Математика "відкатів": Чому в Києві крадуть на дорогах рівно 20%

Останнім часом правоохоронці регулярно викривають схеми, як чиновники, підконтрольних мерії підприємств, мільйони бюджетних грошей крадуть

Математика "відкатів": Чому в Києві крад…

Коли у 2014 році мером Києва став Кличко, він дуже полюбляв розповідати, які корупціонери і дерибанщики бюджетних грошей керували столицею до нього.

Тоді кияни дізналися від мера Кличка, що виявляється чиновники "Київпастрансу" вкрали близько трьох мільярдів гривень. Але, звісно, усе це було до приходу у мерію самого Віталія Володимировича.

Ну і звичайно, мер на кожному кроці розповідав, що його команда не вкраде жодної копійки і усі бюджетні гроші тепер працюватимуть лише на благо киян.

Та останнім часом уся ця ідилія мера тане на очах.

Минулого тижня СБУ провела обшуки у головному офісі "Київпастрансу". І виявилося, що чиновники комунального підприємства розікрали понад 30 млн. гривень.

Встановлено, що керівники "Київпастрансу" укладали договори з фіктивними фірмами на придбання пального та запчастин. Бюджетні гроші сплачувалися у повному обсязі, але пальне та запчастини або взагалі не надходили до комунального підприємства, або просто закуповувалися за завищеними цінами.

Та усе це квіточки у порівнянні з тим, як "шикарно" працює "Київавтодор".

Зранку, 22 березня, СБУ навідалася і до офісу цієї комунальної корпорації.

Виявилося, що лише за минулий рік керівники "Київавтодору" розікрали майже 300 млн. гривень.

Схема практично така ж сама, як і у "Київпастрансі": у змові з комерсантами дорожники закуповували послуги і матеріали за значно завищеними цінами.

Якщо вірити меру столиці, то у 2016 році на ремонт усіх доріг у Києві витратили близько півтора мільярди гривень. І виходить, що п'яту частину цієї суми чиновники "Київавтодору" просто розпихали по власних кишенях. За минулий рік у Києві відремонтовано 200 км доріг, а якщо б чиновники не крали, то можна було б спробувати відремонтувати 240-250 км.

Цікаво, що під час обшуків і в "Київпастрансі", і в "Київавтодорі" представники цих комунальних структур клеїли дурнів, що, мовляв, не знають, чому СБУ навідалася до них.

Наприклад, ще на час обшуків у "Київпастрансі" начальник прес-служби підприємства написала в себе на сторінці у "Фейсбуці"... подяку проавоохоронцям за цей обшук.

А "Київавтодор" на своїй сторінці у "Фейсбуці" під час обшуків в них Службою безпеки України "написав", що слідчі дії проводяться з незрозумілих причин.

Отакий цирк на дроті від комунальників, які хочуть видати себе за білих і пухнастих, але насправді крадуть десятки і сотні мільйонів з бюджету.

Безумовно, пояснити усе це має і мер Кличко, адже, по суті, крали його підлеглі. Тих самих гендиректорів "Київпастрансу" і "Київавтодору" призначав саме Кличко своїми розпорядженнями. Ми не звинувачуємо керівників цих підприємств, адже це можуть зробити лише правоохоронці. Але погодьтеся, що гендиректори мають знати, що відбувається в них на підприємствах.

І це вже не перший випадок корупційних схем у команді мера Кличка. Варто лише згадати гучну справу з депутатом з фракції Кличка у Київраді Віталієм Даниленком.

Ще у квітні 2015 року він ініціював створення комісії при Київраді, яка перевіряла діяльність автозаправних станцій.

За чотири місяці від початку роботи комісії Даниленка затримали правоохоронці. За даними слідства, він вимагав з власників газових автозаправок гроші за те, що його комісія не буде перевіряти ці АЗС.

Тому усе зводиться до того, що деякі члени команди мера Кличка та чиновники, які знаходяться під його "ковпаком", є такими ж корупціонерами-крадіями, як і чиновники з команд попередніх очільників столиці.

Всі новини Києва читайте на Depo.Київ

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme