Резолюція Європарламенту щодо ситуації в Азовському морі (ТЕКСТ)

Європарламент ухвалив резолюцію із закликом до влади ЄС передбачити можливе посилення санкцій проти Росії в разі загострення ситуації в Азовському морі

Резолюція Європарламенту щодо ситуації в…

Depo.ua наводить переклад резолюції Європарламенту щодо ситуації в Азовському морі з англомовного оригіналу.

"Європарламент,

- беручи до уваги свої попередні резолюції щодо Росії та України,

- беручи до уваги заяву речника Європейської служби зовнішньої діяльності (EEAS) від 15 травня 2018 року про часткове відкриття Керченського мосту,

- беручи до уваги Конвенцію ООН з морського права, Договір про нерозповсюдження ядерної зброї та Статут ООН,

- беручи до уваги Рішення Ради (CFSP) 2018/1085 від 30 липня 2018 р. Про внесення змін до Рішення 2014/145 / CFSP про обмежувальні заходи щодо дій, що підривають або загрожують територіальній цілісності, суверенітету та незалежності України, додаючи шість осіб, включених у будівництво Керченського мосту, до переліку осіб, суб'єктів та органів, що підпадають під дію обмежувальних заходів, як зазначено у Додатку І до Регламенту (ЄС) № 269/2014,

- беручи до уваги Угоду між Російською Федерацією та Україною щодо співробітництва у використанні Азовського моря та Керчі 2003 р., Будапештського меморандуму про гарантії безпеки від 5 грудня 1994 р. Та Пакета заходів щодо імплементації Мінських угод від 12 лютого 2015 року,

- беручи до уваги пункти 2 і 4 правила 123 своїх процесуальних норм,

A. Оскільки ситуація в Азовському морі розглядається за двосторонньою угодою між Україною та Росією 2003 року, яка визначає ці території як внутрішні води обох держав і дає обом сторонам повноваження перевіряти підозрілі судна; враховуючи, що як Угода 2003 року, так і Конвенція ООН про морське право передбачають свободу плавання;

B. Оскільки будівництво Керченського мосту та газопроводу і прокладання підводних кабелів на незаконно анексований Кримський півострів без згоди України є ще одним порушенням суверенітету та територіальної цілісності України Російською Федерацією;

C. Оскільки Керчський міст обмежує розміри кораблів, які можуть доходити до українських портів по Азовському морю, менше 33 метрів у висоту і довжиною менше 160 метрів, що зробило неможливим для суден типу "Панамакс", які становлять понад 20% всього судноплавства, заходити в Азовське море; в той час, як до відкриття мосту через Керченську протоку навесні цього року, перевірки були випадковими та не нав'язливими і не призвели до перебоїв вільного руху суден та вантажів;

D. Враховуючи те, що Росія часто та із зловживанням блокує та перевіряє, як кораблі з тих, що проходять через Керченську протоку, плавають до українських портів або з них; враховуючи, що ці процедури викликають затримки до одного тижня та призводять до зменшення вантажних потоків та матеріальних фінансових втрат для економіки України та торговців, судна яких підпадають під цей режим; враховуючи, що за даними українського уряду, до кінця вересня 2018 р. понад 200 суден мали пройти ці надмірні процедури, включаючи більше 120 суден, зареєстрованих в ЄС, а судна під російським прапором були звільнені від такого контролю;

E. Враховуючи, що ці міста та регіон вже стикаються з негативними економічними та соціальними наслідками через анексію Криму та поточний конфлікт на Сході України, підтримуваний Росією; враховуючи, що цей новий акт Росії вже зробив значний негативний вплив на місцеву економіку та призвів до різкого зниження обороту вантажів українських портів;

F. Оскільки будівництво цього масивного мосту негативно вплинуло на навколишнє середовище, знизило рівень моря в протоці та вплинуло на водний обмін між Азовським і Чорним морями;

G. Оскільки у вересні 2018 р. Україна ухвалила скасування підписаного у 1997 році Договіру про дружбу, співробітництво та партнерство між Україною та Російською Федерацією, та створення військово-морської бази в Азовському морі із подальшим збільшенням своєї військової присутності там, шляхом перекидання на узбережжя додаткових сил морської піхоти та артилерії;

1. Засуджує надмірні дії Російської Федерації в Азовському морі, оскільки вони порушують міжнародне морське право та міжнародні зобов'язання Росії; засуджує зайву зупинку та перевірку комерційних суден, включаючи як українські, так і ті, які мають прапори сторонніх держав, включаючи судна під прапорами різних держав-членів ЄС; підкреслює, що випадкові перевірки суден не повинні використовуватися зі зловживаннями або здійснюватися з політичних міркувань з метою подальшої дестабілізації безпеки, цілісності та соціально-економічної ситуації в Україні; закликає Раду та Віце-президента / Верховного головнокомандувача вимагати, щоб Російська Федерація негайно припинила інтенсивні та дискримінаційні перевірки суден та розглянула, за необхідності, відповідні контрзаходи;

2. Висловлює свою серйозну стурбованість з приводу дуже нестабільної ситуації в Азовському морі, яка може легко перерости у відкритий конфлікт; глибоко стурбований продовженням мілітаризації Азовського та Чорноморського регіонів,

3. Засуджує будівництво мосту через Керченську протоку, що з'єднує незаконно анексований Кримський півострів з материковою частиною Росії та порушення правил навігації в територіальних водах України; вказує на те, що Росія повинна виконувати норми міжнародного морського права та двосторонньої угоди про співробітництво з Україною, щоб не перешкоджати і не заважати транзиту через Керченську протоку та Азовське море;

4. Підтверджує свою підтримку незалежності та територіальної цілісності України, підтверджує суверенітет України над Кримським півостровом та його частиною Азовського моря та абсолютне право України на повний доступ до Азовського моря, закріплений в Конвенції ООН з морського права;

5. Засуджує незаконний видобуток Російською Федерацією нафти і газу на території України; підкреслює можливу небезпеку захоплення Росією українських нафтогазових родовищ в Азовському морі, після досягнення своєї мети по перетворенню його у внутрішнє озеро в межах Російської Федерації;

6. Підкреслює, що така схема порушень територіальних вод європейських країн або блокування морського транспорту вже здійснюється Росією в Балтійському морі, зокрема проти країн Балтії та Польщі (Вісланське узбережжя);

7. Закликає Віце-президента / Верховного головнокомандувача більш уважно стежити за розвитком ситуації в галузі безпеки в Азовському морі, зважаючи на зростаючий потенціал конфліктів на порозі Європи, що може мати ширші наслідки для безпеки, безпосередньо впливаючи на ЄС та його держави-члени; в зв'язку з цим вважає, що було б дуже корисно призначити спеціального представника ЄС з питань Криму та району Донбасу, обов'язки якого також охоплюватимуть Азовське море;

8. Закликає Віце-президента Комісії / Високого представника Союзу з питань закордонних справ та політики безпеки вжити необхідні заходи для того, щоб запропонувати мандат Спеціальної моніторингової місії ОБСЄ в Україні (SMM), який охоплює всю територію України, включаючи морські райони, також охоплює нову зону напруженості в Азовському морі та підкреслює, що місія повинна бути обладнана необхідними засобами для виконання своєї моніторингової ролі в морських районах або ж для цієї водойми має бути створена окрема міжнародна моніторингова місія;

9. Підкреслює, що Керчський міст був незаконно побудований та вітає рішення Ради ввести обмежувальні заходи для шести компаній, що беруть участь у його будівництві; наполегливо закликає Віце-прем'єр-міністра та високопоставлених представників ЄС разом з державами-членами ЄС в Раді чітко зазначити, що санкції проти Росії будуть посилюватися, якщо відбуватиметься ескалація конфлікту в Азовському морі ;

10. Знову заявляє про занепокоєння з приводу залучення європейських компаній до будівництва Керченського мосту, який через це залучення свідомо чи несвідомо підірвав режим санкцій ЄС; закликає Комісію у зв'язку з цим оцінювати та перевіряти застосування чинних обмежувальних заходів ЄС та держав-членів для обміну інформацією стосовно будь-яких національних митних чи кримінальних розслідувань у випадках потенційних порушень;

11. Підтримує зусилля, які вживає українська сторона у всіх дипломатичних діях та юридичних процедурах, передбачених міжнародним правом та відповідними конвенціями, включаючи поточний арбітражний процес, передбачений Конвенцією ООН з морського права, з метою протидії російській ворожій діяльності в Азовському морі;

12. Закликає Комісію та Європейську службу зовнішніх справ провести повну оцінку економічного збитку, спричиненого де-факто блокадою, та розглянути можливі способи підтримки тих перевізників та портів, які зазнали негативного впливу, зокрема шляхом посилення участі ЄС у Маріуполі і Бердянську, підвищення соціальної стійкості та сприяння економічному розвитку цих міст та південно-східного регіону України;

13. Занепокоєний несприятливим екологічним впливом Керченського мосту, який може вплинути на інтереси усіх країн Чорноморського басейну; закликає Україну, Комісію та держави-члени чорноморського узбережжя спостерігати за ситуацією, обмінюватися відповідною інформацією та визначати потенційні потреби в відновленні;

14. Висловлює співчуття та співчуття сім'ям жертв масових вбивств у коледжі в Керчі, де 17 жовтня 2018 року загинули 20 людей та отримали поранення десятки людей;

15. Доручає своєму Голові передати цю резолюцію Раді, Комісії, Віце-президенту Комісії / Високому представнику Союзу з міжнародних справ та політики безпеки, Генеральному секретарю Організації з безпеки та співробітництва в Європі (ОБСЄ), Генерального секретаря НАТО, Президенту, Уряду та Парламенту України, Президенту, Уряду та Парламенту Російської Федерації та держав-членів ЄС.

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme