Небезпечні польоти: Навіщо в Маріуполі хочуть запустити аеропорт (КАРТА)

Про відновлення роботи аеропорту в Маріуполі дискусія триває вже рік, втім останнім часом місцева влада все активніше прагне його запустити

Небезпечні польоти: Навіщо в Маріуполі х…

Коли весною 2016-го року голова Донецької обласної військово-цивільної адміністрації Павло Жебрівський заявив про реконструкцію аеропорту в Маріуполі, на яку збиралися витратити 60 млн гривень і зробити її за півроку, багато хто задавався питанням: навіщо місту, повітряний простір над яким закритий і в якому червоний рівень терористичної загрози відкриття летовища? Говорилося, що це поліпшить ситуацію із цивільним транспортним сполученням, втім, бої на південному напрямку навряд чи цьому сприятимуть.

Згодом мером міста Бойченком озвучувалася сума у 70 млн гривень і називалися плани реконструкції у три етапи. Взимку 2017-го про неї заговорили знову, а нещодавно pаступник міського голови Маріуполя Олександр Голтвенко на зустрічі з литовською делегацією заявив про готовність відновити роботу міського аеропорту. За словами чиновника, влада міста може легко відновити аеропорт, однак відкриття повітряного простору над містом є політичним питанням, яке має вирішуватися на рівні держави.

Загалом, у Маріуполі презентували Національну транспортну стратегію України 2030. Мер Бойченко запропонував для успішного розвитку міста реалізувати наступні завдання: відремонтувати трасу Запоріжжя-Маріуполь, збільшити пропускну здатність на відрізку Комиш-Зоря - Волноваха, зробити більш комфортабельними пасажирські перевезення, відкрити аеропорт, пустити Інтерсіті.

Якщо повертатися до аеропорту, то заступник мера Голтвенко впевнений, що через перепад висот бойовики не зможуть обстріляти його, тому місцева влада вважає летовище безпечним. А його робота вирішить проблему транспортного сполучення, оскільки до міста через "вузьке горлечко" неможливо пропускати необхідну кількість поїздів.

Звичайно, якщо подивитися на лінію розмежування і території, звідки бойовики регулярно обстрілюють сили ЗСУ, а це Саханка, Безіменне, Азов і так далі, то "Градом" цілком реально дістати до аеропорту. Наскільки прицільно - це вже питання до професіоналів. Дальність стрільби "Граду" - 40 км. Якраз дистанція до летовища від Саханки, з якої в 2015-му прилітало по місту, мікрорайону "Восточный". Окрім цього терористи досить часту обстрілюють й передмістя Маріуполя - Сартану.

Втім, окрім загрози самому аеропорту під ризиком також будуть літаки, котрі теоретично будуть йти на посадку. Відомо, що перед посадкою лайнер здійснює маневр над Гранітним із різкою втратою висоти. А Гранітне, варто нагадати, під контролем бойовиків "ДНР". І літак стане легкою мішенню для ворога. Доведеться дуже поламати голову професіоналам у сфері авіації, як змінити маршрут і знизити небезпеку, якщо летовище таки відкриють.

Попри те, що бойовикам, а головне - Росії, дуже невигідно збивати літаки у сьогоднішніх умовах, коли агресор вже під санкціями і за такі дії їх посилення буде неминучим, все ж не варто забувати про збитий влітку 2014-го у районі Сніжного "Буком" Боїнг B-777-200ER, що здійснював рейс Амстердам - Куала-Лумпур. По суті, цивільні літаки, як і летовище, будуть під постійною загрозою можливого обстрілу.

Тому питання про те, наскільки доцільним є відкриття аеропорту з точки зору цивільних перельотів, залишиться відкритим ще довго. І людям, котрі навіть мають змогу купувати квитки на літак, доведеться киснути в потягах (від Києва до Маріуполя їхати 18 годин поїздом), або кататися автотранспортом через Бердянськ і далі. Оскільки, бажання декого продемонструвати відсутність загрози місту зі сторони бойовиків, яка реально присутня, може обійтися занадто дорого у тому разі, якщо не спрацюють дипломатичні запобіжники. Бо тільки завдяки ним Маріуполь не є Авдіївкою, котру регулярно обстрілюють.

З іншої сторони, аеропорт цілком може слугувати для військових цілей. По-перше, там і досі розміщені військові. По-друге, у 2014-му році аеродром Маріуполя разом із Краматорським і Сіверськодонецьким стали ключовими пунктами оборони української армії на відповідних напрямках. Навіть коли Маріуполь був тимчасово окупований "ДНР" в аеропорті розміщувалися наші військові і саме з аеропорту почалося звільнення міста.

Активне використання аеропорту може підвищити мобільність і посилити угруповання української армії на Примор'ї, а також дати можливість швидкого транспортування поранених бійців, відповідно, збільшивши кількість врятованих життів. Зрозуміло, що відновлений аеропорт зможе приймати як мінімум Ан-26, не кажучи вже про великі Іл-76...

Для військових його реконструкція і використання матиме стратегічне значення.

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme