Україна озброює світ: Перу купуватиме літаки, прозвані в народі "Бандерами"

Перу купуватиме в України військово-транспортні літаки АН-178, і це справжня перемога як для "Укроборонпрому", так і на міжнародній арені

Україна озброює світ: Перу купуватиме лі…

Україна посідає 12 місце у списку 25 найбільших експортерів зброї у світі, оприлюдненому 11 березня 2019 року Стокгольмським міжнародним інститутом досліджень проблем миру (SIPRI).

Depo.ua продовжує серію матеріалів про найбільших імпортерів української зброї та техніки. На черзі – Перу - країна, з якою співробітництво в плані імпорту військової техніки почалося ще наприкінці 90-х, коли було закуплено 9 військово-транспортних літаків Ан-32, які добре показали себе в умовах високогір’я, тропічного і пустельного клімату, але з того часу майже не мало прогресу.

Читайте також: Україна озброює світ: Що за бронетехніку ми постачаємо Таїланду.

Дев’ять років тому, наприкінці вересня, делегація Перу (там якраз заходилися, вслід за Чилі, модернізувати і купувати основні бойові танки і ПТРК)  взяла участь у польових випробуваннях та оцінці танків Т-55 , модернізованих до версії "Тайфун-2",

Випробування відбувалися на полігоні в Харкові. Перуанцям ппоказали ходові якості удосконаленої машини, здатність пересуватися на максимальній швидкості по пересіченій місцевості і по шосе, долати схили при максимальному бічному ухилі. Друга фаза передбачала стрільбу з місця і в русі з використанням бронебійних підкаліберних снарядів 3BM48 і кумулятивних снарядів 3БК29 по мішенях, розташованим на дальності 2500 і 3500 м.

Перу тоді якраз анулював результати тендеру на закупівлю нових танків в Китаї і "Тайфун-2" модернізували спеціально для потенційного перуанського покупця. Наприклад, встановили двигун потужністю 1050 кінських сил, який забезпечує швидкість переміщення по пересіченій місцевості до 55 кілометрів на годину вперед, і до 30 кілометрів на годину назад. Проте офіційної інформації про укладення контракту на проведення модернізації ОБТ Т-55 ПС Перу ми у відкритих джерелах так і не знайшли.

Але, як відомо, Україна ніколи не здається.

В 2012 році тодішній міністр закордонних справ Костянтин Грищенко здійснив тур латиноамериканськими країнами: Аргентина, Перу, Парагвай, Уругвай, обговорюючи, в тому числі, питання продажу танків і БТРів.

"Через позитивний досвід військово-технічної співпраці ще за радянських часів в Латинській Америці великий авторитет мають українські підприємства з вироблення зброї, зокрема, бронетанкової техніки", - розповідав керівник департаменту інформаційної політики МЗС України Олег Волошин. 

Натомість директор військових програм Центру досліджень армії, конверсії і роззброєння Сергій Згурець повідомляв, що "впродовж останніх років між собою "сперечалися" українські танки і китайські танки МБ-2000, оснащені українськими двигунами".

"Саме навколо Перу виникла ситуація, коли українське підприємство з виробництва бронетехніки заявило протест, мовляв, якщо Китай буде постачати танки з українськими двигунами, то Україна не буде продавати агрегати для цього контракту. Бо це шкодить просуванню українських танків на латиноамериканський ринок", - сказав він.

Читайте також: Чому китайські танки "VT4" витіснять українські "Оплоти" зі світового ринку.

Ситуація, як то кажуть, знов зависла. І от нарешті в 2019 представники Міноборони Перу проявили особливу увагу до української експозиції на SITDEF-2019. Багато хто розцінив це як сигнал, що в Перу проаналізували перспективи протистояння США-Росія в розподілі впливу в Латинській Америці і вирішили співпрацювати з українським ринком.

"ВВС Республіки Перу зацікавлені використовувати наш потенціал і досвід ремонту і модернізації транспортних і бойових літаків. Перуанські партнери підкреслено ігнорують маніпуляції РФ про те, що Україна нібито не має права обслуговувати техніку і озброєння, вироблені за часів СРСР. На всіх зустрічах ними зазначалося, що українські підприємства "історично залучені в процеси розробки, модернізації та експлуатації авіатехніки Перу". Перуанська сторона розглядає Україну "одним із правонаступників розробок, інтелектуальних прав і технологій, створених в авіаційній сфері за часів СРСР". Отже, ми маємо повне право здійснювати ремонт і модернізацію авіатехніки ВПС Республіки Перу. Особливий інтерес у представників ВПС Перу викликає наш досвід, отриманий в боротьбі з російською агресією, зокрема в модернізації бойових і транспортних літаків. З урахуванням близьких технічних і бойових характеристик техніки, що стоїть на озброєнні Перу і України залучення Укроборонпрому до вдосконалення парку перуанських літаків - економічно і технічно обґрунтовану пропозицію",- пише24tv.ua.

І от днями "Укроборонпром" оголосив про те, що став переможцем тендеру МВС Перу, на покупку військово-транспортних літаків. За його результатами український транспортник Ан-178 замінить в країні наші ж Ан-32Б. АН-178 переміг таких серйозних конкурентів як C-27 Spartan (США-Італія) і C-295 (Airbus).

"Перу може стати першим експортним полігоном для нового літака, створеного на ДП "Антонов". На нашу користь у цьому випадку зіграли як професіоналізм і наполегливість контрактників "Укроборонпрому", так і легендарна надійність торгової марки "Антонов", – заявив Генеральний директор ДК "Укроборонпром" Павло Букін.

У конкурсі, де оцінювалися експлуатаційні характеристики, терміни поставки, розширені гарантії, навчання персоналу, соціальні і виробничі преференції, Ан-178 випередив усіх конкурентів.

Ан-178 – ще це за літак?

Розробка легендарного державного підприємства  "Антонов" на базі пасажирського Ан-158 (Ан-148-200). Наказ про його створювання був виданий 9 років тому. За задумом розробників, Ан-178 мав прийти на заміну застарілим транспортним літакам Ан-12, Ан-26, Ан-32 й Ан-72, що експлуатуються в Україні, країнах СНД, а також низці інших іноземних держав. Для орієнтованих на західну авіатехніку замовників, Ан−178 пропонується як заміна європейського двомоторного турбогвинтового транспортного літака Transall C-160.

Перший політ відбувся в 2015 році.

Ан-178 — середній транспортний літак вантажопідйомністю 15-18 тонн, (це як два стандартних морських контейнери). Його швидкість становить 825 км/год, висота польоту — 12 км, дальність польоту — 5,5 тис. км. Може сідати і злітати з будь-яких аеродромів, у тому числі з ґрунтовим покриттям, що робить його придатним для оборони. За приблизними оцінками вартість літака - від $ 25 — 40 млн.

Функції:

Перевезення військ з бойовою технікою і озброєнням

Викидання десанту, транспортних засобів, вантажів і засобів технічного обслуговування

Перевезення хворих і поранених

Участь в особливих і гуманітарних місіях

Перевезення вантажів цивільного призначення, контейнерів і піддонів ІАТА, техніки регулярними і чартерними рейсами

Перевезення контейнерів ISO 6 м

Цікаво, що літак мав отримати ім’я "Бандера". В жовтні 2015 ДП "Антонов" оголосив конкурс на найкращу назву для Ан-178 і в результаті опитування, яке проводили на "Фейсбуці", серед трьох найпопулярніших варіантів: "Бандера" "Амет-Хан Султан" і "Кіборг", найбільшу кількість лайків набрав перший. Однак на "Антонові" відмовилися називати літак на честь Провідника з політичних міркувань. Відповідно літак залишився в міжнародній класифікації як Ан-178.

Ще до цього Ан-178 стримано цікавилися росіяни. Однак після початку війни про продаж військово-транспортного літака не могло бути і мови. Тепер у керівництві "Антонова" стверджують, що мають замовлення на 100 таких літаків. Перші 12 літаків Україна продала одразу після перших випробувань у травні 2015 року за вартістю $40 млн за один літак.

Контракт на два літаки з правом серійного виробництва підписали з Китаєм. Ще 10 бортів зобов'язався купити Азербайджан. Саудівська Аравія планує купити 30 літаків

Україна озброює світ: Що за бронетехніку ми постачаємо Іраку

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Головна

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook