Як українська дизайнерка підкорювала світ закладками-ногами

Книжкові закладки у вигляді ніг дизайнер Олена Мисник вигадала випадково. Тепер креативні закладки розкуповують любителі красивих речей усіх континентів

Ольга Черниш
Перша заступниця головного редактора
Як українська дизайнерка підкорювала сві…

Компанія Олени Мисник myBOOKmark вже три з гаком роки дивує книголюбів оригінальними аксессуарами. Із книжкових томів клієнтів компанії кокетливо стирчать ноги літературних персонажів, спортсменів, любителів гламуру та величезних підборів і навіть кінцівки тварин. За вельми незначний за бізнесовими мірками термін кількість прихильників творчості Олени збільшилась у 30 разів.

Depo.ua поспілкувався з дизайнером, розпитавши про секрети творчого бізнесу.

Як українська дизайнерка підкорювала світ закладками-ногами (ФОТО) - фото 1

Як українська дизайнерка підкорювала світ закладками-ногами (ФОТО) - фото 2

Як українська дизайнерка підкорювала світ закладками-ногами (ФОТО) - фото 3

У ДИТИНСТВІ МАЙСТРУВАЛА ЛІСОВІ ХАТИ ТА ШИЛА ОДЯГ ДЛЯ КОШЕНЯТ

За словами Олени, креативити вона почала ще з раннього дитинства.

"Я пробувала створити цікаві речі з усього, що оточує. Жили ми з родиною у селищі, а через дорогу був ліс. Часто будували разом з дівчатами лісові будиночки. З проволоки я навчилася плести браслети, а паркан розмалювала чудернацькими істотами", - згадує дівчина.

Врізалися у пам'ять і костюмчики для кошенят, які пошила за власним дитячим ескізом.

"Бідні кошенята, мабуть, були в шоці, але я була впевнена, що вони повинні бути вдягнені... Їм від мене перепадало - я їм і наряди шила, і будиночки майструвала", - ділиться спогадами дизайнер.

Від кого успадкувала дизайнерський талант дівчина не знає. Каже, бабуся ще в юності вишивала, але Олена її за роботою не бачила. Та й батьки не надто цікавилися візуальними формами мистецтва.

"При цьому в моїх рідних завжди був творчий підхід до життя в цілому. Це надихало і мене", - коментує дівчина.

Як українська дизайнерка підкорювала світ закладками-ногами (ФОТО) - фото 4

Як українська дизайнерка підкорювала світ закладками-ногами (ФОТО) - фото 5

Як українська дизайнерка підкорювала світ закладками-ногами (ФОТО) - фото 6

В УСІХ РОБОТАХ БУЛИ АЛЮЗІЇ НА УКРАЇНСЬКУ ТЕМАТИКУ

Після школи дівчина вступила у Київський Національний університет будівництва та архітектури - вирішила стати архітектором. Проте чіткої картини майбутньої кар'єри у голові не мала.

"Я не надто розуміла, що на мене чекає. Вибір був доволі наївний. Вирішила, було б цікаво проектувати будинки... Після випуску довго шукала себе. Працювала архітектором, пробувала себе у різних видах підприємництва, допомагала батькам в їхньому бізнесі... Паралельно створювала авторські прикраси. Змайструвала одні сережки, треті, п'яті, сьомі... А потім вирішила спробувати продати свої вироби", - говорить дизайнер.

Так у Олени з'явилися замовники, кількість яких швидко збільшувалась. Розміщуючи фото аксесуарів в Інтернеті та показуючи роботи на різних виставках, дизайнер швидко зробила ім'я у світі хендмейду і відкрила власну майстерню "Медова шафа".

"Творчий процес для мене був вельми патріотичним дійством - в усіх моїх роботах були алюзії на українську тему, хоча обходилась без зайвої настирливої символіки. Але, наприклад, якщо робила квіти - то наші, польові, українські", - розповідає дівчина.

Як українська дизайнерка підкорювала світ закладками-ногами (ФОТО) - фото 7

Як українська дизайнерка підкорювала світ закладками-ногами (ФОТО) - фото 8

Як українська дизайнерка підкорювала світ закладками-ногами (ФОТО) - фото 9

НАТХНЕННЯ ВІДШУКАЛА У БЕЗЛАДІ

А якось в гостях у друзів Олена придумала закладки для книг у вигляді ніг.

"Натхнення неможливо спіймати, але можливо спіймати хорошу мить. Я зайшла в гості до друзів, в яких були маленькі діти. В квартирі був повний безлад - усе змішалося. І в одній з книжок застрягла лялька. Мені це здалося цікавим образом і я спробувала його відтворити. Незабаром виклала у своєму магазині прикрас першу закладку... Людям сподобалося, і я почала розвиватися в цьому напрямку", - згадує дизайнер.

Згодом дівчина вирішила зосередитися суто на закладках, адже два проекти водночас було заскладно.

"Я зрозуміла, що не можу утримувати увагу на двох проектах. А до "Медової шафи" я ставилася дуже ревно. Спершу довіряла іншим дівчатам тиражувати свої прикраси, але переживала через кожну квіточку. Постійно висіла над ними... Згодом усвідомила, що не можу делегувати роботу з майстернею", - коментує Олена.

Магазин закладок успадкував аудиторію майстерні - дизайнер зареєструвала проект на міжнародній платформі хендмейду Etsy.com, і першу партію аксесуарів в неї купили переважно американці.

"На початку підписників у магазину було біля 1000. Я активно працювала, залучаючи клієнтів через соцмережі. Тепер тих, хто підписаний на наші сторінки, біля 30 тис. Найбільший інтерес до закладок проявляють у США, Великій Британії, Німеччині, Австралії, Канаді", - стверджує Олена.

На ринку кожної країни - свої нюанси. І щоб із ними познайомитись, потрібно уважно дослухатися до клієнтів.

"Один замовник, наприклад, із Японії, висловлює побажання. Потім те ж саме говорить другий і третій. Тоді я розумію, що це тенденція ринку в цілому... Японія взагалі цікава країна. Там інший розмір книжок, актуальна зовсім інша кольорова гама...", - акцентує дизайнер.

Як українська дизайнерка підкорювала світ закладками-ногами (ФОТО) - фото 10

Як українська дизайнерка підкорювала світ закладками-ногами (ФОТО) - фото 11

ПРИНЦИПИ РОБОТИ В ІНТЕРНЕТІ ВІДРІЗНЯЮТЬСЯ

При цьому Олена стверджує, що в її бізнес-плані не значиться вихід на конкретні ринки.

"Якщо б ми займались дистрибуцією, відкривали оффлайнові магазини, тоді думали б і про ринки тих країн. А в Інтернеті все інакше. Адже, наприклад, якщо про твій проект напише данський блогер, його усе одно прочитають що в США, що в Австралії, що в Європі", - пояснює дівчина.

За її спостереженнями, купують закладки переважно мешканці благополучних країн. Адже аксесуар за ціною у $25 може дозволити собі не кожен. Тож серед українців клієнтів у Мисник майже немає.

"Раніше, заради експерименту, на одній із українських виставок ми спробували продати закладки за ціною собівартості. Люди все одно нарікали, що ціна зависока", - згадує дизайнер.

Як українська дизайнерка підкорювала світ закладками-ногами (ФОТО) - фото 12

Як українська дизайнерка підкорювала світ закладками-ногами (ФОТО) - фото 13

Як українська дизайнерка підкорювала світ закладками-ногами (ФОТО) - фото 14

Є ЗАКЛАДКИ І ДЛЯ МОДНИЦЬ, І ДЛЯ ФУТБОЛІСТІВ

Наразі у майстерні Олени Мисник працює дев'ять співробітників - роблять та розфарбовують закладки із полімерної глини.

"У майстерні по суті є лише піч. Обладнання мінімум, тож і багато грошей витрачати не довелось. Згодом піч, яка була спочатку, змінили на кращу", - розповідає дизайнер.

Закладку роблять приблизно три години чистого часу. Проте у роботі доводиться робити тривалі перерви - виріб повинен охолонути після печі, потім мають обсохнути фарба і лак. Весь цикл виробництва займає кілька днів. На фінальному етапі треба доповнити аксесуар наклейками, оформити упаковку.

У Олени Мисник вже є 60 моделей закладок, при цьому кожен місяць асортимент доповнюється двома новими моделями.

"Тільки деякі закладки пов'язані з літературними героями. Є, наприклад, ноги Аліси з Країни Чудес, відьми із Країни Оз. З персонажами працюємо дуже обережно. На Заході дуже прискіпливо ставляться до дотримання авторського права. Тож можемо працювати лише з героями давно написаних книг, образи яких за законом вже можна використовувати публічно", - пояснює дівчина.

Інші закладки пов'язують з модними течіями, стилями, професіями.

"Орієнтуємось на те, що закладки здебільшого купують на подарунок. Ось наприклад, в когось є друг, який любить читати і при цьому активний футбольний вболівальник. Для таких ми створили закладки з ногами у футбольному взутті. А наприклад, юній дівчині треба подарувати щось модне і гарне - в поміч черевички на підборах", - розповідає дизайнер.

Як українська дизайнерка підкорювала світ закладками-ногами (ФОТО) - фото 15

Як українська дизайнерка підкорювала світ закладками-ногами (ФОТО) - фото 16

БІЗНЕС - СТРУКТУРА ДИНАМІЧНА, І ЗАСТРЯГАТИ НЕ ВАРТО

Бізнес Олени Мисник уже налагоджений, проте залишати його надовго без догляду дівчина не планує. Впевнена, розвиватися справа може лише за її активної участі.

"Так, я можу зробити тривалу паузу - майстерня справно працюватиме. Я і робила паузи під час пологів, коли в мене народилася дитина. Але активним стратегічним розвитком займаюсь тільки я. Тож закономірність доволі прозора. Чим більше часу я вклала, тим більше грошей отримала", - коментує дизайнер.

За її словами, успішний проект вимагає постійно бути у тренді.

"Бізнес - динамічна структура. Зовнішні обставини змінюються. При цьому якщо ми робимо те саме, ми застрягаємо, втрачаємо актуальність. Треба постійно моніторити ринок, його потреби. Пробувати нові види просування - перевіряти, що працює, а що ні", - радить Олена.

Для свого проекту дизайнер використовує переважно безкоштовні методи промоушену. Проте часу на їх пошук витрачає чимало.

"Останнє, що я відкрила, - що зараз краще продає не текст, а картинка. І зосередилась на "Інстаграмі" - мережі, направленій на людей, яким потрібні візуальні враження. Інтерес до нашого акаунту зріс дуже швидко - за кілька місяців набрали 11,5 тис. підписників", - говорить дівчина.

А от на випадки плагіату дизайнер звертати перестала. Каже, її ідеї хоч і безсоромно передирають, а от втілювати не вміють.

"На ринку перемагає той, хто робить краще. Я від дівчат вимагаю, щоб роботи були ідеальної якості і вони просто не можуть зробити інакше", - акцентує дизайнер.

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme