Гроші

Тетерук: Закон про спецконфіскацію голосуватимуть увечері

Закон про спецконфіскацію коштів та цінностей без вироку суду буде розглянутий на вечірньому засіданні Верховної Ради

17 березня 2016, 12:52

Про це заявив заступник голови фракції "Народний фронт" Андрій Тетерук після нанади голів фракцій у парламенті, передає depo.ua.

"Це наша вимога і пропозиція, ми бачимо відгук від інших фракцій. Свої проблемні питання вони оголосили під час засідання – проблемні питання опрацьовані, о 16-й годині він (проект закону, - ред.) буде винесений до сесійної зали", – зазначив Тетерук.

Згідно з пояснювальною запискою, завданням законопроекту є удосконалення положень кримінального процесуального законодавства з метою забезпечення можливості здійснення звернення в дохід держави грошових коштів, валютних цінностей, державних облігацій України, казначейських зобов’язань України, дорогоцінних металів та/або каміння, інших цінностей та доходів від них в установленому порядку до вироку суду у разі, коли підозрюваний у вчиненні окремих корупційних злочинів, створенні злочинної організації переховується від слідства та за інших визначених проектом умов.

Так, проектом закону пропонується доповнити КПК України новою главою, згідно з якою звернення в дохід держави здійснюється у кримінальних провадженнях щодо злочинів, передбачених частинами другою-п’ятою статті 191, статтями 255, 368 Кримінального кодексу України.

За документом, зверненню в дохід держави підлягають:

1) грошові кошти, валютні цінності, державні облігації України, казначейські зобов’язання України, дорогоцінні метали, каміння та інші цінності, у тому числі ті, що знаходяться на банківських рахунках чи на зберіганні у банках або інших фінансових установах;

2) доходи від грошових коштів, валютних цінностей, державних облігацій України, казначейських зобов’язань України, дорогоцінних металів, каміння та інших цінностей.

Крім того, звернення в дохід держави здійснюється у разі виявлення коштів і цінностей під час досудового розслідування злочинів, передбачених частиною другою цієї статті, у випадках якщо:

1) власник вказаних грошових коштів, валютних цінностей, державних облігацій України, казначейських зобов’язань України, дорогоцінних металів, каміння та інших цінностей і доходів від них не встановлений;

2) власником грошових коштів, валютних цінностей, державних облігацій України, казначейських зобов’язань України, дорогоцінних металів, каміння та інших цінностей і доходів від них є підозрюваний або треті особи, яким ці грошові кошти, валютні цінності, державні облігації України, казначейські зобов’язання України, дорогоцінні метали, каміння та інші цінності і доходи були передані підозрюваним до порушення кримінального провадження чи під час його проведення, проте ні він, ні вказані особи не можуть довести законність їх походження, а їх розмір не відповідає задекларованим (офіційним) доходам цих осіб.

А звернення в дохід держави грошових коштів, валютних цінностей, державних облігацій України, казначейських зобов’язань України, дорогоцінних металів, каміння та інших цінностей і доходів від них до ухвалення вироку суду здійснюється за умов:

1) переховування підозрюваного у вчиненні вказаних злочинів від органів слідства та суду з метою ухилення від кримінальної відповідальності і оголошення його у розшук (державний, міждержавний або міжнародний) та перебування у ньому терміном понад шість місяців;

2) закриття кримінального провадження у разі, якщо помер підозрюваний, обвинувачений, чи стосовно кримінального правопорушення, щодо якого не отримано згоди держави, яка видала особу (пункти 5 та 8 частини першої статті 284 цього Кодексу).

Нагадаємо, що за ухвалення цього закону відпочатку виступають, зокрема, "Народний фронт" і Радикальна партія. Опоненти стверджують, що документ неконституційний, бо дозволяє без рішення суду забирати кошти громадян.

Більше економічних новин читайте на Depo.Гроші

 

Loading...
Loading...