Навіщо Путіну мир на 12 квадратних кілометрах Донбасу

Сьогодні у Мінську – якщо поталанить, звичайно – буде зіграно наступний акт вже більш ніж дворічної п’єси під назвою "припинення вогню на Донбасі"

Журналіст відділу «Світ»
Навіщо Путіну мир на 12 квадратних кілом…

Буде підписано "Угоду про розведення сторін", яку вчора вже парафували на засіданні підгрупи з безпеки. 

Цей вистражданий документ передбачає створення поблизу лінії зіткнення на Донбасі трьох зон безпеки, в яких передбачається розведення підрозділів на відстань не менше 2 км з кожного боку. Площа кожної такої зони буде не менше 4 квадратних кілометрів. Контролювати демілітаризацію зон будуть спостерігачі СММ ОБСЄ. 

Перше, що вражає уяву – це, звичайно, масштаб звершення. Багато сотень кілометрів "лінії зіткнення", "сірих зон", перманентних "гарячих точок" – з яких за якимось дуже таємними критеріями обрано саме ці три клапті. Блохи миру на шкурі війни. Жест, який має однозначно символічне, а не практичне значення.

При тому жест, який нічого не коштує, по великому рахунку, обом учасникам конфлікту – "очистка" 4 квадратних кілометрів від зброї та особового складу здійснюється за лічені години з мінімальними витратами матеріальних та людських ресурсів. Так само, як і повторна "мілітаризація" цих "зон безпеки", звичайно.

У чому сенс? Складається враження, що це просто чергова спроба Росії за допомогою імітації примирення повпливати на санкційний режим з боку ЄС. Спроба відверто маніпулятивна – і, як вже згадувалось, дуже бюджетна.

"Чекайте, та вони їх ніби вже й так продовжили" – скажуть менш занурені в тему читачі. І це буде правдою. 15 вересня Європейський Союз затвердив рішення про продовження ще на півроку санкцій, застосованих проти 146 громадян та 37 компаній за порушення територіальної цілісності і суверенітету України. Але це – так звані "індивідуальні" санкції. Прикрі, образливі, але, загалом, не смертельні для російського режиму.

Натомість секторальні санкції проти окремих галузей російської економіки, які, власне, і наносять левову частку економічних збитків Росії, востаннє були продовжені 1 липня цього року.  І триватимуть вони до 31 січня року наступного, 2017-го. А рішення стосовно них, зважаючи на неспішний хід європейської бюрократичної машини, буде прийматись десь у грудні.

І, судячи з деяких ознак, рішення це не буде прийматися ні швидко, ні легко. А наявність "безпечного Донбасу" в розмірі 12 квадратних кілометрів повинна стати сильним аргументом в руках європейських лобістів Путіна на користь того, що санкції слід відмінити.

Чи може Україна відмовитись брати участь в цьому фарсі? Однозначно ні, оскільки тоді в проросійських політиків з'явиться і зовсім чудовий аргумент про те, що "Київ блокує мирний процес". 

Чи може Україна протидіяти наслідкам такої операції? Може й повинна. Для цього слід просто докласти всіх зусиль до того, щоб донести до європейських політиків – і, головне, європейських виборців – правду про те, що робиться поза межами декоративних "зон безпеки".  

Якщо це вдасться зробити, Кремлю доведеться, як мінімум, зайнятись продукуванням якихось масштабніших та правдоподібніших імітацій миру та стабільності. Бо сідати й домовлятись про умови реального миру, судячи з усього, Кремль поки не готовий.  

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme