Надлегкий "Дельфін": Що за літак впав у Одесі і навіщо він потрібен

Вже не вперше в Україні зазнають авіакатастрофи літаки, з якими працює Міноборони, однак проблема оновлення вітчизняного авіапарку глобально так і не вирішується

Руслан Рудомський
Журналіст відділу «Війна»
Надлегкий "Дельфін": Що за літак впав у…

Днями в Одесі сталася трагедія – на вулицях міста посеред білого дня розбився легкомоторний літак, внаслідок чого загинули двоє членів його екіпажу. Згодом з'ясувалося, що трагедія сталася з легкомоторним чотиримісним літаком "Дельфін" під час проведення тренувального польоту.

А поки компетентні органи розслідують цю справу і з'ясовують причини катастрофи, Depo.ua пропонує ближче познайомитись з літаком, який зазнав аварії. До речі, це не перший подібний випадок з літаками так званої "малої" авіації.

Читайте також: Л-39 "Альбатрос": Що за літак впав під Хмельницьким, і навіщо він потрібен.

Що собою представляє

Y1 "Дельфін" – це надлегкий чотиримісний одномоторний багатоцільовий літак, який з власної ініціативи розробив ДП "Одеський авіаційний завод", що входить до складу ДК "Укроборонпром".

Широкій публіці він був представлений у 2017 році, після чого майже одразу ж був взятий на озброєння ВПС ЗСУ.

За задумом конструкторів, він може використовуватись як патрульний та тренувальний літак – на ньому можна і навчати льотчиків і моніторити з повітря кордон та, наприклад, лісові пожежі.

У справі підготовки льотчиків, якнайкраще підходить для перших польотів, під час яких курсанти опановують ази льотної справи. Також розробники бачать його в якості легкого пасажирського літака, але нас більше цікавлять можливості його застосування в інтересах оборони та безпеки.

Начинка

Літак оснащений двигуном від французької компанії Societe de Motorisations Aeronautiques, яка входить до масштабного авіаконгломерату Safran SA, що виробляє двигуни та авіоніку для літаків Boeing та Airbus.

Цей двигун здатний розганяти Y1 "Дельфін" до 385 км/год та забезпечує безпосадковий політ на відстань до 1320 км.

Літак може оснащуватись бортовим обладнанням, як на базі традиційних аналогових приладів, так і сучасними цифровим, яке отримало назву "скляна кабіна" та використовується у більшості сучасних літаків, в тому числі у Ан-148/158/178 та Ан-132D.

Конструкція літака дозволяє виконання складного та вищого пілотажу, завдяки чому курсанти можуть опанувати основи сучасного маневрового повітряного бою, а також виведення літака зі штопору.

Безпека

Під час презентації конструктори основний акцент робили на унікальній безпечності "Дельфіна". Для цього на літаку встановлена спеціальна система рятування, коли, у випадку нештатної ситуації весь літак із пілотами та пасажирами спускається на парашуті.

Передбачалося, що завдяки цьому рішенню можливо врятувати не тільки людські життя, але й сам літак. Однак, як бачимо, на практиці не вдалося ані першого, ані другого.

Харківський аероклуб висловлює співчуття рідним і близьким ...

Сертифікація

Y1 "Дельфін" восени 2017 року пройшов всі необхідні випробування та був сертифікований для польотів. Першим експлуатантом літака стало Міністерство оборони України, яке наразі переживає затяжну кризу в авіаційному напрямку і потребує оновлення авіапарку.

Що далі

На останок зазначимо, що в лютому 2018 року почалося серійне виробництво цього літака. Та якою буде його подальша доля – наразі невідомо. Варто дочекатися результатів розслідування, яке має показати – літак розбився внаслідок людського фактору, конструктивної недосконалості чи мав місце нещасний випадок.

Читайте також: План розвитку повітряних сил: Яким буде майбутнє української бойової авіації.

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme