Тест-драйв JAC S4: Прорив на тлі минулого

JAC S4 далекий від досконалості, та хто скаже... Та гаразд, будемо про "нехай першим жбурне у нього камінь", адже, по-перше, навіщо жбурляти камені в красивий автомобіль, а по-друге – випробуймо кросовер, бо, може, й жбурлятися немає через що?

Віталій Новак
Журналіст, спеціалізується на тест-дайвах і автомобільній тематиці
Тест-драйв JAC S4: Прорив на тлі минулог…

Перша хвиля експансії китайських автомобілів на наш ринок захлинулася, і на захоплених форпостах вдалося закріпитися всього декільком брендам. Частково причиною цьому став попит на нашому ринкові на нові автомобілі загалом: час, коли брали все підряд, швидко минув, а непогані автомобілі з трохи вищим ціновим позиціонуванням безславно програли битву "биткам" із Америки. Проте як мінімум Chery і JAC і зараз поводяться досить активно. Але якщо говорити вже безпосередньо про останній, то, чесно кажучи, після нещодавнього тесту JAC S2 я досі не з'ясував, як йому це вдається. Але після знайомства з JAC S4 багато що стало зрозумілим. Хоч і не все.

Річ у тім, що між S2 і S4 відстань приблизно, як між Києвом і Пекіном. Так, вони і в часовій шкалі пристойно рознесені, S2 був представлений у 2015 році, а S4 уперше публіці показали в 2019-му. Але деяким китайським виробникам ніщо не заважало тупцятися на місці і більш тривалий час (а декому і чотирьох років вистачило для деградації). Підкреслю: S2 - це не приклад, як не треба, доступний і простий компактний кросовер, він теж комусь потрібен, просто S4 - це якраз гарний приклад, як треба: нехай не будувати автомобілі, а як рухатися в правильному напрямку .

Тест-драйв JAC S4 - вигляд збоку

Під будь-які літери

Щодо дизайну екстер'єру у мене нарікань немає - симпатично, в міру фактурно, навіть сучасно. Ну, може, є незначе зловживання хромом, але зовсім трішки. Я уявляю, як було важко китайським дизайнерам, що обожнюють усе блискуче, стриматися на планці над ґратками радіатора, окантовці нижнього блоку світлотехніки ззаду і такій самій перемичці між задніми ліхтарями. В останню мить, вигукнувши: "Ну, ще трохи!", додали блиску на елементах решітки радіатора, і ось це, можливо, справді було зайвим, все інше мене особисто не дратує, а задня світлотехніка навіть сподобалася.

Тест-драйв JAC S4 - вигляд ззаду

Як і облямівка захисним чорним пластиком по периметру. З червоним кузовом взагалі виглядає чудово, а її рельєф між колісними арками додає індивідуальності. Загалом, якби на логотипі були, наприклад, три інші літери родом із Кореї, ніхто б і слова не сказав, лише б нахвалювали. Ось і я похвалю.

Уміння спілкуватися

У салоні все складніше. Тут взяло гору бажання дивувати, а не бути відповідним. Хоча начебто загалом все добре - і якість матеріалів, і збірка. Пластик весь жорсткий, але виглядає пристойно, явно не дешевизна. Огріхів за якістю підгонки деталей теж не видно.

Тест-драйв JAC S4 - вигляд усередині

Сидіння шкіряні, і шкіру використали в оздобленні елементів інтер'єру - із симпатичною і акуратною прострочкою. Щодо якості матеріалу нічого не скажу - явно, немолоде теля, але й не та дивна тонка субстанція, що раніше траплялася в авто з Китаю, тож мене влаштовує, навіть якщо так звана "еко-шкіра". А що ж тоді не так? Знову ж суто особиста думка, але цілковита відмова від "фізичних" кнопок - дуже спірне рішення, а використання блискучого пластика "під лак" - однозначний мінус. Добре це виглядає тільки в салоні автодилера, причому під час купівлі він вам просто зобов'язаний видати спеціальну мікрофібру для витирання відбитків, а через рік експлуатації у вас буде не глянцевий пластик, а добре потертий - сліди на ньому з'являються дуже швидко.

Тест-драйв JAC S4 - приборна панель

Кнопки і верньєри залишилися тільки на кермі (спасибі й за це). Всі інші функції винесли на сенсор величезного монітора (10,25 дюйма) і широку чорну панель під ним. Панель приладів теж цифрова - загалом справжнє буйство хайтека. Сенсори працюють непогано - реакція на дотик начебто гарна, хоча, трапляється, доводиться тицяти пальцем двічі-тричі: чи то треба потрапити пальцем саме в потрібну точку, чи то не завжди виходить потрібне зусилля - можливо, це справа звички. Меню мені здалося складним і заплутаним, або просто алгоритми його не інтуїтивні для європейців. Зате якість графіки і на панелі приладів, і на центральному моніторі - просто супер, я вражений.

Тест-драйв JAC S4 - парктронік

На рівні провідних європейських виробників раніше "китайці" таким похвалитися не могли. Досягнення! Панель приладів змінюється за допомогою кнопки на кермі - є три варіанти відображення, та ще й із додатковими налаштуваннями, і кожен варіант непоганий, анімація всюди яскрава і гарна. Тільки цифри дрібні, доводиться придивлятися, що там на приладах, але це пів біди. Друзі, ну не можна так ставитися до локалізації! Ну гаразд, ви дуже швидко зрозумієте, що "Місцева музика" - це перемикання на Bluetooth або USB, "Положення передачі" - це схема роботи клімат-контролю, а "Залишок пробігів" - ну, ви зрозуміли. Але інші пункти меню переклали, очевидно, Google-перекладачем з англійської або безпосередньо з китайської, і як переклали - так і переклали, і де було два слова, а стало шість - ну, нехай так і буде, просто можна дрібнішим шрифтом. У підсумку в меню на панелі приладів половину функцій без лупи прочитати геть неможливо.

Тест-драйв JAC S4 - перемикання передач

Android Auto і Apple Car Play в JAC S4 немає - тут китайці йдуть своїм шляхом і пропонують свою програму Easy Connection. Назва звучить, як знущання: після 20 хвилин спроб з'єднати свій теж китайський телефон із китайським автомобілем я облишив це. Ось взагалі жодного разу не easy. З другої спроби теж не вдалося, хоча раніше проблем із цією програмою у мене не було. Однак тут є варіант, що річ у телефоні або в якійсь хитромудрій послідовності дій. Гадаю, якщо один раз вдасться - далі точно буде easy.

Тест-драйв JAC S4 - заднє сидіння

JAC у поміч

На відміну від попередньо встановленої графіки якість картинки на камері кругового огляду у JAC S4 не вельми, але, зрештою, вона є, і вона працює. Зручно, а в комплексі з парктроніками максимально безпечно. Є і система контролю рядності, але JAC S4 не підрулює, а лише попереджає, що ви збилися з курсу, підморгуванням мікроскопічної піктограми на панелі приладів і звуковим сигналом. Його гучність можна регулювати, тож самі підберете потрібний рівень, щоб і не дратував, і було чутно. Система контролю рядності працює тільки після 60 км/год - і це дуже правильно, на трасі допомагає, у місті не дошкуляє. Кумедно, на панелі приладів стилізована машинка на трасі "стоїть", поки ви не наберете ті самі 60, а потім смуги починають "миготіти назустріч", а під час перетину лінії розмітки машинка, як у комп'ютерній грі, б'ється об борти. За цим цікаво спостерігати, головне не доспостерігатись до сигналу системи попередження про можливість фронтального зіткнення - а вона тут теж є. Їх, сигналів, два види, а може бути і три - перевіряти не схотілося.

Здивувала робота системи допомоги під час рушання під гору. Я так і не зрозумів, що це і як це працює. Але першого разу, коли на підйомі Володимирським узвозом при відпусканні педалі гальма машина раптом покотилася назад, я розгубився. Наступного разу був обережніший, більше в такі ситуації не потрапляв, але, що цікаво, коли я хотів показати колезі цей ефект,  ... JAC S4 назад не покотився. Ось і спробуй вгадати, як він поведеться. Спершу таке ж нерозуміння у мене викликав алгоритм автоматичного вімкнення гальма стоянки: та що воно таке, активується чудово, а знімається автоматично не завжди. Щоправда, швидко збагнув, що це тупить не JAC S4, а я: автоматично машина не відмикає гальмо стоянки, тільки якщо ви не пристебнули ремінь безпеки. Чудова практика для тих, хто звик пристібатися вже на ходу!

Тест-драйв JAC S4 - передні фари

Якщо вже мова зайшла про системи допомоги водієві, випереджаючи, скажу і про роботу ESP - таким чином, відразу перейдемо до їздових характеристик і умінь JAC S4. Цей кросовер доступний тільки з переднім приводом і 147-сильним півторалітровим бензиновим мотором, на вибір тільки механічна КПП або варіатор. Жодних систем, які могли б допомогти вам на бездоріжжі, немає, в ожеледь і сніг, в який ми з JAC S4 якраз і потрапили, вся надія на штатні системи - ABS, ESP тощо. Іноді, коли вони спрацьовували, десь у надрах авто було чутно якісь дивні звуки, спершу вони мене вкрай бентежили - наприклад, коли ви намагаєтеся піднятися на крижану гірку впритул між іншими автомобілями і раптом чуєте характерний скрегіт. Та виявилося, це конструктивна особливість, і крім звуків жодих нарікань немає - працюють вони чудово, тим паче більшість із них - виробництва світових лідерів, зокрема Bosch.

Тест-драйв JAC S4 - задні фари

Жодних запитань!

Отже, і з маневруванням в складних умовах, і з рушанням на кризі, і з гальмуванням - жодних проблем. Гальма, може, і не спортивні, на що нібито натякають червоні супорти, але цілком адекватні. Що не зайве з таким мотором. Живий і приємистий двигун дозволяє реалізувати помірні драйверські амбіції, полиця крутного моменту (максимум 210 Нм) - 2000-4500 об/хв, тож з місця краще трохи притиснути, далі майже у всьому діапазоні автомобіль готовий до будь-яких маневрів і розгону. На найменших оборотах варіатор може смикати, але це єдина претензія, далі все чудово, і натужного напруження, як це буває у багатьох варіаторів під час розгону, я не помітив. Витрата палива під час тесту вийшла десь 9 літрів на 100 км, але це сильно залежить від умов і активності драйву, я гадаю, у 8 л можна вкластися.

Спереду у JAC S4 традиційний МакФерсон, ззаду - торсіонна балка, мені підвіска видалася жорсткуватою, але надмірно чутливою - усі дрібні, але гострі нерівності ви відчуєте на собі, водночас на тій же бруківці вашим зубам ніщо не загрожуватиме, та й з великими нерівностями і лежачими поліцейськими машина справляється непогано. Загалом за керованістю JAC S4 - не спортивний автомобіль (та й чого б то), але залишає хороші враження, дуже непогано. І в місті, і на трасі ви почуватиметеся впевнено і спокійно, а на гарних і відносно гарних дорогах - ще й комфортно. Ергономіка теж непогана, тож я готовий вирушити на JAC S4 і в далеку мандрівку.

Тест-драйв JAC S4 - багажник

Усе є, але чогось бракує

Можливо, в деяких питаннях я був занадто прискіпливий до новинки JAC. Та це не лише я - без тривалої позитивної історії та напрацьованого авторитету йому доведеться зіткнутися з пильною увагою потенційних покупців до всіх дрібниць. Але водночас зізнаюся: JAC S4 потрапив до числа всього трьох китайських автомобілів, на які я можу порекомендувати звернути увагу своїм знайомим - не однозначно купити, але подивитися, спробувати, оцінити особисто. Він гарно виглядає, непогано їздить, у ньому достатньо місця, і на задніх сидіннях цілком просторо, а багажник уміщає 520 л багажу (до 1 050 л при складених задніх сидіннях). Мотор залишив найкращі враження, варіатор адекватний (хоча я завжди виступаю за класичні АКП). Ну а ті дивацтва, про які я говорив, - тут вже зважуйте, наскільки вони компенсуються ціною автомобіля. У базовому оснащенні з механікою машина коштує 471 500 грн, але тут мені особисто не вистачає кондиціонера, тож дивимося на версію Smart з клімат-контролем і набором систем безпеки. З механікою - 500 250 грн, з варіатором - 543 375 грн. На момент підготовки матеріалу - це $19 600. Нагадаю, мова йде про чималий автомобіль у досить багатому оснащенні, з люком і шкіряним салоном. Хоча, шановні східні колеги, якщо ви вже розщедрилися на шкіру, можна ж було поставити і обігрів сидінь? Де ваш гуманізм?

Тест-драйв JAC S4 - у лісі

Техничні характеристики тестованого JAC S4 1,5Т CVT

Двигун

Робочий об'єм, см3

1499

Максимальна потужність, к.с. при об/хв

147 при 5500

Максимальний крутний момент, Нм при об/хв

210 при 2000-4500

Тип палива

Бензин

Трансмісія

Коробка передач

CVT

Тип приводу

Передній

Підвіска

Передня

Незалежна, МакФерсон

Задня

Напівнезалежна, торсіонна балка

Габарити

Довжина/ширина/висота/колісна база, мм

4410/1800/1660/2620

Об'єм багажного відділення, л

520/1050

Кліренс, мм

200

Маса

Споряджена маса, кг

1800

Експлуатаційні характеристики

Максимальна швидкість, км/год

170

Розгін до 100 км/год, с

9,8

Витрата палива, л, змішаний цикл

7,5

Ємність паливного бака

50

 

Тест-драйв JAC S4 - на дорозі

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme