Лякає дітей, захоплює дорослих: 20 років ляльці Блайз

Якщо ви не знаєте Блайз на ім'я, можливо, ви знаєте її в обличчя. Великі очі і зацікавлений погляд, маленьке тендітне тіло. Очі немов живі і стежать за вами. Мона Ліза серед ляльок. Оригінальні Блайз продаються за тисячі доларів, і тисячі колекціонерів в усьому світі захоплено доводять їх до ідеалу, наряджають, скуповують аксесуари, влаштовують фотосесії і створюють цілі історії життя

Валя Котик

23 червня - день народження, а якщо точніше, то відродження всесвітньо відомих ляльок Блайз, якими граються дорослі. Вони особливі тим, що власники можуть змінювати ляльці обличчя. Це називається кастомізація, її мета зробити ляльку унікальною, змінити їй колір очей, волосся, форму рота, носа, відтінок шкіри і зробити макіяж. Інколи оригінальне тіло замінюють на якесь інше, наприклад від Барбі. 

Колекціонери Блайз поділяються на тих, які роблять усе самі і тих, хто працює на замовлення. 

Цих ляльок зробили в США в 1972 році і випускав їх нині неіснуючий виробник іграшок компанія Kenner. Відмінною рисою ляльок була непропорційно велика по відношенню до тіла голова. Усередині голови знаходиться механізм, конструкція якого дозволяє змінювати колір очей і напрямок погляду ляльки. 

 

Дизайн Блайз був розроблений в знаменитій студії Марвіна Гласса. 

Але велика голова і очі ляльки чомусь лякали дітей, і вже через рік цю іграшку перестали випускати через відсутність попиту.

 

Все почало змінюватися з 1997 року, після того як Джина Гаран, телепродюсерка з Нью-Йорка, отримала в подарунок стару ляльку Блайз. Вона буквально закохалася в неї і почала шукати цих ляльок на eBay. 

Джина Гаран була не тільки продюсером, але й талановитим фотографом. Вона одягала своїх ляльок в модні плаття і фотографувала. У 2000 році її колекція фотографій була розкуплена і опублікована в книзі під назвою This is Blythe. Цікаво, що перед тим як видати альбом законослухняна Джина звернулася до правовласника з проханням дозволити їй використовувати зображення Блайз, але там навіть не зрозуміли, про яку ляльку мова.

 23 червня 2001 року - японська компанія Takara, відчувши попит, почала випускати нові версії ляльок Блайз. Первістка звали "Parco", випустили всього тисячу лялечок і їх змели з прилавків за лічені години. 

Наразі випущено більше 150 різних нових Блайз. Випуски бувають звичайні (6 тисяч ляльок) і лімітовані (всього півтисяі). З 2004 по 2007 Блайз випускали і в США.

Концепція ляльки Блайз всі ці рокі не змінюється: маленьке тіло і велика голова, всередині якої механізм, що дозволяє змінювати колір очей і погляд. Тягнете за кільце, повіки закриваються, очні яблука, в кожне з яких вставлено чотири радужки різного кольору, прокручуються і коли лялька відкриє очі, вони будуть вже іншого кольору.

Стандартний набір кольору очей Блайз складається з помаранчевих, зелених, рожевих та синіх. 

Також характерними відмінностями Блайз є глянцеве покриття на обличчі і відсутність брів. Тіло в цієї ляльки не дуже гнучке, рухається голова, талія, руки і ноги. Зігнути можна тільки ноги.

Стандартний зріст Блайз - 30 сантиметрів.

За 20 років Takara випустила 350 релізів Блайз. В кожної з них є своя історія, описана на офіційному сайті. Деякі з Блайз - принцеси і різні казкові створіння, але більшість живуть в реальному світі, ходять на роботу, пораються по господарству, ходять на вечірки, пляж, займаються спортом і заводять тварин. При цьому в них, на відміну від Барбі, немає ні бойфренда, ні дітей, ні інших родичів. 

Щороку в червні/липні випускають ювілейну ляльку Блайз, що відрізняється від інших більш складним і цікавим опрацюванням образу.

Конгреси любителів ляльок Блайз проходять по всьому світу, включаючи Нью-Йорк, Барселону і Берлін, де щорічно збираються тисячі шанувальників. У Великобританії проводять щорічний захід Blythe Convention для фанатів. Учасників знайомлять з новітніми нарядами Блайз, проводять майстер-класи на тему "Як зшити плаття для Блайз менш ніж за годину". Квитки на BlytheCon, зазвичай, розкупаються протягом декількох днів після надходження в продаж.

Блайз навіть брала участь в рекламних кампаніях Sony і Alexander McQueen.


 

Є цілий світ моди і речей ляльки Блайз. Etsy завалений аксесуарами Блайз - від крихітних сумочок і взуття до суконь-халатів, пов'язок на голову і окулярів в товстій оправі.

Для більшості фанатів Блайз - це не тільки створення аутфітів і кастомізація, а й фотографування. Є співтовариства Blythe, де фотографи-любителі діляться натхненням і ставлять одне одномк завдання. Наприклад, фотографувати Блайз в новому вбранні і обстановці кожен день протягом року. 

 

Читайте також: Українські знаменитості у вигляді ляльок Барбі

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Життя