Небезпечні перевізники: Чому пасажири наражаються на неприємні пригоди в дорозі

На Закарпатті з кожним роком стається все більше аварій у сфері пасажирських перевезень

Небезпечні перевізники: Чому пасажири на…

На Закарпатті, користуючись послугами пасажирських перевезень, чи то автубусних, чи, навіть, залізничних, не можна почувати себе у безпеці. Тільки за останній час в області сталося кілька ДТП, які мали неабиякий резонанс: у аварії потрапляли автобуси з людьми, деякі пасажири опинилися у лікарні. До прикладу, на початку лютого автобус сполученням "Ясіня - Ужгород" з'їхав з дороги у 15-метрове урвище. На щастя, він скотився вниз лише чотири метри і вперся в дерева. На момент аварії у транспортному засобі було 15 пасажирів, чотирьох людей довелося госпіталізувати. А ще раніше, 3 лютого, у автобуса сполученням "Мукачево - Ужгород" на ходу відірвало колесо.

Протягом усього минулого року на Закарпатті водії автобусів скоїли 15 дорожньо-транспортних пригод, у яких зазнали травм десятеро людей, з них 11 аварій - з вини водіїв автобусів. З року в рік ця цифра зростає.

Фахівці переконують, що найчастіше такі прикрі випадки стаються, коли водії перевищують швидкість, порушують правила дорожнього руху, недотримуються безпечної дистанції. Більше того, для водіїв взагалі характерний низький рівень культури та дисципліни на дорозі. А от якось приструнити порушників не так просто - недосконале законодавство не дозволяє здійснювати належний контроль та покарання.

Та чи не основна проблема у транспортних перевезеннях сьогодні - нелегальні перевізники. На Закарпатті вже регулярно "оголошують війну" незареєстрованим перевізникам, але поки результату це не дало. "Більшість дорожньо-транспортних пригод з потерпілими скоєно так званими нелегальними перевізниками, здебільшого на транспортних засобах, переобладнаних з вантажних. Минулоріч за результатами проведених рейдових перевірок в області виявили 42 перевізників, які працюють поза межами правового поля, за результатами розгляду судів, шістьох з них притягнуто до адміністративної відповідальності. А з 16 січня цього року до сьогодні виявлено 16 перевізників, які надають послуги з перевезення пасажирів автобусами та таксі, не маючи на те відповідної ліцензії. Такі рейдові перевірки наразі тривають на всій території області", - розповідає заступник начальника Управління Укртраснбезпеки в Закарпатській області Сергій Кейс.

Останній гучний інцидент за участі нелегального перевізника - ДТП "маршрутки" у с. Великі Лази біля Ужгорода. Тоді, 17 лютого, автобус "Mercedes Sprinter", який перевозив десятьох пасажирів, з'їхав з дороги та перекинувся в кювет. Семеро пасажирів автобуса, включно з водієм, були травмовані. Як згодом вивилося, водій працював без відповідних дозволів і вже притягався до відповідальності за нелегальні перевезення. Цього разу водія-порушника оштрафували на 17 тис. грн.

Загалом же, лише за офіційною інформацією, нелегальні перевезення в області становлять 20%. Це суттєво "б'є" і по ліцензованих перевізниках, і по місцевих бюджетах. І, у результаті, страждають прості громадяни, адже не мають жодної гарантії, що перевізник працює з дотриманням усіх вимог безпеки, а у разі нещасного випадку, вдасться отримати страхову компенсацію.

У Закарпатській ОДА краян просять допомагати виявляти недобросовічних і небезпечних перевізників.

"Облдержадміністрація у 2016 році провела чотири конкурси з визначення перевізників на міжміських маршрутах. Згідно з вимогами, перевезення пасажирів автобусами, переобладнаними з вантажних, забороняється. При виявленні таких прошу пасажирів негайно звертатися з письмовою заявою, щоб ми могли відповідно відреагувати", - наголошує директор департаменту житлово-комунального господарства, будівництва та інфраструктури ОДА Едуард Маляр.

За даними облдержадміністрації, перевезення пасажирів на маршрутах загального користування на Закарпатті здійснює 160 перевізників, щодня на маршрути вирушає понад 720 автобусів. Протягом минулого року автомобільним транспортом перевезено 37 мільйонів пасажирів.

Рейдові перевірки перевізників здійснюються щоденно, вже перевірено 8 205 транспортних засобів. Як результат: складено 907 актів проведення перевірки та 63 протоколи про адміністративне правопорушення.

Підливає олії у вогонь і губернатор Закарпаття Геннадій Москаль. Керівник ОДА переконує, що у всьому винна патрульна поліція (це вже не перший закид у бік копів зі сторони чиновника). Так, на думку Москаля, нова патрульна поліція провалила на Закарпатті роботу з профілактики аварійності на дорогах, а от стара Державтоінспекція набагато ефективніше контролювала автомобільний рух на Закарпатті. "Широко розрекламована й суцільно реформована поліція не те, що не дає ніякої користі суспільству, а навпаки - завдає шкоди й різко збільшує травматизм на дорогах", - традиційно не стримується у висловлюваннях Москаль. Та не лише автобуси і водії-порушники становлять небезпеку для пасажирів. Здавалось би, безпечний вид транспорту - залізничний - на Закарпатті таким не є.

На залізничних коліях області показники травматизму зросли минулоріч на 20 %, порівняно з 2015 роком. На території області розташовано 266 залізничних переїздів, через 207 з них пролягають автобусні маршрути загального користування. Найбільш небезпечним вважається перегін від станції Мукачево до станції Кольчино та від станції Кольчино до станції Свалява. Саме на цих ділянках стається щорічно найбільша кількість випадків травмування людей.

Серед причин такої невтішної статистики фахівці називають фатальну необережність та нехтування правилами безпеки. А ще в ОДА стверджують, що основною причиною зростання травмування є реорганізація Укрзалізниці, внаслідок якої ліквідували підрозділи міліції на залізницях.

Чия би вина не була - перевізників, контролюючих органів, прогалин у законодавстві, жахливого стану доріг в області, - сьогодні закарпатці, сідаючи на місце пасажира, наражаються на неприємні пригоди і ризикують добряче попсувати собі нерви, а в гіршому випадку - і здоров'я.

Всі новини Ужгорода та Закарпаття сьогодні читайте на Depo.ua

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme