"Як пірати в Сомалі": Експерт пояснив, чому в українських портах затримують кораблі

Державна екологічна служба неправомірно зупиняє торгові судна в українських портах, вибудовуючи незаконні схеми збагачення. Вже кілька років робота екологічної інспекції у морських портах України законодавчо неврегульована

"Як пірати в Сомалі": Експерт пояснив, ч…

Про це виданню OBOZREVATEL розповів президент об'єднання підприємств "Укрметалургпром" Олександр Каленков, повідомляє Depo.ua.

Упорядкування системи роботи екологів розпочалося з ухвалення закону про введення єдиного вікна, який набрав чинності у жовтні 2018 року. Закон, зокрема, передбачає митне оформлення документів в електронному вигляді та скасування радіологічного контролю екологами.

"Закон передбачає ухвалення урядом ще кількох підзаконних актів, пов'язаних з дією екологічної служби в портах. Це порядок взаємодії Адміністрації морських портів України та Державної екологічної інспекції. А також порядок стягування проб і винесення штрафів. Зараз екоінспекція робить все на основі своїх інструкцій, які не були затверджені законним чином", - пояснив Каленков.

Кабмін доручив опрацювати підзаконні акти до 1 грудня 2018 року, але через блокування з боку екологічної інспекції конкретні результати не були досягнуті.

"Для того, щоб ці документи були підготовлені, за ініціативою Державної регуляторної служби була створена робоча група, куди увійшли представники АМПУ, Європейської бізнес-асоціації, Американської торгової палати, компаній-вантажовідправників, Міністерства інфраструктури, а також запрошені представники Державної екологічної інспекції та Міністерства екології та природи. Хоча останні часто ігнорували ці наради. Робочою групою були напрацьовані проекти нормативних актів", - розповів Каленков.

Державна регуляторна служба від імені робочої групи подала звернення віце-прем'єр-міністру Володимиру Кістіону, який доручив розглянути напрацювання групи профільним міністерствам і відомствам. Вантажовідправники і Адміністрація морських портів України очікують найближчим часом винесення цього проекту на профільний комітет уряду і засідання Кабміну.

"Це єдиний законний спосіб системно побороти свавілля чиновників екоінспекції. Вони перетворили це в піратську схему заробітку грошей, яка б'є як по іміджу, так і по бюджетах країни і приватних компаній", - підсумував Олександр Каленков.

Нагадаємо, в морському порту "Чорноморськ" простоює судно, затримане інспекторами Державної екологічної інспекції Кримсько-Чорноморського округу нібито за забруднення навколишнього середовища. Судно простоює в порту вже три доби.

Водночас на сьогоднішній день ні капітан судна, ні морський агент не отримали від екоінспекції протоколу, оплата штрафу за яким (а це всього близько 800 грн) дозволила б випустити судно.

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme