Нічого особистого. Сім патентів Facebook, які визначатимуть домашню адресу і день смерті

Facebook залишає мало прав на особисте, прагнучи дізнатися про своїх користувачів абсолютно все

Аліна Морозова

За шість років роботи Facebook запатентував тисячі додатків, і деякі з них змушують хапатися за голову і перевертають догори дригом уявлення про приватність, передає Depo.ua.

Автор The New York Times Сахіл Чіной звернув увагу на найбільш сенсаційні пропозиції і розробки.

Зокрема, один з додатків працює зі смарт-камерами, які аналізують вираз обличчя користувачів, аби з'ясувати, чи тому цікаво, або ж навпаки нудно переглядати сторінки. Інший визначає, чи не збираються юзери скоро одружитися, стежать за тривалістю їхнього сну і пророкують зміни рівня статків. Серед опцій є навіть прогнозування дати смерті друзів.

Сенс один - своєчасна реклама відповідних до життєвого періоду товарів. Весільної сукні, пігулок від стресу або ж ритуальних послуг. Але від такого усвідомлення не легше. Тим паче, що прагнення догодити людині може швидко змінитися наміром змінити її світ.

Менеджери Facebook не один повторювали: мовляв, між патентами і планами компанії не варто ставити знак рівності, і більшість розробок так і залишаться на стадії ідеї.

Втім, патенти вказують на загальний напрямок розвитку компанії.

"Портфоліо патентів - це карта того, про що думає компанія і який вектор обирає для розвитку технологій", - каже Джейсон М. Шульц, професор юриспруденції в університеті Нью-Йорка.

Наступні сім патентів чудово ілюструють, що цей вектор дещо далекий від декларованої поваги до приватності.

Фіксація ваших стосунків

Так, одна з розробок вгадує, чи знаходиться користувач у романтичних стосунках. Інформацію використовує відкриту: кількість людей на фото профілю, збільшення заходів на сторінку іншої людини, відсоток френдів різної статі.

Визначення рис особистості

За постами і повідомленнями пропонується вивчати характер користувача - наприклад, наскільки він чи вона відкриті, екстровертовані та емоційно стабільні. Мовляв, різним людям і реклама потрібна різна.

Пророкування майбутнього

Знову ж таки, публікації і месседжі, разом із інформацію про відвідані місця та даними про банкові транзакції можуть вказати на наближення важливих подій - від випускного вечора до народження первістка.

Маркування камери

Автори ще одного патенту пропонують позначати кожну камеру, фото з якої публікуються в соцмережі, "індивідуальним" кодом. "Документами" апарата стануть биті пікселі і мікроподряпини на об'єктиві.

Розробка допоможе визначати зв'язок між людьми, які навіть не додали один одного у друзі. Адже якщо один публікує знімок з камери іншого, вони однозначно знайомі. Інша можливість - вгадувати рівень близькості стосунків в залежності від кількості знімків одного з апаратури іншого.

Підслуховування

Використовуючи мікрофон смартфонів користувачів, програма може визначити, які телешоу ті дивляться, і яка реклама звучить з телевізора чи ноута.

Стеження за розпорядком дня

Програма визначає ваш звичний графік. Також пропонується розсилати френдам сповіщення, якщо він неочікувано зміниться: наприклад, ви поїдете за місто замість того, щоб піти у фітнес-клуб. Додаток зможе ще й визначати розташування людини посеред ночі, аби з'ясувати її домашню адресу.

Тривалість сну і найближчі друзі

Якщо дві людини надто часто опиняються в одному й тому ж місці, це дає програмі привід записати їх у близькі друзі. Якщо ж смартфон знаходиться у стаціонарному стані і не пересувається, значить, людина спить. З інформації про тривалість сну можна визначити її стан здоров'я і можливі потреби.

Не серкет, що 99% прибутку Facebook отримує з реклами, тож компанія готова заманювати рекламодавців все новими й новими плюшками.

Хоча оптимісти стверджують, що більшість цих патентів Цукербергу потрібні виключно для того, щоб завадити конкурентам реалізувати схожі ідеї, такі можливості створюють гігантський простір для маніпуляцій. І здається, скандал з Cambridge Analytica і даними 87 млн користувачів може бути тільки першою ластівкою у вороху гучних справ.

І хоча схожі технології використовують інші компанії, саме Facebook рекордна кількість людей довіряє велику частку особистого простору.

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Життя