися та закріпитися у міській забудові Вовчанська
- 17:09Аварійні відключення світла можуть тривати до осені, - "Укренерго"
- 16:43У ДПСУ розповіли, що зміниться для чоловіків при перетині кордону після 18 травня
- 16:26Дональд Трамп похвалив Ганнібала Лектера: що означав сарказм кандидата у президенти PROMO
- 15:38Фракція "УДАРу Віталія Кличка" в Київраді висловила солідарність з грузинським народом і закликала уряд Грузії до діалогу з людьми Відео
- 14:50 ССО провели зачистку в одному з населених пунктів на Харківщині, взяли полонених Відео
- 13:34Обстріл Михайлівки на Донеччині: Поранено 5 людей
- 12:49 Президент провів Ставку у Харкові
- 12:14Внаслідок нічних обстрілів Харківщини двоє людей загинуло та четверо отримали поранення ФОТО
- 11:53Народився у сорочці: У Вовчанську прикордонник вижив завдяки службовому посвідченню, в якому застрягла куля
- 11:42Ще один канал для втечі ухилянтів перекрили на Одещині ФОТО
- 11:16На яких напрямках фронту окупанти зосередили основні зусилля: дані ОСУВ "Хортиця"
- 10:57Rheinmetall хоче виготовляти в Україні системи ППО
- 10:46На Херсонщині через обстріли поранено 20 людей, в тому числі дитину ФОТО
- 10:19СБУ затримала 18-річного харків'янина, який допомагав рашистам готувати новий наступ на Харківщину ФОТО