UK
Для цього матеріалу переклад іншими мовами відсутній, спробуйте перевірити пізніше

Гібридний режим. Що таке паралельний імпорт і чи врятує він Росію

Міжнародні компанії масово припиняють поставки до Росії. Тому влада країни-агресора легалізувала ввезення 95 товарних груп без дозволу правовласника. Чи врятує такий паралельний імпорт економіку і чи задовольнить споживачів?
 

Журналіст стрічки новин
Гібридний режим. Що таке паралельний імп…
www.depositphotos

Варто відзначити, що в Росії вдался до гібридного режиму паралельного імпорту. Без відома правовласника на товарний знак (чи патент) дозволили імпортувати переважно ту продукцію, виробники якої згортають діяльність на російському ринку. І в цьому списку із 96 товарних груп часто прописані конкретні бренди.  Наприклад, серед автомобілів  —  це Tesla, Toyota, Volvo, Renault, Jeep, Lexus, Jaguar, Chrysler, Mitsubishi, Cadillac тощо, серед електричних машин і обладнання  —  General Electric, SIEMENS, Apple, Asus, Bosch, Cisco, Dell, НP, Intel, Nokia, LG, Logitech, Motorola, Panasonic, Philips, Sony, Samsung. Є в списку зброя, метали, одяг, косметика, продукти неорганічної хімії і багато іншого, пише "ДС".

Завозити необхідні товари можна через інші держави, в яких немає санкційних чи інших обмежень на купівлю продукції (наприклад, Туреччину, Китай, Казахстан). На початок червня за схемою паралельного імпорту в РФ вже завозили 75 товарних груп. Однак таким чином повністю забезпечити внутрішній ринок затребуваними товарами для споживання і виробництва, точно не вдасться.

Крім того, у схеми є купа недоліків та побічних ефектів. Серед них  —  зростання цін, відсутність гарантійного обслуговування від виробника, збільшення контрафакту (під паралельний імпорт оригінальної продукції легше маскувати підробки), нелокалізовані технологічні товари (наприклад, завезені таким чином смартфони Samsung часто не працюють з російськими SIM-картами).

І найважливіше, що більш технологічні товари — то важче замінити їх паралельним імпортом. Особливо це стосується складного виробничого обладнання, яке часто виготовляється виробником на замовлення і не може довго експлуатуватися без його обслуговування. Тому паралельний імпорт не допоможе Росії компенсувати брак комплектуючих у найважливіших галузях, таких як енергетика, машинобудування або електроніка. Крім того, є юридичні обмеження і заборони, які не дозволять Росії налагодити поставки продукції західних брендів з інших країн, особливо якщо ці товари заборонені санкціями інших держав.

Докладніше, як працює і як не працює механізм паралельного імпорту (з прикладами) та які економічні і юридичні перепони стануть на заваді ворогу  —  читайте на "Діловій столиці" в аналітичній статті Олексія Шевніна "Турбіна — не пляшка "коли". Як Росія завалить себе контрафактом через паралельний імпорт".

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme