Малинова лихоманка: "Новым русским" виповнилося 24 роки
У 1992 році у російському виданні "Коммерсантъ" промайнув термін "новые русские"
Увагу до публікації привернув російський журналіст Леонід Парфьонов у фільмі "З твердим знаком на кінці", присвяченому 20-річчю видання.
У статті про розвиток підприємництва на пострадянській Росії словосполучення вживалося без іронічного відтінку. "Новыми русскими" нарікалися російські підприємці, які намагалися зробити бізнес у країні, що бурхливо оговтувалась від комуністичного гніту.
Втім, щодо походження культового терміну існує декілька версій. Одні історики вважають, що на Росію він прийшов із США після того, як американський журналіст Хедрік Сміт у 1990-му опублікував книгу The New Russians. Інші - що позначення пішло від французького слова "нувориш" (nouveau riche - новий багатій).
Так чи інакше, за кілька місяців термін впевнено увійшов у словник епохи. "Новые русские", які нашвидкоруч сколочували капітал, часто - нечесними методами, впивалися своїм багатством. За повної відсутності смаку і культури, виглядало це кричуще.
Малинові піджаки, золоті ланцюги (голди), масивні персні-печатки, 600-ті "Мерседеси" і напівбандитський сленг виділяли нахабнуватих підприємців в окрему субкультуру. Вони здебільшого набивали гаманці за допомогою грубої сили і зв'язків із владою і поспішали витрачати гроші на усе найдорожче, при цьому геть ні на чому не розуміючись...
Про те, як сучасні росіяни продовжують традиції "Новых русских" читайте у матеріалі depo.ua о 14.00.
Більше новин про події у світі читайте на Depo.Життя