JAC S2: кросовер без претензій?

JAC S2 належить до тих моделей, пости в соцмережах про які збирають більше коментарів, ніж лайків. Гарний показник того, що інтерес до машини є, а інформації бракує. Тож ми ще раз переконалися у правильності рішення перед тестом новинки нашого ринку JAC S4 ближче познайомитися з його молодшим (а за віком старшим) братом, та ще й дешевшим на 115 тисяч гривень

Віталій Новак
Журналіст, спеціалізується на тест-дайвах і автомобільній тематиці
JAC S2: кросовер без претензій?…

У базовому оснащенні JAC S2 коштує 345 тис. грн. Аргумент? Безумовно. Конкурентів можна рахувати не на пальцях, а на кулаках — зараз це хіба що Chery Tiggo 2, більше реальних опонентів немає. Але чи достатньо такого аргументу, щоб однозначно зважитися на покупку? Спробуймо зрозуміти, ґрунтуючись якраз на тих самих коментарях із Facebook, чому вирішує не тільки ціна.

Походження

Як би не кортіло цей пункт занести до чеснот JAC S2, та поки — на жаль. Автомобілебудівна компанія JAC заснована в 1964 році і потрапила в короткий список "рекомендовані бренди для імпорту" Китаю. Тобто країні за неї не соромно, а ба навіть навпаки. Але у нас на масовому ринку репутація бренду не те щоб не вельми, її просто немає — ні поганої, ні гарної. Тож поки до продукції JAC покупець ставиться з недовірою: рекомендований і досвідчений, та однак "Китай". Мало що. Але уточню: зазвичай до "китайців" дві основні претензії: складний пошук запчастин і тривале їх очікування, слабке в корозійній стійкості "залізо". Щодо JAC цих нарікань не надто багато, тож об'єктивно закинути нема що, але поки залишимо тут мінус із натяком для імпортера, що над іміджем треба працювати.

Дизайн

Щодо цього пункту не було надто багато ні коментарів, ні хейту, ми його виносимо в окремий розділ тільки для того, щоб поставити JAC S2 перший переконливий плюс. Виглядає справді гарно, у мене дизайн екстер'єру не викликає захоплення, просто симпатичний і досить органічний компактний кросовер. А ви вирішуйте самі. Інтер'єр — те ж саме, мені він видався надто дитячим... ну гаразд, назвімо це молодіжним.

Глянцеві сірі вставки на панелі та картах дверей— це що, під дерево? Потужне хромоване окантування на колодязях панелі приладів, що відволікає увагу; зухвалі декоративні трикутники на ручках дверцят — на любителя.

Начебто хотіли зробити стильно-молодіжно, та виглядає трохи із флером ретро — погляньте на управління кліматом і монітори. До речі, і важіль варіатора з такою траєкторією мені давно вже не траплявся. Сидіння непогані, навіть із заявкою на спортивність і гарним профілем. Не знаю, чи було у шкіри оббивки інше життя, чи виробник просто забрав модну нині приставку "еко", але матеріал щільний, жорсткий, зовсім не схожий на ту тонку субстанцію, яку раніше виробники з Китаю називали шкірою. Але тут є один нюанс, який ми винесемо в наступний розділ.

Оснащення

На вулиці мороз, до речі. І шкіряні сидіння — це чудово, та якщо в сидіннях немає підігріву — це взагалі-то не надто комфортно. Що це за економія на найбільш беззахисних місцях? Нехай улітку шкіра нагрівається — якось витримаємо, але взимку таке ставлення обурює. Пропоную — якщо шкіра, тоді підігрів обов'язковий. Взагалі оснащення JAC S2 своєрідне. Нас вже привчили, що в авто з Китаю навіть у базовому оснащенні є все, тут я намагався абстрагуватися від цього згубного досвіду, та однак дечого мені не вистачило. Уточню, тестовий автомобіль був у максимальній комплектації Intelligent, з камерою заднього виду і круїз-контролем, але кондиціонер звичайний, а не клімат-контроль, немає Android Auto і Apple Car Play, середнього рівня музика.

Ошелешила відсутність у бортовому комп'ютері функції відстеження пробігу на залишку палива — я навіть не повірив і поліз в інструкцію: все так. За інструкцією, коли палива залишиться "тривожно мало", засвітиться піктограма. І все. Відразу стало тривожно. Побоювання зміцніли, коли при одному розподілі з восьми після заправки 20 літрів в 42-літровий бак він виявився майже повним: вірити таким показникам чи ні? Також збентежив алгоритм роботи медіа-системи. Якщо у вас через Bluetooth підключений телефон, а ви слухаєте радіо, під час вхідного дзвінка перемикання на смартфон відбувається автоматично, все ок, а от назад, із Bluetooth на радіо, коли завершується дзвінок, - ні, доведеться повертатися вручну. Через тач-скрін центрального монітора, в меню якого, до речі, немає української мови, у вас є чудовий вибір з англійської та іспанської. Загалом оснащення для цієї цінової категорії нормальне, не варто сподіватися на всі блага світу за такі невеликі гроші, але точно є моменти, які потребують доопрацювання. І водночас, як це не пафосно, є датчики тиску і температури повітря в шинах.

Безпека

Так, як не дивно, це запитання виникає дуже часто — наших автомобілістів нарешті стали хвилювати питання безпеки. Знайти достовірну інформацію про будь-які зірки для JAC S2 мені не вдалося, хоча J4 із тієї самої платформи точно має п'ять зірок С-Ncap. У S2, згідно із заявою виробника, з усієї сталі, використаної під час будівництві кузова, 21% — високоміцна, а 16% — надміцна. Та це перевірити неможливо, а ось роботу гальм і допоміжних систем — так. Гальма тут дискові, вентильовані, адекватні і чіпкі. Система ABS — бошівська, 9.0, є система стабілізації курсової стійкості. Подушок безпеки всього дві. Загалом я б не ставив за безпеку мінус — базових параметрів дотрималися, у нас дорогами їздить величезна кількість машин, які взагалі не мають нічого спільного з безпекою, отож тут тільки за нормальну ABS вже спасибі.

Двигун і трансмісія

Ось ми  і добралися до найцікавішого. Знову ж, як запевняє виробник, цей 1,5-літровий мотор потужністю 113 к. с. потрапив до десятки кращих двигунів Китаю. Вірити чи ні — ваше право, але, по-перше, у JAC дійсно дуже великий досвід у виробництві власних моторів, а цей вже добре перевірений і масовий, тож сюрпризів від нього чекати не слід. По-друге, це не зовсім власний мотор JAC, а побудований на базі агрегату Mitsubishi, адже в автомобілебудуванні JAC починав саме з ліцензійного випуску японських машин. А по-третє — мотор і справді дуже непоганий, живий, заводний і скромний в апетитах. За паспортом, споживання в середньому - 6,5 л на 100 кілометрів, у мене вийшло 7,2, що для мого стилю водіння, та ще й узимку, вельми непогано. Максимальний крутний момент — 146 Нм при 3500-4500 обертах, але і на менших обертах він не зрадив, мені сподобався його характер. До речі, максимальна швидкість заявлена 170 км/год, і таки справді — перевірено. У парі з цим мотором працює або 5-ступінчаста механіка, або, як у нашому випадку, варіатор CVT — виробництва колись бельгійської, а тепер теж китайської Punch Powertrain. Налаштування варіатора, напевно, сподобаються не всім, мені все це нагадало поведінку японських автомобілів з варіаторами років десять назад — під час рушання з місця є невелика затримка, а потім рвучкий старт, до цього треба звикати, і філігранні маневри потребують дуже обережного поводження з педаллю газу. Але завдяки таким налаштуванням JAC S2 отримує свій особливий характер, такий собі живчик-забіяка, готовий тут же зірватися з місця і поскакати (див. розділ "Підвіска") у далечінь. Мені до такого норову за тиждень тесту вдалося адаптуватися, тож незначний дискомфорт залишився тільки під час руху заднім ходом — весь час чекаю, що між тим, коли я вже включив задню і JAC S2 нарешті поїхав, ситуація може докорінно змінитися. І однак силова установка, тобто зв'язка двигун-варіатор, - це однозначний плюс автомобіля. І напевно, його головний плюс.

Підвіска

Жорсткувата. JAC S2 не любить різких ям, яких на наших дорогах взимку безліч. Відпрацьовує їх грубо, а через те що пластик у салоні жорсткий, підгонка деталей не преміальна, це все до того ж супроводжується неприємним стуком. Але з іншого боку — якщо на підйомі бруківкою Дніпровського узвозу вам буде трохи некомфортно, то далі, Героями Крут, можна розсікати з вітерцем — трасу тримає добре і немає особливих кренів. Спереду у JAC S2 МакФерсон, ззаду — незалежна торсіонна балка, вся конструкція видається надійною — ну, як мінімум, у наших спробах форсувати бездоріжжя і снігові полігони у мене залишилося таке враження. Кліренс — 200 мм, кут в'їзду — 18 градусів, з'їзду — 23. Зрозуміло, що в болото на ньому лізти не треба, але завдяки такій геометрії путівці і заміські шляхи з великим перепадом "висот" для нього — не проблема.

Висновок

У мене особисто до JAC S2 є багато дрібних запитань, але якихось глобальних претензій немає. Хоча цього разу знову ж таки через класичне "а що ви хотіли за такі гроші". А чи є у нього власні претензії, амбіції? Схоже, що теж немає. Це не той автомобіль, який називають "вбивцею корейців/європейців" (потрібне підкреслити) і який навряд чи стане народним — ціна справді приваблива, в базовому оснащенні з механікою машина коштує 345 тис. грн, наш "топовий" варіант — 408 250 грн. Комусь сподобається його зовнішність, і це стане приводом для емоційної купівлі, але здебільшого цю машину будуть купувати з тверезого розрахунку: все, що потрібно, в оснащенні є, мотор гарний, варіатор — більш-менш, підвіска готова до наших доріг, витрата невелика. Складно буде продати? Найімовірніше, його будуть купувати не на три роки з метою перепродажу, а так, на скільки вистачить. Чи провозить свого власника JAC S2 років п'ять? Так, цілком. І якщо не брати до уваги бензин і обслуговування, "оренда" цього автомобіля вам тоді обійдеться в 5 750 грн на місяць — непогана угода! А якщо після цього ви його ще й продасте, нехай навіть за невеликі гроші, — чистий виграш. Тож можна поміркувати.

P.S. А ми поки таки познайомимося з новим JAC S4 — дуже цікаво, що змінюють п'ять років розвитку і сто тисяч гривень в прайсі. Чекайте на тест!

Технічні характеристики JAC S2

Двигун

Робочий об'єм, см3

1499

Максимальна потужність, к. с. при об/хв

113 при 6000

Максимальний крутний момент, Нм при об/хв

146 при 3500-4500

Тип палива

Бензин

Трансмісія

Тип

Варіатор

Привод

Передній

Підвіска

Передня

Незалежна, МакФерсон

Задня

Напівнезалежна торсіонна балка

Габарити

Довжина/ширина/висота/колісна база, мм

4135/1750/1550/2490

Об'єм багажного відділення, л

450

Кліренс, мм

200

Маса

Споряджена маса, кг

1175

Експлуатаційні характеристики

Максимальна швидкість, км/год

170

Розгін до 100 км/год, с

Н. д.

Витрата палива, л, змішаний цикл

6,5

Ємність паливного бака

42

 

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme