Тетерук: Закон про спецконфіскацію голосуватимуть увечері

Закон про спецконфіскацію коштів та цінностей без вироку суду буде розглянутий на вечірньому засіданні Верховної Ради

Про це заявив заступник голови фракції "Народний фронт" Андрій Тетерук після нанади голів фракцій у парламенті, передає depo.ua.

"Це наша вимога і пропозиція, ми бачимо відгук від інших фракцій. Свої проблемні питання вони оголосили під час засідання – проблемні питання опрацьовані, о 16-й годині він (проект закону, - ред.) буде винесений до сесійної зали", – зазначив Тетерук.

Згідно з пояснювальною запискою, завданням законопроекту є удосконалення положень кримінального процесуального законодавства з метою забезпечення можливості здійснення звернення в дохід держави грошових коштів, валютних цінностей, державних облігацій України, казначейських зобов’язань України, дорогоцінних металів та/або каміння, інших цінностей та доходів від них в установленому порядку до вироку суду у разі, коли підозрюваний у вчиненні окремих корупційних злочинів, створенні злочинної організації переховується від слідства та за інших визначених проектом умов.

Так, проектом закону пропонується доповнити КПК України новою главою, згідно з якою звернення в дохід держави здійснюється у кримінальних провадженнях щодо злочинів, передбачених частинами другою-п’ятою статті 191, статтями 255, 368 Кримінального кодексу України.

За документом, зверненню в дохід держави підлягають:

1) грошові кошти, валютні цінності, державні облігації України, казначейські зобов’язання України, дорогоцінні метали, каміння та інші цінності, у тому числі ті, що знаходяться на банківських рахунках чи на зберіганні у банках або інших фінансових установах;

2) доходи від грошових коштів, валютних цінностей, державних облігацій України, казначейських зобов’язань України, дорогоцінних металів, каміння та інших цінностей.

Крім того, звернення в дохід держави здійснюється у разі виявлення коштів і цінностей під час досудового розслідування злочинів, передбачених частиною другою цієї статті, у випадках якщо:

1) власник вказаних грошових коштів, валютних цінностей, державних облігацій України, казначейських зобов’язань України, дорогоцінних металів, каміння та інших цінностей і доходів від них не встановлений;

2) власником грошових коштів, валютних цінностей, державних облігацій України, казначейських зобов’язань України, дорогоцінних металів, каміння та інших цінностей і доходів від них є підозрюваний або треті особи, яким ці грошові кошти, валютні цінності, державні облігації України, казначейські зобов’язання України, дорогоцінні метали, каміння та інші цінності і доходи були передані підозрюваним до порушення кримінального провадження чи під час його проведення, проте ні він, ні вказані особи не можуть довести законність їх походження, а їх розмір не відповідає задекларованим (офіційним) доходам цих осіб.

А звернення в дохід держави грошових коштів, валютних цінностей, державних облігацій України, казначейських зобов’язань України, дорогоцінних металів, каміння та інших цінностей і доходів від них до ухвалення вироку суду здійснюється за умов:

1) переховування підозрюваного у вчиненні вказаних злочинів від органів слідства та суду з метою ухилення від кримінальної відповідальності і оголошення його у розшук (державний, міждержавний або міжнародний) та перебування у ньому терміном понад шість місяців;

2) закриття кримінального провадження у разі, якщо помер підозрюваний, обвинувачений, чи стосовно кримінального правопорушення, щодо якого не отримано згоди держави, яка видала особу (пункти 5 та 8 частини першої статті 284 цього Кодексу).

Нагадаємо, що за ухвалення цього закону відпочатку виступають, зокрема, "Народний фронт" і Радикальна партія. Опоненти стверджують, що документ неконституційний, бо дозволяє без рішення суду забирати кошти громадян.

Більше економічних новин читайте на Depo.Гроші