Військовий бюджет-2018: Скільки і на що Україна витратить мільярди

7 грудня Верховна Рада України прийняла державний бюджет на наступний, 2018-й рік. Depo.ua вирішив проаналізувати – що з нього перепало Збройним силам України і наскільки прийнятий законопроект відрізняється від першопочаткового

Руслан Рудомський
Журналіст відділу «Війна»
Військовий бюджет-2018: Скільки і на що…

Для початку варто пригадати, що у вересні ми розбирали щойно поданий на розгляд Верховній Раді проект закону "Про державний бюджет України на 2018 рік", точніше ту його частину, яка стосується армії.

Читайте також: Проект військового бюджету-2018: Скільки Україна планує витратити на техніку і оборону (ТАБЛИЦЯ)

Якщо порівняти першопочатковий варіант бюджету, і той, який вчора прийняла Верховна Рада, то витрати на безпеку і оборону дещо відрізняються, але у кращий бік.

Зокрема, в прийнятому варіанті додатково передбачено нову бюджетну програму КПКВК 2101450 "Видатки для Міністерства оборони України на реалізацію заходів щодо підвищення обороноздатності і безпеки держави" у сумі 2 700,0 млн. грн. за спеціальним фондом за рахунок залишку коштів, джерелом формування яких були надходження конфіскованих коштів та коштів, отриманих від реалізації майна, конфіскованого за рішенням суду за вчинення корупційного та пов'язаного з корупцією правопорушення для реалізації заходів щодо підвищення обороноздатності і безпеки держави.

У пояснювальній записці зазначається, що зазначені видатки сплановано спрямувати на закупівлю та виробництво боєприпасів, будівництво житла для військовослужбовців, придбання сучасного озброєння та військової техніки.

Але не лише Міністерство оборони відповідає за оборону і безпеку держави. Про інші органи та структури можновладці також не забули.

Для Адміністрації Державної прикордонної служби України за КПКВК 1002120 "Заходи з інженерно-технічного облаштування кордону" передбачено видатки розвитку за спеціальним фондом у сумі 300,0 млн. грн. за рахунок залишку коштів, джерелом формування якого були надходження конфіскованих коштів та коштів, отриманих від реалізації майна, конфіскованого за рішенням суду за вчинення корупційного та пов'язаного з корупцією правопорушення для реалізації заходів щодо підвищення обороноздатності і безпеки держави.

Зазначені кошти планується спрямувати на забезпечення заходів щодо посилення охорони кордону на українсько-російській ділянці кордону.

Збільшено видатки Національній гвардії на 250,0 млн. грн. по спеціальному фонду для реалізації заходів щодо підвищення обороноздатності і безпеки держави за КПКВК 1003100 "Видатки для Національної гвардії України на реалізацію заходів щодо підвищення обороноздатності і безпеки держави" за рахунок залишку коштів, джерелом формування якого були надходження конфіскованих коштів та коштів, отриманих від реалізації майна, конфіскованого за рішенням суду за вчинення корупційного та пов'язаного з корупцією правопорушення.

Крім цього, збільшено видатки по спеціальному фонду за КПКВК 1007040 "Видатки для Національної поліції України на реалізацію заходів щодо підвищення обороноздатності і безпеки держави" на 126,2 млн. грн. за рахунок залишку коштів, джерелом формування якого були надходження конфіскованих коштів та коштів, отриманих від реалізації майна, конфіскованого за рішенням суду за вчинення корупційного та пов'язаного з корупцією правопорушення, для реалізації заходів щодо підвищення обороноздатності і безпеки держави.

Для Адміністрації державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України за КПКВК 6641140 "Видатки для Адміністрації Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України на реалізацію заходів щодо підвищення обороноздатності і безпеки держави" передбачено видатки розвитку за спеціальним фондом у сумі 38,0 млн. грн. за рахунок залишку коштів, джерелом формування якого були надходження конфіскованих коштів та коштів, отриманих від реалізації майна, конфіскованого за рішенням суду за вчинення корупційного та пов'язаного з корупцією правопорушення для реалізації заходів щодо підвищення обороноздатності і безпеки держави.

