"Рейдер" у ЗСУ: Що то за ударний безпілотник, який українці виготовлятимуть разом з турками

В "Укроборонпромі" анонсували створення першого ударного безпілотного літального апарат нового покоління Akıncı спільними зусиллями українського "Укрспецпроекту" та турецького Baykar Defence

"Рейдер" у ЗСУ: Що то за ударний безпіло…

Повідомлення про це розміщене на сайті "Укроборонпрому". 

"Ударний БПЛА нового покоління Akıncı розробляється відповідно до вимог збройних конфліктів XXI століття і призначений, насамперед, для озброєння як турецьких, так і українських Збройних сил. Одна з головних його переваг – змога завдавати високоточні удари таким самим озброєнням, яке використовується на звичайних літаках. Йдеться про надпотужні боєприпаси вагою у сотні кілограм. Це стало можливим завдяки використанню українських двигунів, які забезпечують велику вантажопідйомність, швидкість і висоту польоту, економічність і простоту експлуатації. Варто наголосити, що цей проект реалізовується завдяки об’єднанню найпотужніших секторів оборонних комплексів України та Туреччини", – цитують у повідомленні гендиректора ДК "Укроборонпром" Павла Букіна.

Depo.ua зібрав інформацію про анонсований безпілотник. 

Отже, про початок співробітництва стало відомо всередині серпня. Зазначали, що Baykar Defence – один з провідних виробників безпілотних летальних апаратів, а новостворене спільне підприємство спеціалізуватиметься на високоточній зброї та аерокосмічних технологіях.

Прес-служба РНБО заявляла, що головне завдання проекту – "об'єднати потужності оборонних комплексів обох країн для серійного виробництва нових зразків сучасного озброєння для власних армій" з використанням передових розробок України і Туреччини. 

Як зазначав у ЗМІ Павло Букін, в розробку уже взяли чотири проекти. 

Українська "Горлиця" чи "зальотний" турецький

Співробітництво з Туреччиною на терені повітряних апаратів почалося кілька місяців тому. Україна закупила у країни безпілотники Bayraktar TB2, здатні використовувати високоточні боєприпаси з лазерним наведенням. Поставки літальних апаратів в Україну триватимуть до 2020-го. 

Через це співробітництво мережею прокотилася хвиля обурення. Мовляв, в України є власний ударний безпілотник "Горлиця", тож нащо підтримувати іноземне виробництво замість розвивати власне. 

Втім, наразі слово "є" видається надто голосним, адже у масове виробництво "Горлицю" так і не запустили. За офіційною версією, підприємству забракло коштів, адже держава проект не дофінансувала, хоча із пробним польотом БПЛА  впорався добре. Згідно з заявами розробників, вітчизняний БПЛА може подолати тисячу кілометрів і залишатися в небі понад сім годин. 

Але є й інша думка: мовляв, такі проекти мають "дозріти" і три роки – надто малий термін для власного безпілотника. Тим паче, на даний момент апарат все одно потребує модернізації, а заявлені характеристики все ж далеко не захмарні. 

Зазначимо, що у лютому цього року стало відомо і про участь України у розробці новітнього безпілотого бомбардувальника – але цей проект ми виконуватимемо спільно із США, Саудівською Аравією та Південною Кореєю. 

Та й загалом, спільне виробництво, коли Україна розвиває свою промисловість, але з використанням новітніх іноземних технологій, видається оптимальним рішенням. З одного боку, виробництво "підтягується" до світових норм, а економіка розвивається. З іншого, кінцевий продукт може припасти до душі експортерам та й загалом буде більш ефективним на полі бою, ніж суто вітчизняні "побратими".

Туреччина в цьому плані ледь не ідеальний партнер, адже власні ударні безпілотники мають лише кілька десятків держав, а у країни, що стала партнером України, за плечима 19-річний досвід. У 2016-му Туреччина увійшла у шістку країн, який має цей клас апаратів у розпорядженні збройних сил. Випередили її лише США, Китай, Іран, Пакистан та Ізраїль. 

Аби безпілотник можливість перевозити достатню кількість бомб і ракет, інше обладнання має бути легким і компактним. Його створення – одна з першочергових завдань виробників. Також варто подбати про захищені системи зв'язку та ідентифікації, адже апарат поєднує бойові і розвідувальні функції. 

Все це – цілий комплекс розробок, за яким часто стоїть багаторічна праця і чималий капітал. 

Саме тому на Akıncı в Україні, яка все ще є відносним новачком у роботі з такими апаратами, покладають чималі надії. 

Новий і надсучасний

Akıncı у перекладі з турецької означає "грабіжник" або "рейдер". І про його розробку у країні заявляли ще задовго до українського анонсу – у березні 2019-го. 

ФОТО: SSB

У червні міністр оборони Туреччини Нуреттін Каніклі зазначив, що держава вже підписала контракт щодо виробництва безпілотника, хоча виконавця не назвав, передає Defence Turkey. Втім, зазначив, що перший ударний безпілотник побачить світ вже у 2020-му. 

За кілька місяців стало відомо, що до проекту долучилася Україна. 

За офіційною інформацією "Укроборонпрому", апарат належатиме до "важкого" класу безпілотників, матиме розмах крил у 20 метрів і працюватиме на двох двигунах українського виробництва. Зможе підніматися на понад 12 кілометрів, перевозити більше тонни вантажу і перебувати в небі 24 години. 

З козирів Akıncı – надсучасні системи спостереження, включно з тепловізорами, радарами з активною фазованою антенною решіткою та численними сенсорами. Завдяки такому начинню дрон розпізнаватиме навіть добре приховані цілі та визначатиме їхні координати. 

Засоби ураження апарату включатимуть як керовані ракети, так і високоточні бомби.

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Головна

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

data-matched-content-rows-num=1 data-matched-content-columns-num=4 data-matched-content-ui-type="image_stacked"