Україна могла незаконно поставляти КНДР ракетні двигуни, - NYT

Американське видання The New York Times написало статтю про успіхи Північної Кореї у випробуванні міжконтинентальної балістичної ракети і український слід

Україна могла незаконно поставляти КНДР…

Як повідомляє Depo.ua з посиланням на The New York Times, з'явилося дослідження Майкла Еллемана, експерта в Міжнародному інституті стратегічних досліджень щодо випробувань КНДР балістичної ракети "Хвасон-14", яка може долетіти далі, ніж передбачалося. У США заявили, що вона цілком здатна долетіти до Аляски.

Як пише The New York Times, успіхи Північної Кореї у випробуваннях міжконтинентальної балістичної ракети стали можливими завдяки придбанню потужних ракетних двигунів на чорному ринку, ймовірно, з українського заводу "з історичними зв'язками з російською ракетною програмою". Мова йде про "Південмаш".

Саме придбання на чорному ринку потужних двигунів відповідає на питання про те, як КНДР вдалося після багатьох невдалих спроб здійснити подібний прорив.

Аналітики, які вивчали фотографії лідера КНДР Кім Чен Ина, оглянувши нові ракетні двигуни, прийшли до висновку, що вони походять від конструкцій, які колись належали Радянському Союзу. Двигуни були настільки потужними, що одна ракета могла рознести 10 термоядерних боєголовок між континентами.

Ці двигуни були пов'язані лише з кількома колишніми радянськими підприємствами. Державні слідчі та експерти зосередили свої погляди на ракетному заводі в Дніпрі. За час "холодної війни" завод виробив найнебезпечніші ракети у радянському арсеналі, в тому числі гігантський СС-18. Завод у Дніпрі ("Південмаш", - авт.) залишився одним з перших російських виробників ракет навіть після здобуття Україною незалежності.

The New York Times пише, що оскільки проросійський президент України Віктор Янукович був позбавлений влади в 2014 році, "Південмаш" зазнав тяжких змін. Росіяни скасували модернізацію свого ядерного флоту. Завод недостатньо використовується, занурюється в борги. Експерти вважають, що "Південмаш" є найбільш вірогідним джерелом двигунів для КНДР.

"Цілком імовірно, що ці двигуни надходили з України, - ймовірно, незаконно", - сказав експерт Майкл Еллеман в інтерв'ю. - Найбільше питання в тому, скільки у них є і чи допомагають українці зараз. Я дуже переживаю".

Він додав, що слідчі Організації Об'єднаних Націй виявили, що Північна Корея спробувала шість років тому викрасти ракетні технології з українського комплексу. Двох представників КНДР упіймали, вони сказали, що інформація, яку вони намагалися викрасти стосувалася передових "ракетних систем, рідинних моторних двигунів, систем космічних апаратів і ракетних паливних систем".

Слідчі зараз вважають, що в період "хаосу у післяреволюційній Україні Пхеньян спробував зробити це знову".

В свою чергу президент США Дональд Трамп виокремив лише Китай, як основне джерело економічної та технологічної підтримки КНДР. Він ніколи не звинувачував Україну чи Росію, хоча його державний секретар Рекс Тіллерсон натякнув на Китай та на Росію, як на "основні економічні можливості" підтримки КНДР.

"Минулого місяця "Південмаш" заперечував, що бореться за виживання та продає свої технології за кордоном, зокрема до Китаю. На його сайті зазначається, що компанія не має і не буде брати участь у "передачі потенційно небезпечних технологій за межі України".

Американські слідчі не вірять у це заперечення, хоча вони кажуть, що немає ніяких доказів того, що уряд президента Петра Порошенка, який нещодавно відвідав Білий дім, мав інформацію або контроль над тим, що відбувається усередині заводу. Як російські двигуни, названі RD-250, потрапили до Північної Кореї, все ще залишається таємницею.

Пан Еллеман не виключив можливість того, що велике російське ракетне підприємство "Енергомаш", що має міцні зв'язки з українським комплексом, відіграло роль у передачі технології двигунів РД-250 до Північної Кореї. За його словами, залишкові двигуни RD-250 також можуть зберігатися на російських складах.

Зазначимо, що цей скандал вже охрестили "новим кольчужним".

Як відомо, на початку 2000-х, після оприлюднення "плівок Мельниченка", розгорівся так званий "кольчужний скандал ". На одному із записів президент Леонід Кучма в розмові з главою державної компанії" Укрспецекспорту "Валерієм Малєвим (пізніше загиблого в автокатастрофі), нібито давав згоду на продаж Іраку в обхід санкцій ООН радарних комплексів "Кольчуга", здатних на великій відстані виявляти літальні апарати, в тому числі і американські літаки-невидимки нового зразка.

Офіційний Київ з самого початку відкинув всі звинувачення з боку США, однак Захід заявив, що нібито не отримав переконливих доказів того, що "Кольчуги" Іраку не продавали і скандал мав серйозні дипломатичні наслідки.

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme