Тест-драйв Opel Combo Life. Все для всіх

У рекламній кампанії Opel Combo Life було б круто використати пісню Opus (ви ж пам'ятаєте їх, правда?) Life is life. Ну, може, не всю, а лише ось цей рядок – When everyone gets everything, "Коли всі отримують все"

Віталій Новак
Журналіст, спеціалізується на тест-дайвах і автомобільній тематиці
Тест-драйв Opel Combo Life. Все для всіх…

Говорити про Opel Combo Life і не згадати Peugeot Rifter і Citroen Berlingo неможливо – адже це практично той самий автомобіль, тільки в різній обгортці і з різними налаштуваннями. Проте, постараюся не зловживати постійними порівняннями, зосередившись саме на Combo, але обіцяю – у кінці тесту обов'язково поділюся лайфхаком, кого ж з цієї трійці варто обрати саме вам.

На колір і смак

Почну з головного. З кольору. А чому б і ні? Японцям можна цілі рекламні кампанії будувати на кольорах своїх новинок, а німцям ні? Opel Combo Life в Україні доступний у семи варіантах забарвлення, але, зрозуміло, що нічого особливо веселого не пропонується, немає тут ні червоного, ні жовтого, але ось цей синій – це щось: глибокий, насичений, яскравий.

Opel Combo Life вид спереду збоку

Якби я обирав собі Combo, я б обрав лише синій. З мотором BlueHDi і автоматом. Так що, якщо хтось читав мій тест Peugeot Rifter, де я виступав за Мотор HDi і "механіку" - так ось, я передумав. Жартую, залишився при своїй думці, але з уточненням: 92-сильний мотор і 5 – ступінчаста механіка - цілком достатнє поєднання для Opel Combo, але "достатнє" і "ідеальне" - поняття не ідентичні. Але про все по порядку, і повернемося все ж до дизайну.

Внутрішній світ

На відміну від обох братів, у Opel Combo взагалі немає яскраво вираженого пластикового обвісу. Може, це не так практично, але він найсуворіший з усіх, і, як це не банально звучить – "найбільш німецький", тобто побудований за принципом "нічого зайвого". Накладки на боковинах у нього все ж є, але – в колір кузова, що виглядає стильно і стримано. А ще мені здалося, що з усієї трійці Combo за формою кузова найближче до однооб'ємника – завдяки маленькому похилому капоту при певному куті огляду він успішно видається справжнім мінівеном, хоча насправді – високий універсал.

Opel Combo Life - вид ззаду

Вищий за більшість великих кросоверів - 1 800 мм (висота без багажних дуг). Напевно, через це він спочатку взагалі здається більшим, ніж є. При парковці на узбіччі ти спочатку оцінюєш місце – влізе, не влізе, і якось навіть боязко, а потім виявляється, що ще є по метру порожнього простору з обох боків – довжина автомобіля всього 4 403 мм (це в короткій версії, як у нас на тесті). Тобто Opel Combo, наприклад, на 42 мм коротше Peugeot 301. Не випадково взяв для порівняння цей автомобіль, він славиться простором на задньому сидінні, так ось: у 301 база – 2 652 мм, а у Opel Combo – 2 785. Саме завдяки таким пропорціям у Combo, по-перше, ви відчуваєте себе як у просторому акваріумі, по-друге, у задніх пасажирів тут місця ну дуже багато, ну, і по-третє, при цьому залишається ще величезний багажник – від 983 до 2 126 літрів.

Opel Combo Life - задня частина салону

Але це ще що, багажник очікувано просторий, а ось крім нього - ще 28 відділень для зберігання всіляких речей, ось це дійсно чудово. Чого вартий лише подвійний основний бардачок, ніша з кришкою на панелі перед водієм, подвійні кишені в дверях, і ще купа дрібних виїмок і кишеньок – це не автомобіль, а органайзер для педантів.

Opel Combo Life - "бардачки" для зберігання дрібних речей

Якщо салони французів намагаються вразити своїх потенційних покупців усілякими дизайнерськими штучками і несподіванками, то в Opel Combo все просто, лаконічно і максимально практично. І знову очікувано, німці ж! Пластик весь жорсткий, але з гарною фактурою, виглядає пристойно. З цікавого – блок керування світлом, знову ж таки на німецький манер винесений на панель зліва від керма, друге - салонне дзеркало для спостереження за дітьми на задніх сидіннях, оригінальна шайба управління коробкою передач і 8-дюймовий сенсорний дисплей по центру панелі – делікатно розмвщений екраном до водія.

Opel Combo Life - приладова панель

З підтримкою Android Auto і Google CarPlay. Не сподобалося забарвлення тканинних сидінь: незважаючи на гучну назву Mistral Broun, якийсь занадто рябий коричневий. Та й з посадкою особисто мені довелося трохи пововтузитися: начебто регулювань вистачає, але підбирав положення досить довго, можливо, перед покупкою варто примірятись.

Opel Combo Life - салон

Загалом салон може спочатку здатися простим і якимось занадто звичайним, але, коли ви освоїтеся, розкладете всі свої речі по потрібних місцях, оціните його лаконічність – швидше за все, вам сподобається. Як і мені.

Ніхто не очикував

Як вже зрозуміло зі сказаного вище, в Україні Opel Combo Life доступний з двома варіантами силової установки. Обидва мотори – дизельні, але молодший 1,6 – літровий, а в нашій версії - обсяг трохи менше, 1,5 л, але набагато потужніший - 130 к.с. і з крутним моментом 300 Нм (у 92-сильного 230 Нм). Проте, при вазі майже півтори тонни (1 430 кг у нашому випадку) цей двигун не перетворить Opel Combo на спринтера – до "сотні" він розганяється за 12,3 с. Але тут двоякі відчуття –  через свою форму Combo і не може розганятися швидко, з таким-бо опором, а з іншого – коли він з такими габаритами розганяється за 12 секунд – це вражає. За відчуттями динаміка дуже пристойна, можна навіть трохи повеселити сусідів по потоку – зазвичай вони не очікують від автомобіля з такою зовнішністю особливої прудкості. Та й підвіска дозволяє поводити себе на дорозі досить сміливо – щоправда, з огляду на наші дороги. Combo заіграшки справляється з ямами будь-якої складності і конфігурації. Я за час тесту реально звик їздити без оглядки на якість дорожнього покриття, іноді пригальмовуючи лише перед лежачими поліцейськими. І то не завжди. При цьому на трасі машину не хилитає, і тут м'якість підвіски не віділлється вам болем маневрування – так, нахили є, але зовсім не критичні.

Opel Combo Life - задні фари

Кермо не те щоб гостре, але виразне, а на маневрах в місті – саме те, що треба. До речі, про маневри – довелося звикати тільки до одного: лобове скло дуже далеко від водія, перед вами величезний порожній простір, тобто як би ви не мостилися у водійському кріслі, свій власний "ніс" ви не побачите, треба відчувати довжину. Я чесно спочатку зупинявся мінімум за метр до потрібної лінії, але це швидко минулось. Дзеркала невеликі, однак у них вдала вертикальна форма, вам не доведеться постійно смикати регулювання – в них однаково добре видно і трасу, і машини в міському хаосі, і бордюр при парковці. Загалом, а ні з паркуванням, а ні з якимись точними маневрами ніяких проблемне виникло, але ж є ще й задні датчики паркування, і камера заднього виду з кутом огляду 180 градусів.

Opel Combo Life - бічні двері

Кому та навіщо

До речі, про те, що є. І тут знову Opel Combo Life готовий взяти на себе роль старшого серед братів. Звісно, в базовому оснащенні вам запропонують тільки кондиціонер і круїз-контроль, але в топовому виконанні є все, від системи Stop&Start до камери заднього виду, від системи зчитування дорожніх знаків до утримання в смузі руху, від двозонного клімат-контролю до асистента дальнього світла.

Кому адресований Opel Combo Life? Мені здається, що його пряма цільова аудиторія – це дрібні підприємці, яким поки ще не рентабельно мати кілька автомобілів для різних цілей. Якщо у Citroen і Peugeot акцент зміщений на емоційність і сімейні цінності, то тут – на практичність і багатофункціональність. Всі отримують все. Це ідеальний автомобіль для приватного бізнесу. Я зараз не про перевезення мішків з цементом або розсади в ящиках, це вже блюзнірство, але бригада охайних робітників з інструментом розміститься легко, тут можна влаштувати мобільний офіс, а можна перевозити товар. Це все можна робити і в більш простому автомобілі, але тоді ввечері, коли вам захочеться з сім'єю з'їздити у кіно або в гості до родичів в інше місто – ви точно задумаєтеся про інший автомобіль, а в Opel Combo Life – ні. Навпаки, ваша сім'я тут розміститься з ще більшим комфортом, із задоволенням задіє всі ці ніші і шухлядки, на задньому сидінні легко розмістяться навіть троє дорослих, а якщо у вас діти – ви точно оціните всю красу зсувних дверей і великого багажника, куди, схоже, можна поставити не одну, а п'ять дитячих колясок. Тобто всі ваші пасажири, чи то колеги по бізнесу, чи родичі або друзі отримають від Opel Combo Life все необхідне без будь-яких знижок на форм-фактор або напрямок використання, вам за кермом теж буде спокійно і комфортно, а іноді навіть радісно – коли ви будете дивитися на показник витрати палива. Навряд чи ви побачите там обіцяні 4,2 л на 100 км, але і 6-6,3 – відмінний показник.

Opel Combo Life - передній бампер та фари

Лайфхак

Ну і наостанок – обіцяний бонус. У Rifter, Berlingo і Сombo є мінімальні філософські відмінності, але функціонально ці автомобілі дуже близькі. Як зробити правильний вибір? Подивіться на всі три спочатку на фото, а потім – наживо, але обов'язково почніть з того, який у вас відразу викликав найменший емоційний відгук і закінчіть тим, який відразу сподобався більше. Швидше за все, врешті решт його ви й купите, ось і все. Чому ж не поїхати відразу за ним? Ну, по – перше, вибір – це завжди приємні враження, а по-друге, треба таки дати шанс кожному. Звісно, якщо ви з самого спочатку не є переконаним фанатом всього німецького в автомобілебудуванні – тоді таки без шансів для інших.

Opel Combo Life - права сторона

Технічні характеристики Opel Combo Life BlueHDi 130 А/Т

Двигун

Робочий об'єм, см3

1499

Максимальна потужність, к.с. при об/хв

130 при 3750

Максимальний крутний момент, Нм при об/хв

300 при 1750

Тип пального

Дизель

Трансмісія

Тип

АКП, 8-ступ.

Привід

Передній

Підвіска

Передня

Незалежна, МакФерсон

Задня

Напівнезалежна, торсіонна підвіска

Габарити

Довжина/ширина/висота/колісна база, мм

4403/2107/1800/2785

Об'єм багажника, л

983/2126

Маса

Споряджена маса , кг

1430

Експлуатаційні характеристики

Максимальна швидкість, км/г

184

Розгін до 100 км/г, с

12,3

Витрати пального, л, змішаний цикл

4,2

Ємність паливного баку

50

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme