Якою буде доля "контрабандних" волонтерських авто в АТО

Як відомо, багато автівок, які зараз несуть службу в зоні АТО, були ввезені в Україну, з точки зору букви закону, контрабандним шляхом, тому їх найближчим часом може очікувати невесела участь

Руслан Рудомський
Журналіст відділу «Війна»
Якою буде доля "контрабандних" волонтерс…

Про те, що більшість автотранспорту, який використовують українські військовослужбовці та бійці добровольчих батальйонів в зоні АТО, було завезено туди волонтерами – не секрет в принципі. Також не секрет, що частина цього автотранспорту, скажемо так, не дуже офіційного походження і має певні нюанси з документами, зокрема в плані розмитнення.

Причина цьому досить тривіальна: автомобілі на закордонних номерах суттєво дешевші від їх українських аналогів, тому волонтерам, які рахували і рахують кожну копійку, нема жодного резону переплачувати. Можна буквально за пару тисяч у.о. купити джип десь в Польщі чи Словаччині на тамтешніх номерах, пригнати його в Україну і за відведений час на оформлення документів перегнати його на тих самих іноземних чи транзитних номерах на передову, де його вже ніхто шукати не буде.

Якою буде доля волонтерських авто в АТО - фото 1

Як приклад, придбання та перегонка в АТО автомобіля Toyota Land Cruiser волонтерами одного з міст Хмельниччини (в силу певних обставин волонтери просили не називати імен і населеного пункту): "Наші підопічні з 95-ї ОДШБр несли службу в Авдіївці і їм дуже потрібна була машина. Назбирали ми 2 000 $  і купили авто в Польші на кордоні. Ввозили в країну наступним чином: перед митниками набрали по телефону командира 95-ки, він пояснив, що машина йде для них, і ті пропустили. Тут ми машину підрихтували, пофарбували, перегнали в Авдіївку і віддали для 95 ОДШБр на передок".

Власне, в перші роки так воно і робилося. Крім цього відомі випадки, коли на рівні губернаторів областей приймалося рішення і конфіскат, зокрема автомобільний, з місцевих митниць передавався волонтерам на потреби АТО.

Все це послужило нашим захисникам на Сході добру службу, адже, за даними волонтера Юрія Мисягіна, зараз в зоні АТО знаходиться близько чотирьох тисяч пригнаних волонтерами автомобілів.

"МО і ВСП, надали дані, що зараз за їхніми підрахунками, в зоні АТО перебуває 2 500 автомобілів переданих волонтерами. Вдумайтеся в цю цифру. 2 500 автомобілів! Це мабуть не менше, ніж офіційних військових машин. Хоча я думаю, що до цієї суми можна додати ще половину, які не були враховані і з якихось причин не потрапили в список, знаходяться в добровольчих батальйонах або в інших структурах. У цьому списку різні машини. В основному це джипи, пікапи і мікроавтобуси 90-х років (в тому числі праворульні), куплені в різних європейських країнах, за середньою вартістю 30 000 – 45 000 грн. Є медичні автомобілі, які практично з першого дня на передовій. Вартість їх була 60 000 – 140 000 грн. Є військові вантажівки, списані в арміях НАТО, але прекрасно зарекомендували себе в АТО. Вартість їх від 200 000 грн. Є броньовані колишні інкосаторські автомобілі. Не дивуйтеся, але були й нові машини, які поставляли патріоти, цілими партіями в зону АТО" – написав Мисягін на свій сторінці у мережі Facebook.

Якою буде доля волонтерських авто в АТО - фото 2

Однак, не все так безхмарно в цій темі, як здається на перший погляд. Ось яка новина з'явилась нещодавно в українських ЗМІ:

"З 11 грудня військова служба правопорядку буде вилучати всі автомобілі, передані волонтерами в зону АТО, на штрафмайданчик. Волонтер Сергій Листопад зазначає, що відповідне розпорядження видав начальник військової служби правопорядку ЗСУ генерал-майор Ігор Кріштун" – пише інтернет-видання "ДонПрес".

"Всі до єдиної машини, що їздять по фронту, відправляться на ВСПшні стоянки, а звідти, як я підозрюю, частина з них таємничим чином розчиниться на розборках. Я не знаю, чи служив товариш генерал-майор у окопах і чи розуміє він, як насправді потрібні ці машини на фронті. Я знаю тільки, що деякі окремі представники ВСП періодично віджимають у вояк різні речі і баригують ними (довести звичайно нічого не можу, але ви розпитайте, наприклад, в районі Маріуполя), а тут по чистій випадковості, найголовніший командир ВСП всієї України, вирішив такий ласий шматочок в тисячі автомобілів проконтролювати" – цитує Листопада  "ДонПрес".

Якою буде доля волонтерських авто в АТО - фото 3

Звісно, звинувачення на адресу високопоставленого чиновника досить серйозні і Depo.ua не береться ані підтверджувати, ані спростовувати їх. Однак, як би там не було, а цілком логічним видається варіант податкової амністії для даних автомобілів, адже війна ще далеко не завершена і ці транспортні засоби більше потрібні військовим на передовій, аніж на штрафмайданчиках.

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme