Оскарівські перегони: Чому "Три білборди на кордоні Еббінга, Міссурі" збирає всі можливі нагороди

Картина "Три білборди на кордоні Еббінга, Міссурі" Мартіна Макдонаха може стати однією з кіносенсацій року. Адже в її скарбничці вже є чотири "Золоті глобуси" і п'ять статуеток премії BAFTA

Ольга Черниш
Перша заступниця головного редактора
Оскарівські перегони: Чому "Три білборди…

За оцінками однією з найбільших букмекерських контор Британії William Hill, картина разом з "Формою води" і "Леді Бьорд" входить у трійку найбільш вірогідних претендентів на "Оскар".

Поки що ж кіношники радіють наявним нагородам.

Мартін Макдонах писав сценарій кілька років. Розповів, що схожі білборди побачив під час поїздки на автобусі південними штатами Америки. На них йшлося про трагічні події, а поліція звинувачувалася у бездіяльності.

Про концепт митець пам'ятав два десятиліття, і от, використав у своїй новій роботі. За сюжетом, головна героїня Мілдред Хейз - мати згвалтованої і вбитої дівчини - майже втратила надію на розкриття злочину. Героїня кидає виклик поліції і публічно звинувачує її у бездіяльності, оплачуючи білборди з кричущими написами.

От тільки головний поліцейський - людина непогана та ще й у дуже складних життєвих обставинах. Просто правозахисники не можуть знайти винного, як не стараються.

Біди і непередбачені ситуації з такою швидкістю сиплються на голови героїв, що з жорсткої драми вона перетворюється на трагікомедію. Життя зло стібеться, самі герої теж не залишаються у боргу, збираючи у персональну скарбничку абсурдні вчинки. Ними керує безпомічність і гнів як реакція захисту на власне безсилля.

Герої далекі від голлівудських шаблонів - жодної тобі "американської мрії". Сама Мілдред не гребує сідати п'яною за кермо і каже донці "То й хай тебе згвалтують", коли та збирається на нічну гулянку. Її чоловік вдається до сімейного насильства, а зрештою йде з сім'ї до молодої і не надто розумної коханки, але діти хочуть жити з ним, а не з турботливою Мілдред. Поліцейський Діксон знущається з темношкірого в'язня, намагаючись вибити зізнання, але ридає до знемоги, коли втрачає друга.

За расизм героя Макдонах отримав на горіхи від критиків та активістів. Мовляв, режисер ще й симпатизує своєму персонажу. Сам Мартін відмахнувся: дивіться глибше і побачите, як життя змусить героя змінитися.

Відхід від показової політкоректності і демонстрація не добрих і не поганих, не правильних і не мудрих героїв теж підкупили кінолюбів, які втомилися від скрєпної моралі. Адже не обов'язково засуджувати, можно просто спостерігати за метаморфозами персонажів - навмисно згущеним концентратом життя, в якому все надто складно для однозначних оцінок.

Виразність фільму підкупила не лише критиків. Фільм отримав власну проекцію в реальність.

Ідею перейняли активісти організації Justice4Grenfell, лишень замість білбордів використали вантажівки.

"71 загиблих", "І досі жодних арестів?", "Як так вийшло?" - йшлося на плакатах.

Таким чином намагалися привернути увагу до розслідування пожежі в лондонському хмарочосі Grenfell Tower, яка сталася минулого літа і тривала близько 60 годин.

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme