Тест-драйв Renault Duster: Бути чи здаватися?

В оновленому Renault Duster не змінився мотор, ходова частина, рульове управління — тобто це все той самий добре знайомий утилітарний автомобіль. Той, та не зовсім

Віталій Новак
Журналіст, спеціалізується на тест-дайвах і автомобільній тематиці
Тест-драйв Renault Duster: Бути чи здава…

Я, зізнаюся, навіть розгубився. Перші хвилини знайомства з оновленим Renault Duster, підлаштовую автомобіль під себе, все регулювання, дзеркала, відразу намагаюся законнектити смартфон, розуміючи, що поки доведеться задовольнятися тільки Bluetooth-зв'язком — шнур для підключення смартфона залишився у власній машині. І раптом зовсім несподівано вмикається Apple CarPlay. У повному функціоналі. Без шнура? У Duster? Функція, якої немає в половині машин бізнес-класу? Дивовижно. Але! Скажу більше. Як з'ясувалося пізніше, не тільки Apple CarPlay у Renault Duster працює без дроту, що вже зустрічається у багатьох машинах, хоч і вище класом, але й Android Auto – а це взагалі рідкісніть!

Звісно, після цього я зовсім не здивувався, коли після перемикання на задню передачу автоматично увімкнулась камера заднього виду: зрозуміло, як їй після такого не бути. Здивувався я вже опісля, коли знайшов кнопки, що перемикають вид камери на бічний або передній. Що відбувається? Ну так, звісно, треба відразу сказати, що на тесті у нас був Renault Duster у максимальній комплектації Zen, та ще й з усіма платними опціями, які тільки можна придумати, проте таких наворотів ти тут взагалі не очікуєш, ні в "максималці", ні за доплату. І це змушує по-новому подивитись на такий звичний Duster.

Втім, поглянути по-новому на нього довелося ще раніше – настрій задає новий колір, "помаранчевий вогонь". Гарна назва.

— Як тобі колір?

– Вогонь!

Виглядає чепурним, а ще ці сріблясті накладки на бамперах — як посадкові "лижі" вертольоту. Збільшено площу чорних пластикових накладок по всьому периметру – ось і не впізнати такий звичний Duster: став водночас і ошатнішим, і брутальнішим – у хорошому сенсі цього слова, тобто не утилітарнішим та простішим, а саме трохи більш маскулінним.

У салоні, окрім вже згаданих фішок, головна зміна – великий 8-дюймовий сенсорний екран. Він розташований трохи нижче за звичний — більшість виробників зараз виносять монітори вище, в стилі "приклеєний планшет", а тут монітор, як і раніше, "вписано" у панель. Важливим є те, що цей великий монітор встановлено в Renault Duster за замовчуванням, а за доплату ви отримаєте бездротовий зв'язок з Apple CarPlay і Android Auto, 6 динаміків замість 4 та карту України. А все інше, як, приміром, монітор 4х4 з кренометром та альтиметром, буде вже у "базі".

Трохи змінилися оздоблювальні матеріали – пластик, як і раніше, жорсткий, але начебто непоганої якості, а тканинна оббивка сидінь взагалі нова і має прекрасний вигляд. Змінилися підголівники передніх сидінь, вони взагалі набули якоїсь футуристичної форми. Не знаю, як вони відпрацьовують у разі ДТП, але думаю, що відпрацьовують – а виглядають справді класно та стильно. В цілому про стильний салон тут говорити не доводиться, все максимально просто і без вишуканості, але якщо раніше Duster виглядав подекуди бідненько, то тепер такого враження точно нема. Подивіться на якість обробки дверних карт – ну точно не "бюджетник".

Так, якщо задовольнятися стартовою комплектацією Base за 403 900, оновлення буде не таким помітним – хоча нові бампери та підлокітники нікуди не подінуться, але без ключ-карти, гарних дисків Oraga, софт-оздоблення керма, камер кругового огляду, круїз-контролю та підігріву передніх сидінь компот уже не той. Хоча в "базі" взагалі доступний тільки Renault Duster з бензиновим 116-сильним мотором і 5-ступінчастою механікою, та я рекомендую вам придивитися до дизельного автомобіля, теж з механікою, але вже з шістьма передачами. У нас на додаток був і повний привід. Можна взяти також версію з роботом EDC-6, але така коробка вже на любителя, а 4х4 – за потребою.

Як на мене, цілком достатньо просто дизеля та МКП6. Такий автомобіль обійдеться вам мінімум у 520 400 грн, і хай він ще не здивує вас продвинутою електронікою, однак вразить своїми вміннями – це точно. Якщо ж потрібен повний привід — версія з бензиновим мотором і механікою обійдеться мінімум в 515 тис грн, і це взагалі поза будь-якою конкуренцією. А поєднання дизель/повний привід/МКП виллється у 580 100 грн. в Life – це трохи більше 21 тис доларів. За вже повноцінний позашляховик.

110 л.с. може, на перший погляд, здатися не так багато, проте повірте, потужності вистачає завжди, та й взагалі — яка різниця, якщо є 260 Нм крутного моменту, доступних вже на 1750 об/хв, і Duster з таким мотором — просто живчик? І якщо треба – на першій передачі просто їде без педалі газу як трактор, а треба – зривається з місця із пробуксовкою. І навіть якщо ігнорувати його постійні підказки про те, що настав час вже перейти на підвищену передачу, режим приводу поставити в Auto і забути про нього, на трасі їхати на межі дозволеного — все одно витрата пального в середньому не перевищить 6,3 л. на сотню". І це взимку, під час тесту, у нас завжди був "мінус". На мою думку, це чудово.

Зрозуміло, що нікуди не поділися так звані "характерні особливості" Renault Duster. Якщо попереду у вас високі члени екіпажу і сидіння суттєво відсунуті назад — на другому ряду буде тісно в колінах.

Збереглися всі ці дива в ергономіці – щоб переключити режим приводу та круїз-контроль, руку доводиться засовувати кудись між сидіннями, і спробуй її потім ще звідти дістань, а підігрів передніх сидінь взагалі краще вмикати при відчинених дверях, та й сам підігрів має тільки два режими – "вимкнено" та "жаровня". Duster не став вище за класом, не мітить в бізнес-клас, не підніме ваш статус — звісно, якщо ви не їздили до цього на "Ланосі". Але й придбавши новий Renault Duster замість 12-річного BMW ви не втратите свій престиж, отримаєте надійний зручний автомобіль, який наразі ще й пристойно виглядає, зі своїм настроєм і з системами, яких немає і в авто класом вище.

Найприємнішим є те, що Renault Duster не хоче здаватися кращим, ніж він є, не бере участі в цих преміум-забавках, не прикидається кимось. Добротний автомобіль з підвіскою, яка відсікає від вас всю агресію вітчизняних доріг, агресію лежачих поліцейських та роздратування від бруківки, економічним мотором, розмашистою, але зрозумілою керованістю. Хочеш дешевше та простіше? Будь ласка. Додати опції? Нема питань. Зображення з камери буде не в 4К? Але ж все видно, вам кіно дивитися чи паркуватися? І взагалі, вам треба комфортно їздити чи гарно під'їхати? Якщо перше – не викреслюйте Renault Duster із претендентів. Він може здивувати.

Технічні характеристики тестованого Renault Duster Dci 110 4wd

Двигун

Робочий об'єм, см3

1461

Максимальна потужність, л. при об/хв

110 за 4000

Максимальний крутний момент, Нм при об/хв

260 при 1750

Тип пального

Дизель

Трансмісія

Коробка передач

6-ступінчаста механічна

Тип приводу

Повний

Підвіска

Передня

Незалежна, МакФерсон

Задня

Незалежна, багатоважільна

Габарити

Довжина/ширина/висота/колісна база, мм

4341/2052/1682/2676

Об'єм багажного відділення, л

414/1559

Кліренс, мм

210

Маса

Споряджена маса, кг

1500

Експлуатаційні характеристики

Максимальна швидкість, км/год

169

Розгін до 100 км/год, с

12,4

Витрата пального, л, змішаний цикл

4,8

Місткість бака для пального

50

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme