Шість уроків для Мінкульту, які можна винести з СММ-скандалу
Минулого тижня в офіційному "Твіттері" Мінкульту розгорівся цілий скандал - замість того, щоб виправити помилку, СММ-менеджери відомства почали огризатися, а потім спробували обмежити доступ до акаунту
- Весь мир
-
7 июля 2015 17:37
Скандал почався з невинної ремарки журналіста Олексія Бондаренка про некоректне оформлення міністерського "твіту", передає depo.ua із посиланням на сторінку Мінкульту у "Твіттері".
Але замість того, щоб скоректувати "твіт", СММ-щик Мінкульту почав наїжджати на журналіста, а інтернет-спільнота - масово захищати борця за перегляди.
Далі - ще цікавіше. Мінкульт спробував ввести обмеження на перегляди повідомлень, аби показувати "твіти" лише "перевіреним користувачам".
На щастя, вельми потужна хвиля протесту спрацювала. Обмеження усунули, а сьогодні у "Твіттері" з'явилося повідомлення про те, що новий СММ-щик готовий до справедливої критики.
"Доброго дня усім! І перепрошую. Мене звати Юлія, відтепер я наповнюватиму Mincult_ua. Готова до критики, але сподіваюсь на дружню пораду", - йдеться у повідомленні.
Але чи засвоїть Мінкульт урок, поки що невідомо. Адже в даному випадку треба не тільки зам'яти скандал, але і зрозуміти базові принципи роботи в Інтернеті.
Журналіст Олександр Мельник з imena.ua наводить шість головних тез, без яких стратегія Мінкульту у соцмережах залишиться доволі незграбною.
1. Лінійне і бінарне мислення в соцмережах не працює
Вся суперечка будувався не навколо персони міністра цього відомства або множинних "прогалин" в його роботі (як чомусь вирішили в прес-службі Мінкульту, образившись разом на всіх журналістів) - а навколо некультурної поведінки людини, яка веде обліковий запис державної структури, що відповідає за культуру.
Не можна в спілкуванні з аудиторією ділити всіх на "поганих" і "хороших". Не можна нахамити групі людей, а потім запрошувати їх за стіл переговорів з іронічною фразою "патріоти й активісти, приходьте, найактивніший отримає посаду SMM-ника". Люди погано сприймають, коли спочатку їм хамлять, а потім запрошують "поговорити".
Соцмережі влаштовані дещо інакше: слід від негативу залишається надовго, слід від позитивної комунікації в цьому негативі може легко загубитися, якщо вчасно не перемкнути тон дискусії в потрібне русло. У випадку з "Твіттером" Мінкульту цього "перемикання" не відбулося.
2. "Ви всі дурні і не лікуєтеся"
15 років досвіду в комунікаціях і робота у вищих держструктурах начебто Кабміну та Адміністрації президента не дає жодного права хамити незнайомим людям (серед яких виявилося чимало редакторів, журналістів та оглядачів, а також як мінімум одна поетеса і ряд співробітників сучасних інтернет-ЗМІ, що пишуть про культуру ).
Хамство породжує у відповідь тільки ще більшу хвилю хамства, критики і додаткового негативу.
3. Бан і бюрократія як спосіб визнати поразку в дискусії заборонені
У розпал обговорення представник прес-служби державного відомства вирішив застосувати тактику "спілкування" з пресою та громадянами, що добре зарекомендувала себе за часів Януковича: неприємних осіб не допустити до "пошанованого тіла", а тих, хто занадто настирливий, змусити збирати бланки і офіційні запити ( які потім все одно відхилять або одпишуть формальною парою фраз).
Звісно ж, забувши про факт, що закон "Про доступ до інформації" передбачає, що офіційні бланки видання не потрібні для формування запиту до відомства; що будь-яка людина, у якої є паспорт України, 18 років і офіційний статус громадянина має право поставити запитання, на чиї кошти ведеться політика хамства і провокацій в соцмережах від імені державної установи (а платник податків не тільки має право, але і зобов'язаний поцікавитися цим).
Бан "поганих" за просте питання "чому ви грубіяните підписникам" - маркер неадекватності будь-якої (навіть комерційної) компанії.
У випадку з державною структурою це - зайвий доказ того, що наші податки витрачаються на "гру в соцмережі", а не на вирішення по-справжньому актуальних питань у сфері культури (наприклад, підтримка вітчизняного видавничого ринку, вирішення питань із занепадом будинків культури та бібліотек у сільській місцевості). Дійсно, нехай сільськими бібліотеками займаються волонтери, а Мінкульт буде гратися в "Твіттер" - чим не антикризовий захід?
4. Ігнорувати агентів впливу - не найкращий шлях
У дискусію між одним з авторів музичного українського блогу і представницею Мінкульту виявилися втягнуті до десятка журналістів і редакторів не тільки музичних, але і суспільно-політичних видань, сайтів про бізнес і технології. Всі ці люди - агенти впливу на свою частину аудиторії, своїх передплатників і читачів. Сеанс затяжного хамства і низка "банів" на їх адресу - найкоротший шлях втратити більшу частину тих, кому цікава сучасна культура і її розвиток в Україні. Якщо для Мінкульту бюрократія і звіти про відсутність критики на адресу Міністра важливіше, ніж об'єктивна картина того, що відбувається - тоді можна сміливо ігнорувати і аудиторію, і агентів впливу.
У такому випадку можна рекомендувати прес-службі відомства просто купити пару тисяч ботів на китайській біржі Твіттер-акаунтів і ліпити звіти про те, як все успішно і красиво.
5. Не варто недооцінювати блогосферу
17 тис. осіб відкрили і 9 з гаком тис. дочитали до кінця статтю з повним викладенням ситуації у скандальному "Твіттері". "Сарафанне радіо" рознесло статтю по "Фейсбуку" більше 6 тис. разів. Все ще бажаєте ігнорувати блогосферу і здійснювати публічні помилки в спілкуванні з аудиторією?
6. SMM ведеться не для начальника
Не впоравшись з хвилею критики і об'єктивних питань до стилю ведення "Твіттера", представники Мінкульту вирішили просто помістити його "під замок". SMM для друзів - нове слово від українських чиновників, які не займалися таким навіть у часи, коли Міністерство культури України очолював Кулиняк (ставленик Януковича, абсолютно не самостійний у прийнятті рішень у сфері підтримки вітчизняної культури і мистецтва).
Вести активність в соцмережах для начальника, для міністра або для того, хто платить вам зарплату, - це шлях в нікуди. Лояльність не можна купити за гроші або огородити парканом. Її можна тільки створити в результаті конструктивного діалогу, а не серії "образ" на інтернет-користувачів, залишаючи лише тих, кому ви подобаєтеся.
Успішний SMM - це коли критики стають вашими прихильниками, а не коли залишки прихильників прагнуть дистанціюватися від вас.
Больше новостей о событиях в Украине и мире на Depo.ua
Все новости на одном канале в Google News
- 07:49 Оккупанты всю ночь обстреливали Харьков: Известно о по меньшей мере 4 пострадавших и пожары ФОТО
- 19:34В Украине запущено серийное производство наземных дронов, - Александр "Тихоход"
- 18:04Черненко: ГБР и СБУ должны проверить, в интересах какой страны работает депутат Безуглая
- 15:29"Укрэнерго" возвращает графики отключения света для всех потребителей
- 13:14 Под Харьковом нашли тело еще одного погибшего от обстрела базы отдыха – ГСЧС ФОТО
- 11:55Оккупанты баллистическими ракетами уничтожили памятник архитектуры в Изюме: Кадры с места ФОТО
- 11:28Интересные факты про микроволновки PROMO
- 11:16Украина акцентирует внимание на безопасности потребителей в новом регулировании онлайн-торговли лекарствами
- 10:24 В Украине ограничивают деятельность онлайн-казино: Кабмин принял постановление
- 08:59 В Харьковской области за сутки под обстрелами погибли 12 человек, ранены — еще 40, — ОВА ФОТО
- 08:18Оккупанты ночью направили на Украину 29 "шахедов"
- 14:00В столичном Музее под открытым небом отреставрировали уникальный объект: столетний ветряк из Херсона ФОТО
- 12:15Поддержал победный почин Усика: Второй украинский боксер сегодня стал чемпионом мира
- 11:01Цена большой победы: Усику делали рентген и наложили четыре шва
- 20:35Эксперт о массированной атаке дронов: СБУ доказывает, что россияне не способны защитить свои порты
- 19:55Виталий Кличко привез бойцам под Волчанск и Купянск дроны от громады Киева Видео
- 15:03Антикоррупционер Шабунин попал в скандал: присвоил автомобиль, который закупили для фронта (ВИДЕО) ФОТО Видео
- 10:00Как устроены слоты и что они собой представляют PROMO
- 22:03Государственная "Укрнафта" получила от ООО "Интерпайп Украина" 80% бракованной трубы, – эксперт ФОТО