"Судмаш" і купа банкрутів: Що за заводи виставив на продаж "Укроборонпром"

Схоже, обіцяна реформа "Укрборонпрому" почнеться з розпродажу частини незатребуваних заводів держконцерну

"Судмаш" і купа банкрутів: Що за заводи…
"Херсонський завод "Судмаш". Фото - khersondaily.com

Днями стало відомо, що Фонд державного майна планує продати дев'ять об'єктів малої приватизації, органом управління яких є держконцерн "Укроборонпром".

Зокрема, на продаж виставлені: ПАТ "Херсонський завод "Судмаш", "Вінницький авіаційний завод "ВІАЗ", "Запорізький автомобільний ремонтний завод", "Івано-Франківський котельно-зварювальний завод", Держпідприємство "171 Чернігівський ремонтний завод", "Ніжинський ремонтний завод інженерного озброєння", "Харківський завод транспортного устаткування", а також два київські підприємства – "Центральний науково-дослідний інститут навігації і управління" і ДП "Укроборонресурси".

Depo.ua спробував з'ясувати, що це за заводи і чим вони відомі.

"Херсонський завод "Судмаш"

ПАТ "Херсонський завод Судмаш" було створено у 1998 році на базі машинобудівних цехів Херсонського суднобудівного заводу, який більше 40 років постачав свої вироби суднобудівним підприємствам колишнього СРСР і інших країн.

Зараз це провідне підприємство по виробництву гідроциліндрів, суднової арматури і суднового обладнання для цивільних та військових кораблів, бронетанкової, будівельної, промислової та сільськогосподарської техніки, а також по виконанню ремонтних робіт по відновленню їх працездатності.

Завод також спеціалізується на виготовленні виробів суднового обладнання: шлюпбалки, спускопідйомні пристрої (СПУ), лебідки, прямокутні ілюмінатори, якірні пристрої, рукави високого тиску тощо.

Система управління якістю на підприємстві сертифікована на відповідність вимогам ISO 9001:2009, а статутний капітал становить 67,235 млн грн. Навіщо продавати рентабельне підприємство оборонного комплексу – не зрозуміло.

"Вінницький авіаційний завод" (ВіАЗ)

ДП ВіАЗ було створено у 1995 році, воно займається ремонтом і сервісним обслуговуванням легкомоторної авіації загального призначення.

В даний час "Вінницький авіазавод" є єдиним авіаремонтним підприємством в Україні з ремонту літаків Ан-2, Як-18Т, Як-52 і вертольотів Ка-26. Він проводить контрольно-відновлювальні роботи літаків з метою використання невиробленим авіатехнікою ресурсів і здешевлення вартості ремонту.

На початку 2011 року компанія "Мотор Січ" виявила бажання взяти в управління ДП "Вінницький авіаційний завод" і налагодити на ньому випуск авіаційних моторів. В жовтні того ж року на базі заводу був завершений перший капітальний ремонт перших 2 вертольотів Мі-2. Але потім щось пішло не так.

Фінансові звіти показують, що держпідприємство працює "у мінус", має податковий борг 4,6 мільйона гривень (з яких 4,1 мільйона – борг до місцевого бюджету) та вже декілька років проходить процедуру банкрутства.

На даний час у підприємства відсутні чинні ліцензії на проведення виробничої діяльності, воно не веде господарську діяльність, а працівники відсутні. До складу єдиного майнового комплексу підприємства входить 30 одиниць основних засобів загальною площею 26 634,7 м2, які зареєстровані в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно.

До речі, завод ВіАЗ також виставлявся на приватизацію і минулого року, однак безуспішно.

"Запорізький автомобільний ремонтний завод"

"Запорізький автомобільний ремонтний завод" – це підприємство військово-промислового комплексу України, яке здійснює ремонт і переобладнання автомобільної та спеціальної техніки для потреб Міністерства оборони України.

За радянських часів завод мав назву "402-й автомобільний ремонтний завод" Міністерства оборони СРСР, а після проголошення незалежності України був переданий у відання Міністерства оборони України і отримав нове найменування: "Запорізький автомобільний ремонтний завод". Після створення в грудні 2010 року державного концерну "Укроборонпром", завод був включений до складу концерну.

Завод виробляв запчастини до двигунів ЗМЗ-66, ГАЗ-53, УМЗ-451, ГАЗ-24, стенди для ремонту і випробування двигунів і вузлів автомашин, інструмент, паркогаражное обладнання, модернізував рухливі автомобільні ремонтні майстерні МТ-АТ, ПАРМ-1М, ПАРМ-3М, виконував капітальний ремонт автомашин ЗІЛ-130, ЗІЛ-131, ЗІЛ-ММЗ-555, ЗІЛ-4502, ЗІЛ-45201, двигунів ЗМЗ-66, УМЗ-451, ГАЗ-24, ГАЗ-66, АЗЛК, ВАЗ, карбюраторів, рухомих засобів ремонту автомобільної техніки, надавав послуги військово-технічного призначення тощо.

Що цікаво, "Запорізький автомобільний ремонтний завод", починаючи з 2006 року, регулярно виставляється на приватизацію, однак щоразу рішення про приватизацію відкладається. А у 2005 році завод навіть пережив рейдерське захоплення.

25 лютого 2019 року щодо підприємства було порушено справу про банкрутство (санація). Податковий борг на 1 грудня 2019 становив 2,88226 млн грн.

"Івано-Франківський котельно-зварювальний завод"

"Івано-Франківський котельно-зварювальний завод" – це державне підприємство з повним циклом виготовлення виробів, великим об'ємом експериментальних та дослідних робіт, і володіє сучасною технологією машинобудування.

Виготовляє наступний асортимент військової продукції: польові магістральні трубопроводи ПМТП-100, ПМТП-150, ПМТБ-200; трубомонтажні машини МСТ-100, ТУМ-150В, ТММ-200; польові складські трубопроводи ПСТ-100Р, ПСТ-150Р; пересувні насосні установки ПНУ-100/200М; комплекти безпричальної заправки кораблів БЗРК-150; польовий заправочний пункт ПЗП-14; водонагрівальні котли; груповий заправник малих кораблів ГЗМКТ-6-4000.

3 червня 2019 року щодо підприємства було порушено справу про банкрутство. Податковий борг на 1 грудня 2019 становив 7,20248 млн грн.

"171-й Чернігівський ремонтний завод"

"171-й чернігівський ремонтний завод" – це державне підприємство оборонно-промислового комплексу України, яке здійснює діагностику, ремонт й технічне обслуговування спеціальної автомобільної техніки радянського виробництва.

В 2014 році, після початку бойових дій на Сході України, завод вперше після 12-річної перерви був залучений до виконання оборонного замовлення з відновлення й ремонту техніки для Збройних сил України.

Останніми роками сферою діяльності заводу було: переобладнання автомобілів сімейства КАМАЗ під двигун ЯМЗ-238, тракторів Т-150 та їх модифікацій під двигуни ЯМЗ-236, ЯМЗ-238; капітальний та поточний ремонт автомобільних агрегатів всіх типів та видів; виготовлення нестандартного обладнання, металевих конструкцій, гумовотехнічних виробів; встановлення спецобладнання на шасі різних модифікацій автомобілів; капітальний ремонт автомобільної техніки для наземного обслуговування літаючих апаратів та аеродромів, а також ремонт техніки загальногосподарського призначення.

Статутний капітал підприємства складає 5,806 млн грн. 4 березня 2019 року щодо підприємства було порушено справу про банкрутство (санація). Податковий борг на 1 грудня 2019 становив 5,46913 млн грн.

Пов’язане зображення

"Ніжинський ремонтний завод інженерного озброєння"

"Ніжинський ремонтний завод інженерного озброєння" – це ремонтне підприємство в складі "Укроборонпрому".

Сфера діяльності підприємства: капітальний ремонт засобів інженерного озброєння: вантажопідйомна техніка (автомобільні крани в/п 6,3 – 20 т, автопідйомники, автонавантажувачі); землерийна техніка (екскаватори ЕОВ-4421, ПЗМ-2, МДК, БАТ, грейдери, бульдозери); десантно-переправних техніка (ПММ, ПТС, ПМП).

З 2013 року по 2016 рік підприємство перебувало у процедурі судової санації. Вона була пов'язана із заборгованістю, сума якої складала майже 7 мільйонів гривень. У вересні 2016 року завод відновив роботу, а заборгованість була погашена.

Однак, 11 березня 2019 щодо підприємства знову було порушено справу про банкрутство (санація). Податковий борг на 1 грудня 2019 становив 5,55628 млн грн.

 

"Харківський завод транспортного устаткування"

"Харківський завод транспортного устаткування" – це один з найбільших виробників обладнання для нафтогазової промисловості. На підприємстві виробляється спецтехніка, яка використовується при освоєнні та капітальному ремонті нафтових і газових свердловин, транспортуванні й зберіганні різного роду нафтопродуктів, комунальна спецтехніка.

На сьогодні завод здійснює розробку конструкторської документації, виробляє та поставляє обладнання для нафтогазовидобувної галузі та спеціальних систем з космічних програм.

Завод відомий тим, що наприкінці 2017 року на ньому було виготовлене перше в Україні шасі з колісною формулою 10х10 для ракетного комплексу "Грім-2".

Читайте також: Під прицілом Москва. Як "Грім-2" вплине на війну з Росією (КАРТА).

В березні 2019 року вид діяльності підприємства було змінено з виробництва зброї та боєприпасів            на виробництво машин і устаткування для добувної промисловості та будівництва.

Податковий борг на 1 грудня 2019 становив 4,19058 млн грн.

 

"Центральний науково-дослідний інститут навігації і управління"

Київський "Центральний науково-дослідний інститут навігації і управління" – це науково-дослідне підприємство в складі "Укроборонпрому".

Сферою діяльності підприємства є: розробка сучасних комплексів навігації та управління рухом об'єктів, комплексних систем управління рухомими об'єктами на суші, морі, в повітрі і космосі з використанням космічних технологій і систем.

Податковий борг на 1 грудня 2019 становив 0,74162 млн грн. Крім цього, підприємство станом на 14 січня 2020 року має заборгованість по заробітній платі має у розмірі майже 2,2 млн грн.

"Укроборонресурси"

Державне підприємство "Укроборонресурси" було створено Наказом міністра оборони України від 22 вересня 1997 року у Києві. Відповідно до цього наказу підприємство було наділено повноваженнями на здійснення реалізації металобрухту та продуктів переробки вторинних ресурсів на внутрішньому та зовнішньому ринках.

У 2012 році підприємство увійшло до складу Державного концерну "Укроборонпром". Відтоді ДП "Укроборонресурси" є спеціалізованим підприємством з комплексної переробки та утилізації майна держонцерну.

ДП "Укроборонресурси" вирішує питання та завдання держконцерну, пов'язані із забезпеченням екологічної безпеки, а саме: з утилізації відходів виробництва підприємств "Укроборонпрому", монетизації всіх видів брухту та відходів, збільшення прибутковості від їх реалізації, проведенні робіт пов'язаних з демонтажем, різанням, приведення у ліквідний стан некондиційної продукції та відходів.

Податковий борг на 1 грудня 2019 становив 1,19935 млн грн.

 

Як бачимо, більшість виставлених на приватизацію підприємств не ведуть господарську діяльність, перебувають у стадії банкрутства і мають борги (виняток складає лише ПАТ "Херсонський завод Судмаш", у якого справи йдуть досить непогано). За таких обставин купуватись будуть не стільки заводи, скільки земельні ділянки, на яких вони розташовані, і нерухомість у вигляді старих цехів. Тобто, з великою долею ймовірності, після приватизації оборонний сектор України втратить ці заводи назавжди. Та чи буде ця втрата відчутною – покаже лише час.

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Головна

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

data-matched-content-rows-num=1 data-matched-content-columns-num=4 data-matched-content-ui-type="image_stacked"