UK
Для цього матеріалу переклад іншими мовами відсутній, спробуйте перевірити пізніше

Вчені пропонують на дирижаблях "осідлати" стабільні повітряні потоки

Міжнародний колектив вчених запропонував концепцію надекономічної системи вантажних перевезень з використанням великих дирижаблів, які будуть використовувати для переміщення висотні циркуляції атмосфери

Стаття Джуліана Ханта (Міжнародний інститут прикладного системного аналізу (Австрія) і його колег з Німеччини, Бразилії та Малайзії, опублікована в журналі Energy Conversion and Management: X, повідомляє Depo.ua з посиланням на Naked Science.

Вчені пропонують будувати дійсно величезні дирижаблі: в десять разів більше сумнозвісного дирижабля "Гінденбург", який зазнав катастрофи в 1937 році. Його довжина становила 245 метрів.

В теорії такі велетенські апарати зможуть нести десятки тисяч тонн вантажу. Піднімаючись на висоту від 10 до 20 кілометрів, дирижаблі зможуть переноситися силою полярної струменевої течії — вузького і потужного потоку, який стабільно дме у верхній тропосфері. В помірних широтах Північної півкулі вона спрямована з заходу на схід і сягає середньої швидкості 165 км/ч.

Вчені вважають, що "осідлавши" цей потік, дирижаблі-гіганти з навантаженням зможуть здійснювати повну подорож навколо Землі за 16 днів, практично не витрачаючи енергії. Аналогічний маршрут в Південній півкулі займе 14 днів.

Використання сучасних матеріалів і технологій, при цьому, має зробити ці апарати набагато безпечнішими їх попередників з першої половини ХХ століття.

Втім, єдиним економічно доступним варіантом наповнення такого апарату все ще залишається водень, вогненебезпечність якого згубила "Гінденбург" і призвела до завершення ери дирижаблів.

Нагадаємо, найбільший у світі дирижабль можуть зробити електричним

Довідка: Airlander 10 – гібридний дирижабль, розроблений британцями з Hybrid Air Vehicles для потреб Збройних сил США. Його довжина становить 92 метри, а ширина – 43,5 метра.

Перший політ він здійснив у 2016 році. У листопаді 2017-го апарат зазнав аварії при випробуваннях і отримав серйозні пошкодження.

Висока ціна в кінцевому рахунку призвела до відмови від проекту, тому судно вирішили переобладнати для вирішення інших завдань, в тому числі цивільних.

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme