Витрати Росії на підготовку ЧС-2018 в десять разів перевищать доходи

Доходи Росії від проведення ЧС з футболу 2018 року будуть більш ніж в 10 разів нижчими від витрат на його організацію. При цьому виручка, яку отримає FIFA, складе рекордні $ 6,4 млрд

Такі підрахунки зробили аналітики Swiss Appraisal, повідомляє depo.ua з посиланням на РБК.

 "Аналізуючи темпи зростання основних статей виручки і її структуру за попередні чемпіонати світу, ми прогнозуємо, що доходи FIFA від проведення Кубка конфедерацій 2017 року та чемпіонату світу з футболу 2018 року складуть $ 6,4 млрд", - йдеться в дослідженні. Автори допускають можливі відхилення загальної виручки в межах 10% в обидві сторони.

Основна виручка при організації ЧС складається з продажу телевізійних прав на трансляцію матчів, надходжень від основних спонсорів, продажу ліцензійних прав на використання символіки чемпіонату світу, продажу квитків безпосередньо на матчі та ліцензування готелів, які прийматимуть уболівальників, що випливає з фінансової звітності FIFA за 2014 рік, в якій ідеться про доходи федерації за чотирирічний цикл, що передував чемпіонату світу в Бразилії 2014 року.

При цьому країна, яка приймає першість та несе всі витрати на підготовку чемпіонату - будівництво та реконструкцію стадіонів, об'єктів інфраструктури, - отримує тільки частину виручки від продажу квитків. Всі інші гроші йдуть до бюджету Міжнародної федерації футболу (FIFA).

За прогнозом Swiss Appraisal, сукупна виручка від продажу квитків на чемпіонат світу в Росії на 64 матчу чемпіонату складе $782 млн - більша частина цих грошей за аналогією з попередніми чемпіонатами, швидше за все, залишиться в Росії. Наприклад, організатори чемпіонату світу в Бразилії отримали від FIFA $453 млн з $523 млн, виручених від продажу квитків на матчі.

Ціну на квитки визначає FIFA, вона ж разом з РФС буде займатися їх продажем. Вартість квитків буде оголошена в 2017 році. Модель, прорахована Swiss Appraisal, припускає, що матчі чемпіонату світу в Росії відвідають 3,35 млн осіб, з яких 1,5 млн – іноземці. При цьому середня вартість квитків, не рахуючи пільгові категорії, буде від $140 на найдешевші місця на іграх групового етапу до $1 890 на топ-ігри.

Продажі телеправ і надходжень від спонсорів приносять організаторам набагато більше, ніж продаж квитків на матчі. Але ці доходи, згідно з регламентом FIFA, йдуть повз каси країни організатора. Ці дві статті принесуть FIFA в 2018 році більше $5 млрд, прогнозують Swiss Appraisal. Згідно з прогнозами компанії, сумарна телеаудиторія першості складе 3,3-3,6 млрд чоловік з більш ніж 200 країн світу.

За підрахунками Swiss Appraisal за чотирирічний цикл, перед чемпіонатом світу в Росії спонсори принесуть FIFA трохи більше $2 млрд (перед ЧС Бразилії FIFA отримала від спонсорів $ 1,629 млрд). Але теоретично у FIFA можуть на цей раз виникнути проблеми з отриманням грошей від спонсорів, прогнозує Swiss Appraisal. У жовтні 2015 Coca-Cola, McDonald's, Visa і Budweiser пригрозили розірвати спонсорські контракти з FIFA, якщо президент федерації Зепп Блаттер, чиє ім'я пов'язане з гучним корупційним скандалом, в який виявилися залучені високопоставлені члени виконкому організації, не піде у відставку. У жовтні 2015 комітет з етики FIFA відсторонив Блаттера, а також главу Європейської федерації UEFA Мішеля Платіні від їхніх посад на 90 днів у зв'язку з розслідуванням.

У FIFA шість основних спонсорів (серед них Adidas, Coсa-Cola, Sony, Visa) і вісім другорядних (Budweiser Johnson & Johnson, McDonald's та ін.). З 2015 до 2018 року офіційним партнером FIFA виступає "Газпром". Вартість спонсорських пакетів FIFA не секрет: за даними Forbes, "головні спонсори" щорічно платять від $25 млн до $50 млн. Спонсори "другого рівня" платять щорічно від $10 млн до $25 млн.

Вартість продажу ліцензії на використання логотипу чемпіонату світу безпосередньо пов'язана з вартістю самого бренду "Чемпіонат світу з футболу 2018 року". Чим вища вартість бренду, тим більший відсоток виручки від продажу товарів з логотипом повинен буде заплатити ліцензіат, який захоче розмістити цей логотип на своєму товарі. Незважаючи на всі скандали навколо FIFA, вартість бренду першості виросла в порівнянні з попередніми чемпіонатами, вважають в Swiss Appraisal. Експерти компанії оцінили бренд в $ 249,8 млн. Бренд чемпіонату світу в Бразилії оцінювався в $217 млн. За оцінками Swiss Appraisal, 2018 FIFA World Cup Russia™ має високий рейтинг ААА, величина ставки роялті на користування бренда становить 5% від виручки. Загальна виручка від продажу ліцензії на використання бренду складе $146 млн, прогнозує компанія.

Витрати Росії на світову футбольну першість ще в серпні 2014 оцінювалися в $16,8 млрд. Однак через стрибки курсу, незважаючи на зростання рублевих витрат, витрати в доларовому еквіваленті істотно скоротилися - до $9,62 млрд.

 

Больше новостей о событиях в Украине и мире на Depo.ua

Все новости на одном канале в Google News

Следите за новостями в Телеграм

Подписывайтесь на нашу страницу Facebook

deneme