Старий новий гелікоптер: Який ударний вертоліт отримають ЗСУ на базі Мі-2

Якщо вірити офіційним заявам, то дуже скоро українська армія отримає сучасний бойовий гелікоптер вітчизняного виробництва

Старий новий гелікоптер: Який ударний ве…

Днями Міністерство оборони України і запорізька авіабудівна компанія "Мотор Січ" активізували роботу над створенням легкого ударного гелікоптера для Збройних сил України.

Більше того – з цією метою державне НДІ випробувань та сертифікації озброєння і військової техніки спільно з "Мотор Січ" створили спеціальний вертоліт-лабораторію на базі модернізованого Мі-2.

Як зазначають розробники, вертоліт-лабораторія обладнаний сенсорами, які дозволяють зафіксувати всі необхідні параметри польоту. А для оцінки використання озброєння були встановлені спеціальні ферми для розміщення зброї і підвісних контейнерів.

Базою для лабораторії став Мі-2МСБ від "Мотор Січ". У порівнянні з базовою версією Мі-2, він отримав більш потужні двигуни, редуктор власного виробництва, сучасну авіоніку, системи навігації та зв'язку. На фінальній стадії знаходиться освоєння виготовлення лопастей до вертольота.

Наразі одним з небагатьох питань, які потрібно вирішити при створенні ударного гвинтокрила, залишається розробка фюзеляжу.

Що собою представляє

Мі-2МСБ "Надія" – це український варіант модернізації радянського багатоцільового вертольоту Мі-2, розроблений компанією "Мотор Січ". МСБ в назві розшифровується, як Мотор Січ Богуслаєв.

На вертоліт Мі-2МСБ встановлюють сучасний двигун АІ450М (розроблений ДП "Івченко-Прогрес" і виробляється на ПАТ "Мотор Січ") потужністю 465 к.с., частково встановлена нова авіоніка, що кардинально відрізняє його від Мі-2.

Новий двигун потягнув за собою зміни в конструкцію силового набору, паливної, масляної і протипожежної системи, системи охолодження двигунів, а також установку капотів нової конфігурації, виготовлених з композитних матеріалів.

Також було внесено зміни в бортове обладнання: допрацьована система управління (передбачається нова панель управління з рідкокристалічними моніторами виробництва київського ВАТ НТК "Електронприлад"), встановлені станція супутникової GPS-навігації СН-4312У, аварійний радіомаяк ARTEX C406-1НМ, сигналізатор обмерзання СО-121ВМ і прилад реєстрації польотних даних БУР-4-1-07-02.

На заводі запевняють, що це абсолютно інша машина за всіма характеристиками: шуму, паливної економічності на висоті. Вантажопідйомність стала в рази вище і складає 3700 кг. Максимальна швидкість модернізованого гелікоптера складає 250 км на годину, а практична стеля – 5000 метрів.

Вертоліт у польоті обслуговує екіпаж з 1-2 чоловік, а на борт він може взяти до 8 чоловік особового складу.

МСБ-2

Читайте також: Старий новий літак-розвідник: Що за Су-24МР модернізують для ЗСУ.

Використання

В принципі, Мі-2МСБ "Надія" – це військова машина, що мала б бути прийнята на озброєння України вже в 2015 році, однак цього досі не сталося.

Цей легкий ударний вертоліт призначений для виконання оперативно-тактичних завдань в інтересах підрозділів Збройних сил, боротьби з живою силою і бронетехнікою противника.

Планується, що Мі-2МСБ матиме версії протитанкову, розвідувальну та корабельного базування.

Машина буде обладнана двома фермами для розміщення блоків Б8В20А некерованих ракет (блок з 20 напрямних для 80-мм реактивних снарядів) або універсальних гарматних контейнерів УПК-23-250 (гарматний контейнер з двоствольною 23-мм гарматою ГШ-23Л з боєкомплектом 250 снарядів).

Перспективи

Розробники зазначають, що нова модель може зайняти порожню нішу бойових і розвідувальних легких вертольотів в українській армії. І вони мають рацію – ця ніша наразі й справді, якщо й не зовсім порожня, то дуже проблемна.

"Якщо з транспортними вертольотами у нас більш-менш "ОК", тобто вони у нас є, ремонтуються, капіталізуються, хоч трошки так-сяк модернізуються, то з ударними – проблема", – говорив у грудні 2019 року представник "Українського мілітарного порталу" Юрій Збанацький. З того часу ситуація практично не змінилася.

На озброєнні ЗСУ перебуває ударний вертоліт Мі-24. Це радянська розробка 1970-х років. У 2014 році його активно застосовували на Донбасі, але не надто успішно.

"Вони виконували завдання з нанесення ударів по скупченнях бойовиків, прикривали сухопутні підрозділи. Переважно працювали некерованими ракетами С-5 – практично, це було їхнє основне озброєння. Тільки поодинокі випадки були, коли використовувалися протитанкові керовані ракети", – зазначив редактор інтернет-ресурсу militaryaviation.in.ua Денис Томенчук.

Але застарілим було не тільки озброєння на вертольотах, а й системи захисту, що робило їх вразливими для ПЗРК бойовиків. Як наслідок, у 2014 році ЗСУ на Донбасі втратили 10 вертольотів, половина з яких – Мі-24. Тому актуальність появи на озброєнні ЗСУ нового сучасного ударного вертольоту важко переоцінити.

Як мінімум в Україні цей вертоліт матиме попит. А може й не лише, адже найближчими аналогами подібних машин в арміях інших країн світу є Boeing AH-6, Bell OH-58 Kiowa, Bell ARH-70. Якщо модель вийде дуже вдалою і конкурентною за ціною, то Україна зможе вийти й на міжнародні ринки.

Читайте також: План розвитку повітряних сил: Яким буде майбутнє української бойової авіації

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Головна

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

data-matched-content-rows-num=1 data-matched-content-columns-num=4 data-matched-content-ui-type="image_stacked"