Розведення сил: Що за зрада криється за мостом у Станиці Луганській

Два тижні минуло з моменту розведення сил поблизу Станиці Луганської і українська влада почала планувати наступні кроки

Руслан Рудомський
Журналіст відділу «Війна»
Розведення сил: Що за зрада криється за…

Depo.ua продовжує відслідковувати ситуацію довкола війни на Донбасі. Як ми вже писали раніше, 26 червня у Станиці Луганській, за ініціативи президента України Володимира Зеленського, відбулося урочисте розведення сил українською армією і терористичними російськими бандформуваннями "ЛНР".

 

Читайте також: Розведення сил чи зрада: Що задумав Зеленський у Станиці Луганській.

 

За офіційною інформацією, сторони синхронно відійшли на визначені Мінськими угодами позиції і завмерли в очікуванні подальших інструкцій. За неофіційною інформацією, бойовики "ЛНР" так і не відійшли з блок-посту на мосту через Сіверський Донець.

 

Читайте також: Розведення сил чи зрада: Що задумали росіяни під Станицею Луганською (КАРТА).

 

Менше з тим, президент України Володимир Зеленський продовжує вдавати, ніби все йде за планом і буквально вчора оголосив про наступні кроки у цьому напрямку. Зокрема, він заявив, що Україна готова в односторонньому порядку розпочати відновлення мосту в районі Станиці Луганської, якщо впродовж тижня з боку окупованих територій почнеться демонтаж фортифікаційних споруд.

 

"Ми готові, у нас є гроші в бюджеті, є пропозиції наших західних партнерів. Але для того, щоб побудувати міст, треба щоб та сторона демонтувала бетонні укріплення. Вони сказали на останньому "Мінську", що їм на це технічно буде потрібно десь 8-10 днів", – заявив Зеленський під час саміту Україна-ЄС у Києві.

 

 

Щоправда, вже у наступній заяві на прес-конференції за підсумками саміту він заявив, що Україна почне відбудовувати міст навіть не дочекавшись демонтажу ворожих укріплень.

 

"Ми будемо недовго чекати, у нас немає часу… Ми будемо чекати тиждень, максимум – 8 днів, якщо ми не побачимо демонтаж із того боку, ми почнемо будувати міст. Думаю, ми до цього готові. Цивільні люди можуть будувати, військові не мають права. У нас є ідея, як це дуже швидко зробити. Ми пообіцяли людям, що впродовж місяця ми побудуємо й вирішимо це питання", – заявив Зеленський.

 

При цьому, за словами президента, певні загрози з боку російських бойовиків є, однак його заспокоїло те, що свої війська терористи відвели. За його словами, ініціюючи будівництво мосту, він хоче "допомагати людям", тому що вони "плачуться" і "дуже просили це зробити". Також Зеленський додав, що це питання ще буде узгоджуватись у Мінську.

 

А поки у президента болить голова над тим, як вчасно виконати наобіцяне людям, давайте розглянемо ближче – що ж то за міст і яка його цінність, чи навпаки – яку загрозу він може становити.

 

Взагалі, мостів у Станиці Луганській два. Один - залізничний, який заблоковано привареним на ньому залізничним складом, плюс на ньому демонтовані рейки і "перекопано" всю поверхню. Цей міст витримає і танки, і ешелони, але його відновлювати ніхто не збирається, тому що він несе явну загрозу для обох сторін – ним можна здійснити швидкий прорив в обидва боки, а наразі ані Україна, ані Росія так ризикувати не готові.

 

 

І є другий міст – колишній автомобільний. За роки російсько-української війни його підривали декілька разів, а остаточно зруйнували після зіткнення 19 березня 2015 року. Згодом, 27 жовтня 2015 року, поблизу Станиці Луганської було відкрито пропускний пункт, який може функціонувати лише за наявності справного мосту. Весь цей час користуватись мостом завдяки тимчасовим дерев'яним конструкціям могли лише пішоходи – для переходу на контрольовану бойовиками територію і у зворотному напрямку.

 

 

Власне, другий, колишній автомобільний міст і хоче відновити Зеленський під тиском ОБСЄ, якій, у свою чергу, цю ідею підкинула і усіляко проштовхує Росія.

 

Очевидці стверджують, що зараз він взагалі тримається на одній опорі і серйозної загрози, на зразок прориву бойовиків, не становить. Однак достеменно невідомо – як саме його збираються реконструювати. Адже попередній міст було спроектовано під 15 тонні вантажівки і якщо його відновлять до попереднього стану, то танків можна буде не боятися (маса танка Т-72, які Росія масово закинула на Донбас, становить 45 т. з боєкомплектом). Однак, він не завадить бойовикам здійснити марш-кидок колоною вантажівок з живою силою і "окопатись" у Станиці Луганській до підходу підкріплення (наприклад, шляхом розблокування і приведення до робочого стану залізничного мосту і перекидання танків).

 

Власне, те, що його стільки років не відбудовували, зовсім не випадково. Адже у 2016 році під час першої спроби розведення сил бойовики "ЛНР", за спинами останньої партії цивільних, перейшли Сіверський Донець і закріпились під вцілілим перекриттям мосту на північному березі річки, який контролюється ЗСУ. Тобто, російські терористи не лише зайняли міст, блокуючи його фізично, але й наглядно продемонстрували, що довіряти їм не можна і вони у будь-який момент готові на чергову підступну підлість.

 

Разом з тим, на відновленні мосту зараз наполягає Росія, хоч і не прямо, а опосередковано - через своїх представників в ОБСЄ. І вже сам цей факт мав би насторожити, адже Путін при прийнятті своїх рішень керується чим завгодно, але тільки не інтересами людей.

 

Та й сама по собі наявність повноцінного мосту більше на руку рашистам, аніж Україні і жителям синьо-жовтої Станиці Луганської. Адже навіть якщо сторони протистояння справді розійдуться на прописану у Мінських угодах відстань (на 1 кілометр в обидва боки від центру мосту через Сіверський Донець), то їх відділятиме всього лише 2 кілометри і справний міст, що для добре підготовленої диверсійної групи - зовсім не відстань.

 

Зрозуміло, що Україна подібних штурмових проривів робити не буде, тому що змушена дотримуватись Мінських угод. А от російські бойовики "Л-ДНР" подібними "комплексами" не страждають, інакше не захоплювали б Докучаєвськ і Дебальцеве, які за тими ж Мінськими угодами мають бути під контролем Києва.

 

От і думай… те.

 

 

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme