Що за "Велика стіна" з'явиться в українській армії

Відомства оновлюють автопарк відносно дешевими, але класними машинами Great Wall

Що за "Велика стіна" з'явиться в українс…

Розпочата навесні 2014 року військова кампанія на Донбасі виявила величезні проблеми із забезпеченням українських збройних сил. Що в принципі і не дивно - попередні двадцять років армія перебувала в положенні "попелюшки" і розглядалася виключно як потішна.

Однією з важливих проблем стала автомобільна техніка. Зараз вже неможливо навіть уявити, скільки автотехніки дісталося Україні після розпаду Союзу - мова, скоріше за все, може йти про декілька десятків тисяч одиниць.

Проте практично відразу після здобуття незалежності чиновники в погонах почали "оптимізувати" автопарк, при цьому тисячі автомобілів були продані приватним особам, щось пішло за кордон. При цьому техніка, що знаходилася на зберіганні  погано обслуговувалася і морально старіла. В результаті, коли знадобилося цю техніку застосувати, сотні автомобілів елементарно не змогли завестися. Мало того, розкрилися численні випадки прямого розкрадання тими людьми, які відповідали за збереження техніки.

Особливо важка ситуація склалася з машинами високої прохідності, єдиним представником яких був УАЗ-469, в просторіччі званий "козликом", які в масовому порядку розпродавалися в приватні руки. Решта машин виробництва 1970 - 1980-х років, незважаючи на закладені інженерами серйозні можливості для ремонту і експлуатації і відсутність запчастин, дуже скоро стали виходити з ладу. Та й з появою нових бригад машин банально стало не вистачати.

Спочатку проблему взяли на свої плечі (як і багато іншого) волонтери, які на приватні пожертвування масово стали закуповувати в Європі старенькі позашляховики і не розмитнюючи відправляли в армію і добробатам. При цьому, природно, ні про яку однаковість в більшості випадків мова не йшла і машини на фронті експлуатувалися "за фактом" - тобто після зносу запчастин їх просто кидали. Природно, що на державному рівні в плані уніфікації це було дуже погано.

Тому в 2015 році військові перейнялися проблемою прийняття на озброєння нового зразка, який повинен бути вітчизняного виробництва і досить дешевим. В Україні варіантів не було - був тільки один завод корпорації "Богдан", який в Черкасах займається великовузловим складанням китайських машин Great Wall різних модифікацій (фактично дешева копія Mitsubishi L200).

Першими зорієнтувалося МВС, яке досить оперативно почало закупівлі позашляховиків для потреб НГУ. Першими були куплені декілька десятків Great Wall Н3, а до кінця нинішнього року поставлені і 14 Great Wall Wingle 5. Автомобілі з колісною формулою 4 х 4 вантажопідйомністю до 1 тонни пристосовані як для перевезення особового складу (5 осіб), так і вантажів. Машини для НГУ також були укомплектовані герметичним КУНГом зі скловолокна.

Довше "розгойдувалося" Міністерство оборони, яке до цих пір, не дивлячись на майже три роки війни має вкрай неефективний і довгий процес прийняття на озброєння того чи іншого зразка. Тільки на кінець липня 2016 року військова комісія, сформована з представників міністерства оборони, Генштабу та РНБО, рекомендувала Міністерству оборони України розглянути питання про прийняття на озброєння Great Wall Wingle 5. Однак на даний момент ніяких відомостей про закупівлю цих машин для потреб військових немає.

Однак корпорація не втрачає надії і на початку листопада з'явилися повідомлення про рекомендації Державного науково-випробувального центру Міноборони щодо прийняття на озброєння санітарного варіанту Great Wall Wingle 5 - "Богдан-2251". Машина пристосована для перевезення чотирьох лежачих поранених або восьми сидячих і має додаткове обладнання в вигляді світлозвукової сигналізації, проблискових маячків, додаткового комплекту акумуляторів, адаптера змінного струму (220 В), автономного обігрівача Webasto (потужність - 4 кВт), системи штучної вентиляції легенів, кисневого інгалятора КПІ-02, диспенсера, складних носилок з кріпленнями, набору медичних шин, парамедичного комплекту "Медінт 1-M" та іншого медичного обладнання, необхідного для надання долікарської допомоги.

В цілому підводячи підсумок можна говорити про те, що в умовах неоголошеного ембарго з боку міжнародного співтовариства на поставку в Україну товарів подвійного призначення закупівля відносно дешевих (середня ціна Great Wall становить близько 8 тис $) машин вітчизняного складання з можливістю отримання запасних частин є єдино можливим шляхом швидко і якісно оновити автопарк силових відомств, який застарів і морально і фізично.

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme