"Новые русские" нашого часу: Як російські зірки і політики продовжують традиції національного несмаку

Рівно 24 роки тому в російській газеті "Коммерсантъ" промайнув термін "новые русские". Часу сплинуло чимало, але гарний смак у заможних росіян так і не з'явився

Інна Грець

Як зазначає depo.ua, увагу до публікації привернув російський журналіст Леонід Парфьонов у фільмі "З твердим знаком на кінці", присвяченому  20-річчю видання. 

У статті про розвиток підприємництва на пострадянській Росії словосполучення вживалося без іронічного відтінку. "Новыми русскими" нарікалися російські підприємці, які намагалися зробити бізнес у країні, що бурхливо оговтувалась від комуністичного гніту.  

Втім, щодо походження культового терміну існує декілька версій. Одні історики вважають, що на Росію він прийшов із США після того, як американський журналіст Хедрік Сміт у 1990-му опублікував книгу The New Russians. Інші - що позначення пішло від французького слова "нувориш" (nouveau riche - новий багатій). 

Так чи інакше, за кілька місяців термін впевнено увійшов у словник епохи. "Новые русские", які нашвидкоруч сколочували капітал, часто - нечесними методами, впивалися своїм багатством. За повної відсутності смаку і культури, виглядало це кричуще. 

Золоті ланцюги (голди), масивні персні-печатки, 600-ті "Мерседеси" і напівбандитський сленг виділяли нахабнуватих підприємців в окрему субкультуру. Вони здебільшого набивали гаманці за допомогою грубої сили і зв'язків із владою і поспішали витрачати гроші на усе найдорожче, при цьому геть ні на чому не розуміючись. 

Саме цим, зокрема, пояснюється любов "новых русских" до малинових піджаків. Колекцію яскравого одягу у 1992 представив модний дім Gianni Versace. А оскільки вдягатися "від Версаче" було більш ніж круто, російські підприємці поспішали стрімко ставати крутими, скуповуючи найдорожчий одяг. Втім, таскали його всюди і виглядали схожими один на одного, ніби клони. 

Новий клас швидко запримітили журналісти і жартівники з народу. Анекдоти про "новых русских" швидко ставали народними хітами.

Між тим, хоча бурхливі 90-ті лишилися позаду, але гарний смак для багатьох росіян так і лишився terra incognita, а понти і хизування власним багатством перетворилися на національну звичку.

Зокрема, сучасні росіяни через брак манер і хамовиту манеру спілкування стали напастю більшості міжнародних курортів. 

При цьому часто росіян і росіянок можна виділити з натовпу через їхній кричущий одяг і яскравий мейк-ап навіть на пляжі.

А з емігрантами - взагалі біда. 

Так, лондонцям запам'яталася поява на вулицях міста "Мерседеса", повністю обліпленого стразами Swarovski. Машина належала 21-річній росіянці Дар'ї Родіоновій, а обклеювали автомобіль впродовж двох місяців. 

Втіленням російського несмаку стала російська балерина Анастасія Волочкова. Жінка тероризує підписників безкінечними знімками блискучих суконь і величезних прикрас. 

В той час як західні зірки масово відмовляються від хутра, виступаючи за збереження життя тварин, у Воорчкової хутро завжди на передньому плані. 

Інші зірки не бажають поступатися Волочковій у "багатстві" одягу.

Не відмовляє собі у блискітках і дружина прес-секретаря Путіна Дмитра Пєскова Тетяна Навка. 

Аліна Кабаєва, яку вважають коханкою Путіна, - чудово відображає російські уявлення про красивий одяг. Жінка не відмовляється позувати у хутрі. 

Голова Ради Федерації Валентина Матвієнко, мабуть, вважає, що виїхати на роликах і залишитися непоміченою, - гріх. 

Одягнути на роботу вечірні сережки вартістю 1,5 млн рублів для Матвієнко - найвищий шик. 

Явно сумує за 90-ми Володимир Жириновський. 

Інколи політик міняє малиновий піджак на жовтий. Недаремно жовтий вважається кольором безумства. 

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Життя