Як "Формула-1" досягла пенсійного віку

тратата

Як "Формула-1" досягла пенсійного віку…

Перший такий Гран-прі пройшов на англійській землі на автодромі Сільверстоун. До 1958 року чемпіонат світу був виключно особистим, потім окуляри стали нараховуватися і конструкторам болідів (так званий Кубок конструкторів).

Перший чемпіонат світу Формули-1 пройшов в 1950 році, його виграв італієць Джузеппе Фаріна на Альфа Ромео. Фарина лише ненабагато випередив свого партнера по команді аргентинця Хуана-Мануеля Фанхіо, який у наступні 7 років 5 разів ставав чемпіоном світу. Фанхіо запам'ятався одним з найбільших гонщиків Формули-1 і довгий час був рекордсменом за кількістю чемпіонських титулів.

 

от 7 в 1950 до 20 в 2012

 

У 1968 році Лотус виступила з ще однією інновацією, розфарбувавши свої боліди наклейками компанії «Імперіал Тобакко». Це поклало початок спонсорству у Формулі-1.

 

Сезони 1988-1990 років пройшли під знаком легендарного протистояння Айртона Сенни і Алена Проста. Саме через нього сезон 1988 багатьма визнається кращим в історії чемпіонатів світу: пара Прост-Сенна, яка виступала разом в команді McLaren, здобула 15 перемог на 16 Гран-прі (16-я перемога дісталася Герхарду Бергеру, який закінчив гонку лідером на першому для Ferrari Гран-прі Італії без «Комендаторе» Енцо Феррарі). Точка в суперництві була поставлена ​​в 1994 році, коли Ален Прост завершив свою кар'єру, а Сенна потрапив у смертельну аварію на Гран-прі Сан-Марино 1994 року. Смерть одного з найбільших гонщиків потрясла весь світ і сильно вплинула на стандарти безпеки. Після загибелі Сенни жоден пілот не гинув на трасі Формули-1.

 

Після закінчення кваліфікації боліди першої десятки відправляються в закритий парк, тобто до початку гонки не можна робити які-небудь зміни, тобто: змінювати склад гуми, вносити корективи в налаштування шасі, змінювати налаштування двигуна і т. П. Перша десятка має стартувати на тих же шинах, які були встановлені на боліді в той момент другої сесії, коли було показано найкращий час.

 

Кількість кіл підбирається так, щоб загальна дистанція гонки дорівнювала або мінімально перевершувала 305 км (виняток - 260 км на Гран-прі Монако) [6]. При цьому гонка не може тривати більше двох годин. Це означає, що якщо за 2 години лідер не подолає всю дистанцію гонки, то після закінчення 2 годин коло, на якому в даний момент будуть перебувати гонщики, буде оголошений останнім. Якщо гонка з якихось причин переривається червоними прапорами, то з початком 4 годин з моменту старту гонка також оголошується завершеною, навіть якщо чистий час гонки до цього моменту буде менше 2 годин.

 

З 2010 року дозаправка болідів протягом всієї гонки заборонена, таким чином в болідах був збільшений паливний бак,

 

Остання гонка удвічі важливіша

З 2010 року у "Формулі-1" діє система нарахування балів, при якій бали за участь нараховуються першим десяти пілотам, які фінішували. При цьому переможець отримує 25 балів, за 2 місце дають 18, а за 3 - 15 очок. Але з 2014 року діє важлива поправка до цього правила - в останній гонці сезону нараховуються подвійні бали, що робить останню гонку вдвічі важливішою.

 

Гонщики Формули-1 одягнені в спеціальні комбінезони фірми Sparco, що витримують відкрите полум'я протягом 14 секунд. Крім того, гонщики зобов'язані надягати білизну, підшоломник, взуття та рукавички з негорючих матеріалів, виготовлені сертифікованими виробниками. Шию гонщиків, що піддаються під час аварій величезним навантаженням, захищає система захисту шиї і голови пілотів

 

Вірність Ferrari

Італійська команда є єдиною, яка всі ці 65 років безперервно брала участь у чемпіонатах "Формули-1"

 

Шинний скандал

На Гран-прі США 2005 відбувся так званий «шинний скандал»: внаслідок дефекту в шинах Michelin, який міг призвести до серйозних аварій, всі команди, що використовують гуму цього виробника, відмовилися від участі в перегонах. Були спроби вирішити ситуацію компромісом, але вони не увінчалися успіхом, тому на Гран-прі США виступали всього 6 болідів.

 

Особливе гран-прі

Виняток становить гонка в Монако, де швидкість проїзду по піт-лейн обмежена відміткою в 80 км

Для Гран-прі Монако розроблені спеціальні проміжні шини, що відрізняються підвищеною м'якістю

 

Рекорди Міхаеля

На Гран-прі Австрії сезону 2002 лідируючий Рубенс Баррікелло за наказом своєї команди Феррарі пропустив вперед свого напарника Міхаеля Шумахера, щоб той набрав більше очок у боротьбі за чемпіонський титул. Це викликало обурення серед глядачів, і з тих пір у Формулі-1 заборонена командна тактика, тобто явні вказівки гонщикові від керівництва команд. Перед сезоном 2011 року командна тактика знову була дозволена

Больше новостей о событиях в Украине и мире на Depo.ua

Все новости на одном канале в Google News

Следите за новостями в Телеграм

Подписывайтесь на нашу страницу Facebook

deneme