Як боєць АТО одягає британців у труси

Натерши сідниці під час довгого чергування на блокпості, боєць АТО Олександр Матяш вирішив створити власний бізнес

Чоловічі труси нового бренду Regata Club називають першими українськими антистрингами. Як завіряють засновники компанії – Олександр Матяш і Євген Алексєєв – до створення трусів застосували інженерний підхід. Завдяки ноу-хау білизна у дупу не врізається і не натирає за жодних обставин.

Цікаво, що ідея спала на думку Матяшу в АТО, під час виснажливого чергування на блокпосту. Підприємець розповів Depo.ua про початок бізнесу і пошук перших клієнтів.

- Олександре, розкажіть, як спало на думку розробляти інноваційну білизну, і чим не влаштувала та, яка була на ринку?

- Ідея прийшла влітку, коли я служив в АТО. На блокпості було дуже жарко, до 40 градусів в тіні. А ми стояли по вісім годин замість відведених чотирьох. За цей час натирало все, що могло, але труселя – більше за все. Тому що чоловічі труси у нас якісно не роблять. А хороша імпортна білизна продається за 800 грн. Для військового - задорого. Тож я подзвонив своєму другу і сказав: треба хороші труси.

- Друг у Вас дизайнер?

- Ні, інженер. І до мого прохання – зробити труселя, які не натирають і не забиваються, - підійшов з інженерного боку. Придумав: якщо зробити діагональний шов, він не буде потрапляти між двома половинками. Пізніше ми дізналися, що на ринку є схоже рішення, але не точно таке, як у нас.

На моє прохання Євген звернувся до нашого друга, у якого власне швейне виробництво. Відшили перші 12 екземплярів трусів і відправили бійцям в окопи. Хлопцям сподобалося – зручні, надійні, не рвуться, не псуються під час прання. Бійці почали цікавитися, як і де їх купити. У мене були відкладені гроші на квартиру – от їх і пустили у виробництво, відшивши трусів на сім тисяч доларів.

- Про маркетингову стратегію подумали зразу?

- Ні. Спершу сиділи і не знали, що робити з білизною. А потім допоміг випадок. Я пішов у піцерію Veterano і зустрів там Макса Музику (відомий ветеран АТО – ред.). З'ясувалося, що ми разом ходили у садок. Питаю: "Чому такий сумний?". А він: "Та труси дупу натерли". Я йому: "Чувак, тоді ти звернувся за адресою. У мене є труси, які не натирають". Я підвіз йому дві пари трусів, він зробив про мене пост у Facebook. До нас стали звертатися. Однокласник швидко зробив нам сайт. А потім серед замовників виявився Майкл Щур . Віддаю йому труси, а він: "Слухай, якщо мені сподобається, напишу про них". Він у них пробіг крос у 26 км, білизна тест пройшла – тепер він фанат наших трусів. Майкл написав пост, і так люди почали про нас дізнаватися.

- Бійці білизну замовляють? Не намагалися домовитися з Міноборони про поставки?

- Замовляють, нещодавно відправили нову партію. Доволі часто безкоштовно передаємо труси на передову волонтерами, які допомагали нам, коли я служив. А щодо Міноборони, у них є чітка інструкція працювати лише з виробниками, а у нас свого виробництва немає.

З ВІДЧАЮ ВИТРАТИЛИ ВСІ ГРОШІ

- Труси коштують 285 грн. Чи не забагато для українців?

- Насправді, для якісної білизни це не дорого. В рази дешевше, ніж західні аналоги. Крім того, таке виробництво, як у нас, просто не можна зробити бюджетнішим.

- На старті проекту були якісь помилки?

- Від початку продукт зробили правильним. Єдине, був один крок відчаю. Ми майже всі гроші вклали у партію труселів і відшили чотири позиції. Взяли рештки коштів і відшили ще три. Потім схаменулися: на нормальну упаковку грошей у нас не залишилося. Щоб їх назбирати, довелося чекати два місяці.

- Будуть інші моделі трусів? Може, ще якісь речі з чоловічого гардеробу?

- Модель у нас одна. З цієї тканини інших варіантів бути не може. Зате наші труси представлені у 32 кольорових рішеннях. Також ми зробили термошкарпетки, які витримують широкий спектр температур. У планах – білизна для жінок і дітей.

- З якої тканини створюєте білизну?

- Це 100% бавовна, інколи – з домішками еластану. Наразі привозимо її з Нідерландів. А перші моделі відшили з турецького матеріалу. Наш виробник займається дитячим одягом, і в нього є потрібні контакти. Він сам завіз для нас перші сім рулонів за власні гроші. Потім, звісно, віддали борг.

- На ваші труси діє річна гарантія… Цікаво, хоч хтось звернувся за обміном?

- За весь час було чотири гарантійних випадки – це 0,1 %. Якщо людина вибрала неправильний розмір, можуть бути розриви, адже наша білизна не тягнеться і велику напругу може не витримати. Або ж буває прихований дефект на тканині, який ми не помітили. Якщо звертаються, міняємо без проблем.

- Білизну часто хвалять у Facebook. А в реалі були якісь особливо приємні відгуки?

- Так, і чимало. Коли були в Одесі на виставці, до нас підійшов хлопчик років 12-13. Він був разом з мамою - красивою доглянутою жінкою. Мама сказала, аби він сам обрав собі труси. І от, він звернув увагу саме на наші. А за два місяці в Одесі була ще одна виставка. І вони знову прийшли. Хлопчик впевнено потягнув маму до нашого стенду і сказав: беру ось ці, ці і ці. Ми розговорилися, вони сказали, що їм дуже сподобалася наша білизна. Було приємно, що маленька людина, не орієнтована на розкрученість і медійність, обрала саме нас.

НАШІ ТРУСИ Є У ВСІЙ ЄВРОПІ, США, АВСТРАЛІЇ

- Як відчуваєте, в Україні зараз сприятливі умови для відкриття бізнесу?

- Не дуже. Держава не мотивує продавати український продукт. Було б правильно ввести квоти на частку українських товарів у супермаркетах. Наприклад, зобов'язати продавати не менше 60% українського продукту. А так, щоб зайти, наприклад, в "Ашан", мені потрібні шалені гроші. Якщо ж співпрацювати з маленьким бізнесом, він робить велику націнку. За такі гроші товар просто не куплять.

- За кордон продавати не думаєте?

- Вже продаємо. Відправили 80 штук трусів у Велику Британію – там є чоловік, який хоче продавати наш продукт. Спершу він купив 5 штук собі, йому сподобалося, помоніторив ринок і вирішив спробувати. Також ми продавали білизну нашим однодумцям на Росію. Це люди, які в конфлікті зайняли бік України. Що там, наші труси є практично у всій Європі, США, Австралії. Ми беремо участь у міжнародних виставках, люди підходять, бачать, що це за якість, і купують.

- Не думаєте над широкою рекламною кампанією?

- Ми зняли рекламний ролик, всім сподобалося. Але пустити його на ТБ у пройм-тайм я не можу, для цього потрібні кошти. Думаємо про рекламу в Інтернеті, наскільки це може бути ефективно.

Наразі ж працюємо над створенням репутації бренду, і це найкраща кампанія. Наша білизна продається завдяки рекомендаціям. Люди купують, радять своїм друзям, роблять подарунки. Нас любить багато медіаперсон – Льоня Остальцев, Макс Музика, Майкл Щур. Вийшов продукт, до якого у людей позитивне ставлення.

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Життя