Тест-драйв JAC S4: Прорив на тлі минулого
JAC S4 далекий від досконалості, та хто скаже... Та гаразд, будемо про "нехай першим жбурне у нього камінь", адже, по-перше, навіщо жбурляти камені в красивий автомобіль, а по-друге – випробуймо кросовер, бо, може, й жбурлятися немає через що?
- Головна
-
23 березня 2021 13:48
Перша хвиля експансії китайських автомобілів на наш ринок захлинулася, і на захоплених форпостах вдалося закріпитися всього декільком брендам. Частково причиною цьому став попит на нашому ринкові на нові автомобілі загалом: час, коли брали все підряд, швидко минув, а непогані автомобілі з трохи вищим ціновим позиціонуванням безславно програли битву "биткам" із Америки. Проте як мінімум Chery і JAC і зараз поводяться досить активно. Але якщо говорити вже безпосередньо про останній, то, чесно кажучи, після нещодавнього тесту JAC S2 я досі не з'ясував, як йому це вдається. Але після знайомства з JAC S4 багато що стало зрозумілим. Хоч і не все.
Річ у тім, що між S2 і S4 відстань приблизно, як між Києвом і Пекіном. Так, вони і в часовій шкалі пристойно рознесені, S2 був представлений у 2015 році, а S4 уперше публіці показали в 2019-му. Але деяким китайським виробникам ніщо не заважало тупцятися на місці і більш тривалий час (а декому і чотирьох років вистачило для деградації). Підкреслю: S2 - це не приклад, як не треба, доступний і простий компактний кросовер, він теж комусь потрібен, просто S4 - це якраз гарний приклад, як треба: нехай не будувати автомобілі, а як рухатися в правильному напрямку .
Під будь-які літери
Щодо дизайну екстер'єру у мене нарікань немає - симпатично, в міру фактурно, навіть сучасно. Ну, може, є незначе зловживання хромом, але зовсім трішки. Я уявляю, як було важко китайським дизайнерам, що обожнюють усе блискуче, стриматися на планці над ґратками радіатора, окантовці нижнього блоку світлотехніки ззаду і такій самій перемичці між задніми ліхтарями. В останню мить, вигукнувши: "Ну, ще трохи!", додали блиску на елементах решітки радіатора, і ось це, можливо, справді було зайвим, все інше мене особисто не дратує, а задня світлотехніка навіть сподобалася.
Як і облямівка захисним чорним пластиком по периметру. З червоним кузовом взагалі виглядає чудово, а її рельєф між колісними арками додає індивідуальності. Загалом, якби на логотипі були, наприклад, три інші літери родом із Кореї, ніхто б і слова не сказав, лише б нахвалювали. Ось і я похвалю.
Уміння спілкуватися
У салоні все складніше. Тут взяло гору бажання дивувати, а не бути відповідним. Хоча начебто загалом все добре - і якість матеріалів, і збірка. Пластик весь жорсткий, але виглядає пристойно, явно не дешевизна. Огріхів за якістю підгонки деталей теж не видно.
Сидіння шкіряні, і шкіру використали в оздобленні елементів інтер'єру - із симпатичною і акуратною прострочкою. Щодо якості матеріалу нічого не скажу - явно, немолоде теля, але й не та дивна тонка субстанція, що раніше траплялася в авто з Китаю, тож мене влаштовує, навіть якщо так звана "еко-шкіра". А що ж тоді не так? Знову ж суто особиста думка, але цілковита відмова від "фізичних" кнопок - дуже спірне рішення, а використання блискучого пластика "під лак" - однозначний мінус. Добре це виглядає тільки в салоні автодилера, причому під час купівлі він вам просто зобов'язаний видати спеціальну мікрофібру для витирання відбитків, а через рік експлуатації у вас буде не глянцевий пластик, а добре потертий - сліди на ньому з'являються дуже швидко.
Кнопки і верньєри залишилися тільки на кермі (спасибі й за це). Всі інші функції винесли на сенсор величезного монітора (10,25 дюйма) і широку чорну панель під ним. Панель приладів теж цифрова - загалом справжнє буйство хайтека. Сенсори працюють непогано - реакція на дотик начебто гарна, хоча, трапляється, доводиться тицяти пальцем двічі-тричі: чи то треба потрапити пальцем саме в потрібну точку, чи то не завжди виходить потрібне зусилля - можливо, це справа звички. Меню мені здалося складним і заплутаним, або просто алгоритми його не інтуїтивні для європейців. Зате якість графіки і на панелі приладів, і на центральному моніторі - просто супер, я вражений.
На рівні провідних європейських виробників раніше "китайці" таким похвалитися не могли. Досягнення! Панель приладів змінюється за допомогою кнопки на кермі - є три варіанти відображення, та ще й із додатковими налаштуваннями, і кожен варіант непоганий, анімація всюди яскрава і гарна. Тільки цифри дрібні, доводиться придивлятися, що там на приладах, але це пів біди. Друзі, ну не можна так ставитися до локалізації! Ну гаразд, ви дуже швидко зрозумієте, що "Місцева музика" - це перемикання на Bluetooth або USB, "Положення передачі" - це схема роботи клімат-контролю, а "Залишок пробігів" - ну, ви зрозуміли. Але інші пункти меню переклали, очевидно, Google-перекладачем з англійської або безпосередньо з китайської, і як переклали - так і переклали, і де було два слова, а стало шість - ну, нехай так і буде, просто можна дрібнішим шрифтом. У підсумку в меню на панелі приладів половину функцій без лупи прочитати геть неможливо.
Android Auto і Apple Car Play в JAC S4 немає - тут китайці йдуть своїм шляхом і пропонують свою програму Easy Connection. Назва звучить, як знущання: після 20 хвилин спроб з'єднати свій теж китайський телефон із китайським автомобілем я облишив це. Ось взагалі жодного разу не easy. З другої спроби теж не вдалося, хоча раніше проблем із цією програмою у мене не було. Однак тут є варіант, що річ у телефоні або в якійсь хитромудрій послідовності дій. Гадаю, якщо один раз вдасться - далі точно буде easy.
JAC у поміч
На відміну від попередньо встановленої графіки якість картинки на камері кругового огляду у JAC S4 не вельми, але, зрештою, вона є, і вона працює. Зручно, а в комплексі з парктроніками максимально безпечно. Є і система контролю рядності, але JAC S4 не підрулює, а лише попереджає, що ви збилися з курсу, підморгуванням мікроскопічної піктограми на панелі приладів і звуковим сигналом. Його гучність можна регулювати, тож самі підберете потрібний рівень, щоб і не дратував, і було чутно. Система контролю рядності працює тільки після 60 км/год - і це дуже правильно, на трасі допомагає, у місті не дошкуляє. Кумедно, на панелі приладів стилізована машинка на трасі "стоїть", поки ви не наберете ті самі 60, а потім смуги починають "миготіти назустріч", а під час перетину лінії розмітки машинка, як у комп'ютерній грі, б'ється об борти. За цим цікаво спостерігати, головне не доспостерігатись до сигналу системи попередження про можливість фронтального зіткнення - а вона тут теж є. Їх, сигналів, два види, а може бути і три - перевіряти не схотілося.
Здивувала робота системи допомоги під час рушання під гору. Я так і не зрозумів, що це і як це працює. Але першого разу, коли на підйомі Володимирським узвозом при відпусканні педалі гальма машина раптом покотилася назад, я розгубився. Наступного разу був обережніший, більше в такі ситуації не потрапляв, але, що цікаво, коли я хотів показати колезі цей ефект, ... JAC S4 назад не покотився. Ось і спробуй вгадати, як він поведеться. Спершу таке ж нерозуміння у мене викликав алгоритм автоматичного вімкнення гальма стоянки: та що воно таке, активується чудово, а знімається автоматично не завжди. Щоправда, швидко збагнув, що це тупить не JAC S4, а я: автоматично машина не відмикає гальмо стоянки, тільки якщо ви не пристебнули ремінь безпеки. Чудова практика для тих, хто звик пристібатися вже на ходу!
Якщо вже мова зайшла про системи допомоги водієві, випереджаючи, скажу і про роботу ESP - таким чином, відразу перейдемо до їздових характеристик і умінь JAC S4. Цей кросовер доступний тільки з переднім приводом і 147-сильним півторалітровим бензиновим мотором, на вибір тільки механічна КПП або варіатор. Жодних систем, які могли б допомогти вам на бездоріжжі, немає, в ожеледь і сніг, в який ми з JAC S4 якраз і потрапили, вся надія на штатні системи - ABS, ESP тощо. Іноді, коли вони спрацьовували, десь у надрах авто було чутно якісь дивні звуки, спершу вони мене вкрай бентежили - наприклад, коли ви намагаєтеся піднятися на крижану гірку впритул між іншими автомобілями і раптом чуєте характерний скрегіт. Та виявилося, це конструктивна особливість, і крім звуків жодих нарікань немає - працюють вони чудово, тим паче більшість із них - виробництва світових лідерів, зокрема Bosch.
Жодних запитань!
Отже, і з маневруванням в складних умовах, і з рушанням на кризі, і з гальмуванням - жодних проблем. Гальма, може, і не спортивні, на що нібито натякають червоні супорти, але цілком адекватні. Що не зайве з таким мотором. Живий і приємистий двигун дозволяє реалізувати помірні драйверські амбіції, полиця крутного моменту (максимум 210 Нм) - 2000-4500 об/хв, тож з місця краще трохи притиснути, далі майже у всьому діапазоні автомобіль готовий до будь-яких маневрів і розгону. На найменших оборотах варіатор може смикати, але це єдина претензія, далі все чудово, і натужного напруження, як це буває у багатьох варіаторів під час розгону, я не помітив. Витрата палива під час тесту вийшла десь 9 літрів на 100 км, але це сильно залежить від умов і активності драйву, я гадаю, у 8 л можна вкластися.
Спереду у JAC S4 традиційний МакФерсон, ззаду - торсіонна балка, мені підвіска видалася жорсткуватою, але надмірно чутливою - усі дрібні, але гострі нерівності ви відчуєте на собі, водночас на тій же бруківці вашим зубам ніщо не загрожуватиме, та й з великими нерівностями і лежачими поліцейськими машина справляється непогано. Загалом за керованістю JAC S4 - не спортивний автомобіль (та й чого б то), але залишає хороші враження, дуже непогано. І в місті, і на трасі ви почуватиметеся впевнено і спокійно, а на гарних і відносно гарних дорогах - ще й комфортно. Ергономіка теж непогана, тож я готовий вирушити на JAC S4 і в далеку мандрівку.
Усе є, але чогось бракує
Можливо, в деяких питаннях я був занадто прискіпливий до новинки JAC. Та це не лише я - без тривалої позитивної історії та напрацьованого авторитету йому доведеться зіткнутися з пильною увагою потенційних покупців до всіх дрібниць. Але водночас зізнаюся: JAC S4 потрапив до числа всього трьох китайських автомобілів, на які я можу порекомендувати звернути увагу своїм знайомим - не однозначно купити, але подивитися, спробувати, оцінити особисто. Він гарно виглядає, непогано їздить, у ньому достатньо місця, і на задніх сидіннях цілком просторо, а багажник уміщає 520 л багажу (до 1 050 л при складених задніх сидіннях). Мотор залишив найкращі враження, варіатор адекватний (хоча я завжди виступаю за класичні АКП). Ну а ті дивацтва, про які я говорив, - тут вже зважуйте, наскільки вони компенсуються ціною автомобіля. У базовому оснащенні з механікою машина коштує 471 500 грн, але тут мені особисто не вистачає кондиціонера, тож дивимося на версію Smart з клімат-контролем і набором систем безпеки. З механікою - 500 250 грн, з варіатором - 543 375 грн. На момент підготовки матеріалу - це $19 600. Нагадаю, мова йде про чималий автомобіль у досить багатому оснащенні, з люком і шкіряним салоном. Хоча, шановні східні колеги, якщо ви вже розщедрилися на шкіру, можна ж було поставити і обігрів сидінь? Де ваш гуманізм?
Техничні характеристики тестованого JAC S4 1,5Т CVT
Двигун |
|
Робочий об'єм, см3 |
1499 |
Максимальна потужність, к.с. при об/хв |
147 при 5500 |
Максимальний крутний момент, Нм при об/хв |
210 при 2000-4500 |
Тип палива |
Бензин |
Трансмісія |
|
Коробка передач |
CVT |
Тип приводу |
Передній |
Підвіска |
|
Передня |
Незалежна, МакФерсон |
Задня |
Напівнезалежна, торсіонна балка |
Габарити |
|
Довжина/ширина/висота/колісна база, мм |
4410/1800/1660/2620 |
Об'єм багажного відділення, л |
520/1050 |
Кліренс, мм |
200 |
Маса |
|
Споряджена маса, кг |
1800 |
Експлуатаційні характеристики |
|
Максимальна швидкість, км/год |
170 |
Розгін до 100 км/год, с |
9,8 |
Витрата палива, л, змішаний цикл |
7,5 |
Ємність паливного бака |
50 |
Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
Всі новини на одному каналі в Google News
- 23:21 У Вовчанську росіяни розстріляли людину з інвалідністю: прокуратура відкрила провадження Відео
- 22:03Державна "Укрнафта" отримала від ТОВ "Інтерпайп Україна" 80% бракованої труби, – експерт ФОТО
- 21:06Уряд звільнив трьох заступників із Мінрозвитку громад
- 20:16Зеленський домовився з прем'єром Словенії підписати безпекову угоду
- 18:05Голлівудська зірка Бен Аффлек розлучається зі співачкою Дженніфер Лопес, - ЗМІ
- 17:35Джамала назвала себе гіпстеркою та перелічила улюблені бренди одягу
- 16:42 Окупанти атакували КАБами на Харків: двоє загиблих, більше десятка поранених
- 14:13Кабмін призначив нових заступників Умєрова
- 13:30"Я тут, щоб сказати, що ми стоїмо твердо": Кличко-молодший несподівано прилетів на бій Усика зі своїм кривдником Тайсоном Ф’юрі ФОТО
- 12:13Історія суші: від давньої Японії до сучасності PROMO
- 11:06Зеленський заявив, що Україні вдалося подолати дефіцит артилерійських снарядів
- 09:40Нічний удар по Харкову: в ОВА розповіли про наслідки
- 09:13Скільки засуджених готові вийти з тюрми на фронт: Мін'юст оприлюднив цифру
- 09:00ТОП-5 найбільш затребуваних запчастин до BMW PROMO
- 08:03На Харківщині працювала ППО: росіяни вночі знову атакували Україну "шахедами"
- 07:01Окупанти вночі завдали повітряного удару по Харкову
- 23:53Пройшла любов? ЗМІ повідомили про намір Бена Аффлека розлучитися з Джей Ло
- 23:30На Прикарпатті чоловіки встановили рекорд України (ВІДЕО) Відео
- 23:16В Україні попит на землю та нерухомість зріс у 1,5 рази