Життя

Сексизм у Києві: Що буде з рекламою про керівників-стерв і матерів-зозуль

Мережу приголомшила провокаційна реклама на білбордах у центрі Києва, в якій жінок називають стервами та зозулями

27 жовтня 2016, 17:30

Сексизм у Києві: Що буде з рекламою про керівників-стерв і матерів-зозуль

Користувачі Facebook масово ширять фото з рекламою, підписаною Спілкою сексистів України. 

"Жінка-керівник завжди стерво", "Кар'єристка - мати-зозуля", "Навіщо платити ЗП за ПМС", - зазначається на постерах. 

Сексизм у Києві: Що буде з рекламою про керівників-стерв і матерів-зозуль - фото 1

Сексизм у Києві: Що буде з рекламою про керівників-стерв і матерів-зозуль - фото 2

Сексизм у Києві: Що буде з рекламою про керівників-стерв і матерів-зозуль - фото 3

Деякі користувачі Інтернету сприйняли рекламу як стьоб, втім, більшість обурилася. Адже така реклама - дискримінація за статевою ознакою, що в цивілізованому суспільстві неприйнятно.

"Стерво - то падло, тобто мертвечина. Вживання таких слів є недопустимим, стосовно живих людей. Це все зовсім не смішно, панове!" - написав викладач Інституту журналістики Володимир Сердюк. 

"Як мінімум, по закону про протидію дискримінації та закону про громадські об'єднання така спілка не могла б бути зареєстрована...", - констатувала заступник голови Центру "Жіночі перспективи" Марта Чумало. 

Опоненти зазначили, що в суспільстві, де є свобода слова адекватні люди вимушені терпіти подібні викиди. 

Сексизм у Києві: Що буде з рекламою про керівників-стерв і матерів-зозуль - фото 4

Такої ж думки дотримується і юрист Ростислав Кравець, старший партнер адвокатської компанії "Кравец и партнеры", до якого depo.ua звернувся з проханням прояснити ситуацію. 

"Звісно, жінки можуть звернутися до суду, але, думаю, юридично довести правоту буде дуже важко. Адже це можна трактувати, наприклад, як гумор. Основне, чого досягли люди, які розмістили рекламу, це привернули до себе увагу. Тут немає закликів "Давайте звільняти жінок-керівників",  тому притягнути до відповідальності шансів мало", - зазначив Думаю, перед тим, як розміщати цю рекламу, її автори продумали, щоб їх не можна було юридично звинуватити у конкретних твердженнях, закликах або утисків прав.  У Жванецького є висловлювання: "Жінка повинна знати дві команди: "Одна - лежати, інша - тихо". Але ж не забороняти Жванецького, це ж сатира. І тут так само можна послатися на сатиру, жарт", - зазначив правник. 

Правозахисниця, гендерна активістка, голова "Інформаційно-консультативного жіночого центру" Олена Суслова впевнена у протилежному. І тим, хто хоче боротися з порушенням прав, радить звертатися до суду. 

"Треба подати в суд, аби суд виявив факт дискримінації. Згідно з законодавством, наприклад, законом "Про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні" - це абсолютно чітке порушення, і жодної мови про іронію чи стьоб бути не може", - каже правозахисниця. 

За її словами, відповідальність має поділяти не лише замовник, але й агенція, яка розмістила рекламу. А от з міською владою ситуація складніша. 

"Прямої відповідальності за законом мер не несе, але несе політичну: наразі міська влада не розробляє потрібних механізмів. Не відбувається жодного контролю, хоча є купа звернень щодо порушень. Скажімо, звернення стосовно мови заходів, які відкриваються. Міська ж влада каже, що у них немає законодавчих механізмів. Але можна ж застосувати інші важелі впливу..." - нарікає правозахисниця. 

Нардеп від БПП, голова підкомітету з питань гендерної рівності і недискримінації Комітету Верховної Ради Ірина Суслова розшукала агентство, яке розмістило рекламу. 

"Трішки погулявши по реєстрам, зрозуміли, що рекламні засоби на фото, скоріш за все, належать "РІА "Медіа-Авеню". Контактів агентства на жаль не знайшли, але через реєстр юр. осіб знайшли його імовірну засновницю – Ksenia Bobrovska", - написала політик у Facebook. 

Додала, що чекає роз'яснень, якщо ж не отримає їх, подасть до суду. 

Depo.ua зв'язався з власницею агентства, яка відповіла, що наразі клієнти бачать тізери, а незабаром буде продовження. 

"Ми тільки розміщуємо креатив клієнта", - констатувала Бобровська. 

Замовниця кампанії Оксана поки не бажає говорити, що таким чином рекламують. 

"Всі подробиці ми відкриємо вже завтра. Це рекламна кампанія з соціальним підтекстом. Хоча ми не соціальна організація", - зазначила Оксана у телефонній розмові. 

Вона впевнена, що після розкривання інтриги невдоволення вщухне.

"Ми раді, що є такий розголос. Для нашої країни важливо піднімати проблему сексизму. Ці стереотипи не видумані. Навіть зараз в коментарях деякі кажуть: а так насправді і є. А це ж аудиторія Facebook, продвинута і прогресивна", - каже наша співрозмовниця. 

На питання, що буде, якщо хтось таки подасть до суду, відповідає лаконічно: "Не знаю".

Звісно, наразі вже зрозуміло, що сексистська "страшилка" скоріше за все обернеться закликами до рівності і рекламою, можливо, тренінгів, що вчать за себе постояти. Як вплине реклама на тих, хто побачить лише першу частину, - велике питання. Зазначимо, що наразі в столиці проходить фестиваль "Молодість", і іноземних гостей фестивалю подібні білборди напевне змусять схопитися за голову. 

Ще одне питання в тому - чи може провокація, хай і на благо, порушувати закон. 

Більше новин про події в Україні та світі читайте на Depo.Життя

Loading...
Loading...