Вчені звинуватили російський попіл в таненні льодовиків

Темні частинки, потрапляючи у Гренландію, поглинають сонячне світло і сприяють потеплінню

Вчені з Великобританії виршили, що попіл з Камчатки і інших частин Азії можуть прискорити танення льодовиків Королівства Данії (острова Гренландія) в результаті глобального потепління, передає depo.ua з посиланням на ТСН.

Підсумки свого дослідження автори опублікували в журналі Scientific Reports. До своїх висновків учені прийшли, дослідивши лід у Гренландії та на Камчатці. У зразках порід, що сформувалися в період з 1550 по 2000 роки, вчені виявили схожий склад органічних частинок.

Ці сполуки, що у вигляді попелу проникли у Гренландію з Камчатки, відповідають флорі російського півострова. На думку дослідників, на Землі існують повітряні потоки з територій, подібних Камчатці, котрі несуть у бік Гренландії попіл і сажу з обгорілих в результаті вулканічної активності рослинних сполук.

Темні частинки, потрапляючи у Гренландію, поглинають сонячне світло (а не відображають, як світлий сніг) і сприяють потеплінню. Вчені вважають, що існування таких потоків є характерним для Камчатки і Гренландії, а в часи більш теплого клімату їх значення ще більше посилюється.

Більше міжнародних новин читайте в рубриці Світ.depo.ua.