Вчителі Закарпаття розробили власні інноваційні методи в навчанні

В деяких закарпатських школах вчителі використовують творчий підхід до навчання: застосовують драматургію, письменництво та новітні технології

Як передае depo.ua  з посиланням на "Радіо Свобода", закарпатські вчителі вважають, що програма з Міносвіти - це добре, але також варто розробляти власні інноваційні методи в навчанні.

Наприклад, в ужгородській школі № 4, з поглибленим вивченням словацької мови, вчителі застосовують творчий підхід до освіти. Четвертокласники вже мають солідний доробок: дві видані з власними творами книжки та CD-диск. Цього року планують зняти фільм. Також вони видали навіть книжку листів до українських військових, яку відзначило Міноборони.

А школа № 1 в Іршаві ще на початку двотисячних дивувала столичних педагогів прогресивністю у вивчені комп'ютерних наук. Вчителі розробляють власні якісні мультимедійні програми. А ужгородська школа № 20 - єдина в області, де діють "інтелектуальні" класи.

"Креативна драматургія" допомагає вчити і вчитися

Вчитель молодших класів ЗОШ № 4 з поглибленим вивченням словацької мови Ян Поханич працював у початковій школі Словаччини, викладав в університеті у Пряшеві. Він розповідає, що з 2006 року зацікавився словаками, які живуть по закордонах, та їхньою грамотністю. З того часу він побував у багатьох навчальних закладах країн, де діти вчать словацьку: Румунії, Угорщині, Хорватії та Україні.

Вчителі Закарпаття розробили власні інноваційні методи в навчанні - фото 1

Ян Поханич

Але разові поїздки на кілька днів здалися молодому вчителеві недостатньо ефективними. Тому у 2011 році він подав власний проект у Міністерство освіти Словаччини і приїхав працювати в Ужгород. Чоловік, крім того, закінчив спеціальність "креативна драматургія" й активно використовує ці знання на практиці. І от чому.

"Коли діти приходять у перший клас після садка, вони граються, і за два місяці не можуть перестати бути дітьми. За вересень, жовтень цього не змінити, - пояснює Ян Поханич. - Тому я застосовую різні методи гри, щоб думали, що граються, але через різні проекти вчилися отримували різну інформацію. У Словаччині я пишу книжки. Тож вирішив своє вміння застосувати в Ужгороді. У перший рік, коли діти мали малий словниковий запас, я написав різні оповідання: про Ужгород, школу, кухарок. Діти самі ілюстрували. Кожен із них потім отримав книжку, яку міг читати, і кожен показував свої малюнки. Це їх мотивувало. На другий рік, коли вони вміли писати, виникла друга книжка. Учні писали різні історії, а я ілюстрував",  - розповів вчитель.

За словами вчителя, бути письменником не так важко. Діти вже звикли до цього, можливо, у майбутньому хтось ним і стане.

Але власними виданнями креативність вчителя не обмежилася. На третій рік його дітлахи видали збірку власних листів до військових в АТО "Дорогі наші". І отримали навіть відзнаку від Міноборони. Цього року вони планують зняти фільм.

Інтерактивна дошка - не кіноекран

У закарпатській Іршаві три школи. ЗОШ № 1 іще наприкінці вісімдесятих минулого століття виявилася серед лідерів щодо інформатизації в навчанні. Ця школа одна з перших в області виграла комп'ютерний клас. А на початку двотисячних вона дивувала столичних педагогів прогресивністю у вивчені комп'ютерних наук.

Завуч та вчитель хімії Оксана Мелеганич проводить уроки за допомогою мультимедійних дощок. Вона скаржиться, що їх у школах часто використовують не повною мірою - наприклад, як екрани.

Вчителі Закарпаття розробили власні інноваційні методи в навчанні - фото 2

Оксана Мелеганич

"Боляче, коли бачиш, як у селі інтерактивні дошки навіть не розпаковуються. А ця техніка дає багато можливостей та вчителів та учнів, - каже Оксана Мелеганич, яка першою давала відкритий урок із використанням інтерактивної дошки в області. - Свого часу, у 2013 році, я на районному рівні зробила свою програму використання мультимедійних презентацій, райрада затвердила. Отримала диплом 3-го ступеня на міжнародному конкурсі Panaboard. Цього року 7-й клас починає вивчати хімію за новим стандартом, і збільшилася кількість годин. Видавництво "Основа" дає свої розробки, але вони не влаштовували вчителів, вони не є повні, насичені, активні. Цього року я зробила 51 презентацію до уроків хімії у 7-й клас".

Перевагою в розробці Оксани Мелеганич є те, що вчитель може переробити презентацію на свій лад: поміняти чи викинути, що вважає за непотрібне.

Крім того, наголошує вчителька, раніше, коли йшлося про хімію, майже ніколи не згадувалися українські хіміки. У новій програмі цитується, зокрема, Вернадський.

Юні інтелектуали вчать науку "Еврики"


ЗОШ № 20 - ліцей "Лідер" в Ужгороді, єдина в області школа, що впровадила програму "Інтелект". Підручники та зошити тут зовсім інші, є такі дисципліни, як "Еврика". Учнів відбирають після тестування з психологами. У кожній паралелі молодшої школи є такий "інтелектуальний" клас.

Оксана Ковальчук, завуч, вчитель початкових класів демонструє набори спеціальних книжок із різних дисциплін, за якими розпочинають навчання малі інтелектуали.

"Цей проект ми розпочали чотири роки тому, - коментує Оксана Ковальчук. - Діти працюють зовсім з іншою програмою, ніж масова школа. Міносвіти присилає дуже багато відеоматеріалу, друкованого матеріалу для підготовки вчителя для уроку. Всі вчителі проходять підготовку".

Вчителі Закарпаття розробили власні інноваційні методи в навчанні - фото 3

Оксана Ковальчук

Вчителька запевняє: діти суттєво відрізняються за підготовкою, за знаннями, знають те, чого батьки навіть не знають. Адже у проектних класах є такі дисципліни, які не вивчаються у звичайній школі, додаткові вправи для розвитку пам'яті, мислення, мовлення. З цього року, крім початкових класів, програму "Інтелект" продовжать і у 5-х.

Учителі мають і самі постійно тягнутися до знань та бути у тренді, кажуть закарпатські педагоги. Бо інновації доречні, коли є вагомий практичний досвід.

 

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme