ЧС 2018
Вибори-2019
Онлайн
Сектор
Спецпроекти
Країна Укропів

В Ізраїлі спрогнозували трагічний фінал Кримському мосту

Під час будівництва Кримського мосту, його опори, всупереч усім нормам, встановили на напівтверді/напіврідкі глини низької щільності та на пухкий і пористий мул

Depo.Життя
16 жовтня 2018 20:12
ФОТО: depo.ua

Про це написав ізраїльський блогер Eli Belenson, який довгий час аналізував усі документи про хід будівництва мосту, передає Depo.ua з посиланням на "Oбозреватель".

Він також вказав на певний факт: як тільки про кричущі порушення оголошували у мережі, то раніше доступна інформація одразу зникала.

Він підкреслив, що Ахілесовою п'ятою споруди стала геологія, саме через невідповідність ґрунту для будівництва моста, його проект відкинула ще радянська експертиза.

"Зазвичай, серйозні інженерні конструкції, такі як залізничні мости, де передбачаються значні навантаження, прийнято спирати на тверді грунтові підставки. Для цього бурять або забивають спеціальні палі, які й спираються на ці тверді ґрунти. Якщо ми зіпремо масивну конструкцію на недостатньо тверду основу, окремі її частини або вся конструкція цілком можуть нерівномірно просісти, деформуватися і, в результаті, зруйнуватися", - написав блогер.

За словами Eli Belenson, у випадку із залізничним мостом, неприпустиме просідання або деформація можуть привести через деякий час до катастрофи - мова йтиме про величезні економічні збитки та людські жертви.

"Радянські, а потім і російські ДСТУ, забороняли спирати подібні конструкції на що-небудь інше, крім твердої скельної основи... Навіть не на пісок. І не на глину. Але, як ми бачимо із наведених геодосліджень, на глибині, в яку, згідно з планами будівництва КМ повинні спиратися палі (до 58 метрів глибиною), ніякої скельної опори не виявлено (див. нижню клітинку таблиці, виділену червоним). Крім того, не виявлено там навіть піску. Але й цього мало - навіть глину там не виявили", - вказав експерт.

За його словами, верхні шари - це мул - пухкий і пористий, а потім ідуть піски та супіски різного ступеня щільності, декілька глинистих вкраплень, а нижній шар, на який, власне, і спирають палі моста - напівтверді глини.

"А тепер уявіть, що мова йде не просто про майже двадцятикілометровий залізничний міст, із величезними навантаженнями і величезною парусністю (шторми, хвилі, бічний вітер, потяги), мова також про сейсмічно небезпечну зону, де регулярно трапляються підземні поштовхи різної сили. Проектувальники нового мосту запевняють, що досить забити палі на 58 метрів і все буде гаразд, але чи придатна ця напівтверда глина для підставки під опори?", - поцікавився Eli Belenson.

За його словами, раніше вимоги спирати палі на скельну підставу були прописані в Будівельних нормах і правилах, але пізніше вони дивним чином зникли з документа від 17 червня 2017 року.

Він також вказав на інший кричущий нюанс, згідно з яким геодослідження перед початком будівництва провели неякісно, а з'ясувалося це, коли міст вже будували.

"Проект Керченського/Кримського мосту представляється мені потенційно небезпечним. Вважати так і мовчати - аморально. Якщо десь помилився, то буду радий професійному і доказовому спростуванню. Буде набагато гірше, якщо в результаті експлуатації мосту загинуть люди, а я буду знати: розумів, що таке може статися, але мовчав", - резюмував Eli Belenson.

Більше актуальних новин читайте на Depo.Життя