З метою забезпечення державної підтримки розвитку оборонно-промислового комплексу передбачені додаткові видатки за спеціальним фондом за рахунок залишку коштів, джерелом формування якого були надходження конфіскованих коштів та коштів, отриманих від реалізації майна, конфіскованого за рішенням суду за вчинення корупційного та пов'язаного з корупцією правопорушення для:

- Мінекономрозвитку у сумі 386,0 млн. грн. за бюджетною програмою "Виконання державних цільових програм реформування та розвитку оборонно-промислового комплексу, розроблення, освоєння і впровадження нових технологій, нарощування наявних виробничих потужностей для виготовлення продукції оборонного призначення";

- Державного космічного агентства у сумі 104,4 млн. грн. за бюджетною програмою "Виконання державних цільових програм реформування та розвитку оборонно-промислового комплексу, розроблення, освоєння і впровадження нових технологій, нарощування наявних виробничих потужностей на підприємствах космічної галузі для виготовлення продукції оборонного призначення".

Зазначені вище додаткові видатки передбачено забезпечити за рахунок збільшення дохідної частини бюджету, зокрема:

- за рахунок перегляду макропрогнозу Мінекономрозвитку – 11,0 млрд. грн.;

- коштів, що перераховуються Національним банком України відповідно до Закону України "Про Національний банк України" – 1,7 млрд. грн.;

- надходження від впровадження радіотехнологій 4G – 6,3 млрд. грн.;

- частини чистого прибутку за рахунок зростання економічних показників державних підприємств, а також встановлення базового нормативу відрахувань чистого прибутку на виплату дивідендів у розмірі 75% для НАК "Нафтогаз України – 13,4 млрд. грн.;

- конфіскованих коштів та коштів отриманих від реалізації майна, конфіскованого за рішенням суду за вчинення корупційного та пов'язаного з корупцією правопорушення – 4,7 млрд. гривень.

Також було враховано останні тенденції на складах боєприпасів і здійснено перерозподіл видатків Міністерства оборони шляхом зменшення за загальним фондом видатків споживання за КПКВК 2101020 "Забезпечення діяльності Збройних Сил України та підготовка військ" на 200,0 млн. грн. та відповідно збільшення на ту ж саму суму за загальним фондом видатки розвитку за КПКВК 2101210 "Утилізація боєприпасів, рідинних компонентів ракетного палива, озброєння, військової техніки та іншого військового майна, забезпечення живучості та вибухопожежобезпеки арсеналів, баз і складів Збройних Сил України" для підвищення рівня захищеності об'єктів зберігання боєзапасу Збройних Сил.

Отож, в цілому, як бачимо, увага держави до армії продовжує залишатись на досить високому рівні. Однак, не можна не помітити, що фінансування цієї уваги напряму прив'язане до економічного розвитку. Тобто, якщо макроекономічні прогнози не справдяться і цього самого розвитку з певних причин не буде, то не буде й описаного вище фінансування.

На останок нагадаємо, що у першопочатковому проекті Державного бюджету України на 2018-й рік видатки для Міністерства оборони України було передбачено у сумі 83 314 500,0 тис. грн, що на 19 287 100,0 тис. грн більше проти 2017-го року і на 27 686 571,6 тис. грн більше, аніж було в 2016-му. А у прийнятому Верховною Радою законопроекті, після внесених змін та доопрацювань, ця цифра збільшилась на 2 700 000,0 тис. грн. Таким чином військовий бюджет України на 2018-й рік становить 86 014 500,0 тис. грн (86 мільярдів 014 мільйонів 500 тисяч гривень).

І це правильно, адже, як відомо, як відомо: народ, який не хоче годувати свою армію, буде годувати чужу.

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme